Reply on: yale #37613:
V suvislosti s tymto musim podotknut,ze to vyzera tak,ze radiala sa skratka nema pouzit preto,lebo aj teraz chcu evidentne budovat nezavisly system dopravy,len nie na baze metra,ale rychlohocicoho (nazvite to ako chcete)!To znamena,ze s normalnymi elektrickami sa uvazuje len ako s doplnkovou dopravou k novemu systemu,ktory ma byt EVIDENTNE za kazdu cenu vedena pod povrchom aj v subehu s elektrickovymi tratami (asi nejaka tunelarska lobby... ? ).Co z toho vznikne,usudte sami... ?
yale
Nosný systém MHD (rýchlodráha, metro) sa v plánoch objavuje už dlho a zatiaľ nebol problém posúvať termín realizácie
Severná tangenta je potrebná stavba, pretože zo severnej časti idú všetky mestské dopravné okruhy po Šancovej. So stavbou sa počíta už pomerne dlho a v časti oblasti pod železničnou stanicou je už dlhé roky stavebná uzávera. Tangenta sa už mala stavať, ale vzhľadom na finančné možnosti sa "hodilo kockou" a peniaze sa radšej investovali do mosta Košická s tým, že po dostavbe tunela Sitiny zo Šancovej zmizne tranzitujúca doprava a potom sa uvidí, či ešte tangentu treba (rovnaký prístup ako pri petržalskej električke). Lenže Šancová je zaťažená najmä mestskou prevádzkou (a aj tangenta samotná je koncipovaná ako mestský okruh), takže radosť asi dlho nevydrží, situácia sa o pár rokov ešte viac zhorší, iba náprava už bude stáť ďaleko viac.
Aj samotná severná tangenta je vo viacerých variantoch, v prípade variantu I. je tu príležitosť zároveň s tangentou postaviť príslušnú časť trasy B (od križovaty Štefánikova/Šancová po Račianske Mýto).