Reply on: yale #37400:
Presne tak, ja si myslím, že ak by sa to metro začalo stavať podla povodneho projektu a urobila by sa prvá etapa zahrnala by aj problem centra a nemuselo by sa čakat s riesením pod zem v druhej etape ako u eliny.Navyse tu druhu etapu ako dat elinu v centre pod zem vidím ak tak tak na +30 rokov neskor, ale keby sa začalo s metrom, bol by tlak dokocit prvu cast z hladiska financii a bola by zaruka ze bude pod zemou od zaciatku. Navyse provizória typu, ze nieco a potom pod zem neviem kedy ako u eliny nevidim realne a vobec už to co tu vsetci ukazuju, tie www linky. Ak by sa teda metro začalo stavat, podzemie v centre je isté už v prvej fáze, a to nehovorím o kapacite...
fobust
http://www.vienna-tramway.de/wien_u1.htm
http://www.vienna-tramway.de/wien_u2.htm
Fotky podzemnej elektricky vo Viedni:
http://urbanrail.net/eu/vie/u-tram-suedtiroler-pl1.jpg
http://urbanrail.net/eu/vie/u-tram-eichenstr1.jpg
Kombinacia vyssie uvedeneho pre Bratislavu uplne postacuje. Vravte si co chcete, snivajte o tazkom metre a piste sem co chcete, ale povedzte, odkial na to vezmete peniaze a ci mate vobec podlozenu potrebu 4. trkacie.
Pre primestsku dopravu treba nieco tiez, navrhujem system S-bahn, ako tomu je vo Viedni, pricom na niektorych usekoch ide v centre tiez podpovrchovo:
http://urbanrail.net/eu/vie/s-suedtiroler-pl2.jpg
http://urbanrail.net/eu/vie/s-suedtiroler-pl1.jpg
POZOR, nie su to ziadne kockopsy ani dualne systemy a trete si nedelia ani s metrom, ani s elektrickou ani s U6kou (co je system sam o sebe). Su to klasicke zeleznicne vozidla. Viac o nich na http://www.schnellbahn-wien.at/ S7 ide skoro az do Bratislavy, konci co Wolfstahle, co je prva dedina za hranicou. Tolko k integrovanej doprave.