Reply on: J #33680:
Myslím si, že je to nezmysel. Revízor často ani nemusí mať záujem, aby boli označovače zablokované ihneď. Pokojne môže nastúpiť do L21 pri SAV s úmyslom kontrolovať až za Patrónkou. Neviem si predstaviť, ako by sa posunkami s vodičom dorozumievali, na ktorej zastávke sa má označovač zablokovať.Blokovanie označovačov by malo byť samozrejme nezávislé od vodiča a nezávislé o akéhokoľvek fyzického kontaktu s palubným počítačom. Niet nad systém ako napr. v DPMŽ, kde revízor blokuje označovač priložením svojej karty k ľubovoľnému označovaču vo vozidle. To je efektívne riešenie a nie ten bratislavský nezmysel. Pravdou však je, že v BA sa toto uplatniť nemôže, pretože nemáte v označovačoch čítačky kariet. Riešením by ešte mohla byť ďalšia možnosť, ktorá údajne v ponuke je, a síce blokovanie označovačov"diaľkovým ovládaním". V dnešnej dobe, keď si rádiovo vedia na diaľku prehadzovať výhybky trolejbusy už skutočne nemôže byť problém, aby bol revízor vybavený prenosným "vreckovým" vysielačom signálu na blokovanie označovačov.
Re #33681 si: Vidím, že si rozumieme
Tvoj príspevok som prečítal až po dopísaní svojho.Re #33684 J: Magnetom si vodiči neotvárajú dvere na Karosách len v Prahe, ale aj v Brne, Ostrave, Žiline, Banskej Bystrici, Prešove, Košiciach, Poprade, Martine, Prievidzi a hádam aj v SAD Bratislava, pokiaľ kupujú nové Karosy ?
Re #33691 mickey: To, že niečo vraveli v Lampárni, v žiadnom prípade nemusí znamenať, že je to pravda. Prinajmenšom to UŽ nemusí byť pravda.
Viem, že istý čas bola istá "legislatívna diera", ktorá neumožňovala v praxi kontrolovať cestovné lístky v električkách a trolejbusoch, ale to už bolo dávno dávno poriešené.
tr3mp
Odporúčam preštudovať Zákon 164/1996 Z.z. o dráhach (vzťahujúci sa na električky a trolejbusy) a Zákon 168/1996 Z.z. o cestnej doprave (autobusy) v znení príslušných novelizácií.
Zo Zákona o dráhach je zaujímavý najmä "§ 28a Oprávnenia dopravcu", kde sa okrem iného píše:
"(1) Dopravca je prostredníctvom vodiča alebo sprievodcu dráhového vozidla alebo iného svojho zamestnanca povereného výkonom kontroly alebo organizáciou prepravy oprávnený dávať cestujúcim pokyny a príkazy na zaistenie ich bezpečnosti alebo bezpečnosti a plynulosti prevádzky dráhy a prevádzky dopravy na dráhe. Tieto osoby môžu (...) c) uložiť cestujúcemu, ktorý sa nepreukáže platným cestovným lístkom, zaplatiť cestovné a úhradu [§ 46a ods. 2 písm. g)], alebo sa preukázať osobnými údajmi potrebnými na vymáhanie cestovného a úhrady v rozsahu meno a priezvisko, dátum narodenia, rodné číslo, adresa trvalého bydliska, číslo občianskeho preukazu (cestovného pasu prípadne iného dokladu totožnosti), v prípade neplnoletého cestujúceho meno a priezvisko zákonného zástupcu."
V Zákone o cestnej doprave je zase zaujímavý § 9 Oprávnenia dopravcu:
"Dopravca je prostredníctvom vodiča alebo iného člena osádky autobusu, alebo iného svojho zamestnanca povereného výkonom kontroly (ďalej len "revízor"), alebo organizáciou prepravy (ďalej len "dispečer") oprávnený dávať cestujúcim pokyny a príkazy na zaistenie ich bezpečnosti alebo bezpečnosti a plynulosti cestnej premávky. Vodič alebo iný člen osádky autobusu, alebo revízor môže (...) b) uložiť cestujúcemu, ktorý sa nepreukáže platným cestovným lístkom, zaplatiť cestovné a úhradu (§ 14 ods. 3) alebo sa preukázať osobnými údajmi potrebnými na vymáhanie cestovného a úhrady v rozsahu meno a priezvisko, dátum narodenia, rodné číslo, adresa trvalého bydliska, číslo občianskeho preukazu (cestovného pasu prípadne iného dokladu totožnosti), v prípade neplnoletého cestujúceho meno a priezvisko zákonného zástupcu,"
Môžeš zdôvodniť svoje tvrdenie, ktoré som citoval na začiatku príspevku?
Znenia zákonov môžeš nájsť na http://jaspi.justice.gov.sk" target="_blank">http://jaspi.justice.gov.sk">http://jaspi.justice.gov.sk, vľavo treba kliknúť na predpisy.