Chalani, ak si chcete vyfotiť presun košickej KT8D5R.N2 #512, ktorá je po rekonštrukcii a dosadenom NP článku, tak práve sa nachádza v Kútoch a dnes alebo zajtra sa bude pohybovať cez Bratislavu a Bratislavu-Vajnory smerom do KE.
Vcera som si vsimol pri odchode L50 od Auparku - vodic pokial nastupovali ludia, vytiahol listok (alebo cosi co ten listok pripominalo), trikrat ho oznacil v prednom oznacovaci a zasunul do nejakeho obalu kde ich uz bolo vela. Aky to malo zmysel (teda ak sa to robi pravidelne - doteraz som si to nevsimol ani raz) ?
A co takto vyskusat vypnut reverz v 60 km/h, gulat 10 sekund a zasa ho zapinat pocas jazdy tak, ze raz bez dalsieho zasahu, potom s jazdou a s brzdou. To by ma viacej zaujiumalo.
re papyr, cestovne za nulu: logiku to ma, ved ten clovek sa vezie, miesto zabera a pokial je to vykon vo verejnom zaujme, tak nech to verejnost reprezentovana statom, resp. mestom zaplati konkretnou sumou. ako dotacny kluc to je genialne riesenie, velmi jednoduche. poskytuje to uplny prehlad, kam smeruju bubaky. a asi to bude dovod, preco sa mu modre gumy brania.
To mi pripomenulo Polsko. Tam dieta do 4 rokov ma vo vlaku cestovne zadarmo, ale rodicia mu musia "kupit" listok pri pokladni za 0,- Zlotych a ked to nema, tak je povazovane za cestujuceho bez platneho CL. To pre zmenu kvoli tomu, ze PKP takto vzniklu stratu ktosi hradi...
A ešte malá poznámka, že skúšobné jazdy sa nekonali v dnešný deň, pričom vozidlo v daný deň riadne fungovalo v prevádzke. Chceli sme vedieť ako dopadne kontrola na kanáli denného ošetrenia. Tá dopadla dobre a od uvedeného dňa je naďalej každý deň v riadnej prevádzke.
Takže informujem, že už došlo ku skúšobnej jazde s T3. Vykonali sme viacero opakovaní s okruhom troch možností:
a) rozbeh - vypnutie reverzu - zastavenie voľnobehom (zastavovanie pri voľnobehu) - zapnutie reverzu - okamžité našlapnutie na jazdu
b) ako v prípade a), ale po zapnutí reverzu pauza cca 2 sekundy a následné našlapnutie na jazdu
c) ako v prípade a), ale po zapnutí reverzu okamžité našlapnutie na brzdu
Výsledky sú nasledovné:
a) po okamžitom našlapnutí na jazdu strelí LS a prúd vyletí na 300A, a to aj po opätovnom našlapnutí
b) po malej pauze a nasledovnom našlapnutí sa nedeje nič, vozidlo plynule naberá na jazdu
c) po okamžitom našlapnutí na brzdu zopnú čeľusťové brzdy, ktoré sa však po našlapnutí na jazdu vypnú
Ďalšími pokusmi sme zistili, že vypnutie reverzu v akejkoľvek rýchlosti a aj zapnutie v akejkoľvek inej rýchlosti (alebo zastavení voľnobehom) nerobí žiadne problémy, pokiaľ k našlapnutiu na jazdu dôjde po malej pauze, cca 1 až 2 sekundy. Pri súčasnom zapnutí reverzu a okamžitom našlapnutí na jazdu sa naopak vždy "ozve" maximálne relé.
re nahodny cestujuci, kontrola dokladu bid: v abusoch sad zaintegrovanych do bid prilozite svoju kartu na citacku, nahlasite cielovu zastavku a vodic vam vyda cestovny listok z x do y za 0,-sk. aj ked je ten listok za nulu, treba ho mat, v opacnom pripade budete revizorom povazovany za cestujuceho bez platneho cl. dovod: preuctovanie vykonov medzi dopravcami zapojenymi do bid.
Len na doplnenie, zistil som udaje o priemernej rychlosti linky 51 Sneltram - teda lahke metro v Amsterdame (napriek nazvu to nie je elektricka). Kupodivu to vychadza celkom zaujimavo - priemer 34 km/h, trasa ma 17 km, z toho 3,5 km je pod zemou, zvysok po povrchu s dopravnou preferenciou. Teda pri rozumnom navrhu by sa aj v BA mohol dat postavit system s podobnymi vlastnostami.
trasa A 30,3 km/h
trasa B 37,6 km/h
trasa C 36,2 km/h
predpokladam teda, ze trasa B bratislavskeho systemu by mohla robit cca 37 a trasa A do 35 (asi bude mat zlozitejsi vyskovy priebeh). V pripade premetra (napriklad elektricka v Petrzalke v trase buduceho metra) by to bolo zrejme trochu menej, ale nie vyrazne - medzi tymi systemami je rozdiel skor v kapacite, ako rychlosti (samozrejme tiez zalezi ake elektricky by tam behali - napr. nastup po schodikoch je pomalsi ako nastup v urovni podlahy, pouzitie NP vozidla to ale zlepsuje).
J mal zaiste namysli cestovnu rychlost (ak som sa v termine urcujucom rychlost po zapocitani casov stanicovania nezmylil aj ja). Ta je, ak sa nemylim, skutocne okolo 30 km/h.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Sarko