Len na doplnenie, zistil som udaje o priemernej rychlosti linky 51 Sneltram - teda lahke metro v Amsterdame (napriek nazvu to nie je elektricka). Kupodivu to vychadza celkom zaujimavo - priemer 34 km/h, trasa ma 17 km, z toho 3,5 km je pod zemou, zvysok po povrchu s dopravnou preferenciou. Teda pri rozumnom navrhu by sa aj v BA mohol dat postavit system s podobnymi vlastnostami.
yale
Prazske metro ma
trasa A 30,3 km/h
trasa B 37,6 km/h
trasa C 36,2 km/h
predpokladam teda, ze trasa B bratislavskeho systemu by mohla robit cca 37 a trasa A do 35 (asi bude mat zlozitejsi vyskovy priebeh). V pripade premetra (napriklad elektricka v Petrzalke v trase buduceho metra) by to bolo zrejme trochu menej, ale nie vyrazne - medzi tymi systemami je rozdiel skor v kapacite, ako rychlosti (samozrejme tiez zalezi ake elektricky by tam behali - napr. nastup po schodikoch je pomalsi ako nastup v urovni podlahy, pouzitie NP vozidla to ale zlepsuje).