Reply on: Peter...T #33027:
Nie. Tam vlacik mohol len po tej jednej kolaji na Stroupeznickeho, kde sice boli zliabkove kolajnice, ktore vyzerali ako elektrickove, ale jazdili po nich len vlaky - nebola tam trolej. Ovsem, krizenie elektrickovej a zeleznicnej trate tam existovalo a dodnes existuje este jedno, trochu dalej smerom na Hlubocepy, pri zast. CSAD Smichov sa krizuje zeleznicna vlecka s tramvajovou tratou. Ale ze by vlak vysiel na tramvajovu trat... to sa mi nezda.
fobust
Akoze ak mienite napajat elektricku na zeleznicu, tak to je kopec inych veci ako rozchod. Vezmime si taku Prahu, Vieden a Budapest. Vo vsetkych tychto mestach je rozchod "zeleznicnych" 1435 mm. V ziadnom s tychto miest nie je mozne len tak prepojit tramvaj na zeleznicu. Nie je to totiz iba o rozchode, to vidia iba laici a idealisti. Je tam kopec inych veci, od profilu kola a okolku, cez pritlaky pantografov, rozmery volziek, nehovoriac o prejazdovom profile samotneho vozidla, zabezpecovanie, dlzky suprav, etc, etc... S499.1023 moze napisat rozsiahly prispevok.
Mimochodom, rychlostny rekord na uzkom rozchode 1067 mm je 245 km/h, bezne sa na nom jazdi 160 (v azii).