Ja tiež súhlasím s úplným prerobením tratí električkových liniek. Interval 20 minút je proste hnus. Ale fakt je, že po zdražení cestovného opäť ubudne cestujúcich a DPB bude uvažovať o predĺžení víkendových intervalov z 20 na 30 minút, snáď tam aj niekoho napadne, že 5 liniek v karlovke s podbnými trasami a každá z nich dva krát za hodinu je blbosť a všetko pôjde preč a budú linky A, B, C príp. ešte D .
1. a co obchodna ?, 2. pokial mas na vsetkych linkach konstantny interval 12 minut, tak ked po zluceni 12 a 14 vyhodis 9, tak sa v ruzinove zmeni interval medzi vozidlami zo 4 na 6 minut - povazujes to za plnohodnotnu nahradu ?
ZRUSIT, ROZDUPAT, ZAHRABAT! V tomto sucasnom bordeli odvsadial-vsade-raz-za-20-minut-a-niekedy-len-do-siedmej-vecer _NEMA_ zmysel cokolvek robit, to treba proste cele prekopat...
TO JE VYBORNE RIESENIE! Hoci... Hmmm, ale ano - potom by v pripade navaznosti L2 k L12+14 na Trnku mohla byt vecer L11 zrusena a nahradena L5, ale to by znamenalo navysenie vzkm (prevadzka na useku Tunel-Dubravka). Takze este nieco by bolo potrebne obmedzit... Napriklad tu linku 4, ale tam by mohol byt problem so Zlatymi pieskami. Ach jaj ?
No vidis, Tatracentrum je podla mna jedna z mala architektonicky kvalitnych novych stavieb v Bratislave.
Re #29674 COLOR: A sucasny stav Hodzovho namestia je akoze vyhovujuci? Po "uspesnom" prebudovani Hodzovho namestia spolu s Namestim 1. maja za komunizmu sa z tychto dvoch stali absolutne prazdne a bezcharakterne priestory degradovane na funkciu dopravnych krizovatie. Ja osobne zahustovanie zastavby na Hodzovom namesti len a len podporujem. Bratislava sa stale tvari ako nejaka metropola, ale v skutocnosti je len zakomplexovanym malomestom, ktore sa nehanbi za "centrum" oznacit Namestie SNP a prisernu Obchodnu ulicu...
Re #29675 J: 83 je podla mna linka, ktora uz davno nemala existovat. 34 zaviest celotyzdenne a 83 zrusit. Sice by sa tak zhorsilo spojenie Zochovej a Hodzovho namestia s Patronkou, ale co uz. Napriklad taka 30 by nemusela ist cez Mlynsku dolinu, ale mohla by byt presmerovana cez Zochovu, Hodzovo namestie, Prazsku a Brniansku. A ta 4 do Dubravky je riadna blbost. Ved keby si skratil 12, tak jedina elektricka po 21.30 obsluhujuca Dubravku by bola 1 s uzasnym 20-minutovym intervalom. Dakujem, neprosim.
Stale si myslim, ze akekolvek lepenie sucasnej siete elektrickovych liniek je absolutne zbytocne. Vsetky stavajuce linky treba zrusit a celu siet nakreslit nanovo, pricom sa snazit maximalne zredukovat pocet liniek tak, aby z kazdej konecnej na radialach isla len jedna, v najhorsom pripade dve linky. Tym by sa dosiahli tak atraktivne intervaly, ze by aj potrebu prestupovania cestujuci prestali vnimat ako nieco bolestive...
S vypravou vozov nie je problem, rovnako premavka po 20:00. Uz dlhsie sa zaoberam moznostou ze jedna ci dve linky by mohli premavat s polovicnym intervalom, ak by sa ine jedna-dve linky zrusili. A toto je ten pripad. L12 povazujem naozaj za doplnkovu, asi na urovni L13. Uz som ju navrhoval spolu s L11 vo vecernych hodinach zrusit a nahradit L5 ale niektore kriticke hlasy ma od takeho napadu odradili
Re #29677 J: Mas poit ze by tie historicke budovy mali 7 ci 5 ci kolko poschodi ma mat ta nova budova???
A vieš ako predtým vyzeralo HN. Tiež samé budovy. Síce historické, ale to budú tieto o 100 rokov tiež. Jednoducho stavba je lepšia ako holá stena s reklamou na Coca Colu a Amslico s Empire state building a Casinom Ponorka.
Pouzitie starych drotov na novom mieste nie je az taky nezmysel. Samozrejme, ze na novu trat by som pouzil nove droty, ale pri stavbe trol. trate robia medene droty prekvapivo vysoku polozku. Takze droty zo starych trati by som nevyhodil, ale pouzil v pripade potreby napriklad na nove stopy vo vozovniach a tak. Na nove trate po verejnych uliciach by som samozrejme radsej dal nove droty.
Vladimír: Prečo? Chce aby sa jeho voliči vozili bez prestupu čo najďalej. L12 a L4 majú takmer totožnú trasu po Nový most a ten kto bude chcieť ísť z Dúbravky na Šafko pôjde L1. Je to celkom dobrý nápad. Doteraz boli z Dúbravky dve totožné linky, lebo ten čo chce ísť na Obchodnú pôjde určite L5 a ten čo chce ísť na Hl. stanicu pôjde L83 a L34.
Potom by však bolo dobré zaoberať sa otázkou znovu spojiť L12 a L14. Aj keď neviem čo by tam vypravovali. Či K2 alebo T3.
Aj keď Dúbravka sa tým zbaví jednej linky jazdiacej po 20.00.
COLOR: Ja len toľko, že tá polyfunkčná budova, bude dosťpekná, zastavia dieru ktorá vznikla zbúraním historických budov, rešpektuje historickú zástavbu a má prijateľný vzhľad. O tejto budove sa dá povedať, že bude PLUS pre Hodžovo námstie. To sa však nedá povedať o Tatracentre.
Okrem iného zmení sa aj nie dosť príjemný priestor pre cestujúcich. Budú sa mať kde skryť,...
Noooo... zase ja by som to tak striktne na ten počet prestupov (jeden vs. dva) nerozpočítaval vzhľadom na frekvenciu spojov na L49. Čo z toho máš, že musíš prestúpiť iba raz, keď na prestupe budeš čakať pol hodiny?
Re #29671 lubos (!): Nechápem starostu Dúbravky, ak je to pravda. Bol som presvedčený, že takéto hlúpe návrhy so zavedením prestupnej tarify už nebudú.
Zapocul som taku informaciu, ze starosta dubravky chce linku 4 a vraj mu niekto z DPB ponukol, ze linka c. 4 pojde do dubravky, ale musia sa vzdat linky cislo 12... nevie niekto nieco blizsie ci aspon ci je to pravda ? (lebo je to totalna pakovina)
J