Reply on: TeBeCe #27137:
Zasa sa hadaju a nic nebude. Idioti. Ja velmi dobre viem ake vyhody ba malo vies trat pod dunajom a v centre mesta podpovrchovo. Nikde som nepisal ze metro doprave nepomoze, ale PROSTE NEMAME TOLKO PENAZI. Mne je nanajvys jasne, ze ked sa spravi ta elektricka na tisicke cez Stary most do Petrzalky ako docasne riesenie, tak to bude riesenim trvalym, aspon na najblizsich 30 rokov. A to sa oplati potom aj kupim nizkopodlazne tramvaje na 1000-ku. Vezmi si ze uz 30 rokov je docasne riesenie autobusova doprava. NIC MI NEDAVA REALNY PREDPOKLAD K TOMU, ZE SA V DOHLADNEJ DOBE ZMENI SITUACIA, PRETO HOVORIM JEDNO: ROBME TO, NA CO MAME PENIAZE A CO SI REALNE MOZEME DOVOLIT. TEDA RYCHLODRAZNU TRAMVAJ NA ROZCHODE 1000 MM NA KVALITNOM SPODKU S DEFINITIVNYM VYSKOVYMY A SMEROVYMY POMERMI, CO JE V PRIPADE PETRZALKY RELATIVNE JEDNODUCHE, LEBO JE TAM UZ KORIDOR. PRAZCE SB8B UMOZNUJUCE NESKOR, TOTO ZDORAZNUJEM, NESKOR PRECHOD NA 1435, KED BUDU NA TO PENIAZE A CELY SYSTEM SA PRESTAVA NA MESTSKU RYCHLODRAHU SO ZANIKNUTIM ELEKTRICIEK TAK AKO ICH POZNAME.
fobust
Este k rozchodu:
Ak zalistujes v diskusii, tak najdes par prispevkov, v ktorych akceptujem zmenu rozchodu, avsak pri uplnej zmene systemu, kde defacto zanikne sucasna pseudoelektricka kompletne. Vsetky trate pojdu na 1435 a vozidla nebudu ziadne nizkopodlazne somariny, ale nieco na sposob RT8 prdelami k sebe. Za zvaznie taktiez stoji prehodnotit sirku skrine, pripadne aplikovat zeleznicny profil 2.8 metra. V takomto pripade suhlasim so zmenou rozchodu. Ale v ziadnom pripade nie s tym, ze sa zozennu podvozky na sucasny vozovy park a prestava sa rozchod. Nie. Elektricky rozpredat napr. do Bulharska, a vystavat uplne novy system s uronovymi nastupistami, ziadne drahe nizkopodlazne vozy. Zacat by sa mohlo Dubravkou, cez Safko (linka 12), samozrejme aj nova vozovna Dubravcice. Na to okamzite napojit Petrzalku. Z Dubravky by premavka bola iba na 1435-ke a iba na Safko. Potom prestavat okamzite Tunel, kapucinsku a na SNP docasne dva rozchody, aby sa mohli tocit vozy. Nasledovala by Spitalska, Americke namestie a Racianska, vozovna Krasnany komplet prestavat, vsade vysoke nastupitsita a pod. Potom HLST & Obchodna, Ruzionv a Vajnorska. Ale ziadne T3 ani T6, ale vozidla s vysokou podlahou, napajane kludne aj 750 V (prestavba meniarni, sice kvoli trolejbusom, no nevieme neviem). Kompletna zmena systemu - vtedy ma ja zmena rozchodu zmysel. Ale nie to ze nam ostane to co tu mame iba s inym rozchodom. V ziadnom pripade. Ked uz menit, tak rovno na vysoke nastupista a usetri sa na vozoch. ?