Otázkou je aj nejaká rentabilita spoja a jeho vyťaženosť. V súčasnej situácii čo som naposledy videl reportáž, tak cena lístka na Slovensku že vraj pokrýva cca 17% nákladov. To je plošné vyjadrenie za celé Slovensko.
Problémom nie je len tých 23 minút v Zohore, ale že keď bude nejaké EC meškať, tak ten osobák k tomu chytí ešte ďalšie minúty navyše.
Dlhodobo sa mi nepáči konštrukcia grafikonu, keď sa pár staníc pred cieľom kvôli prechodeniu vlakom vyššej kategórie dávajú minúty navyše (napr. Pezinok). Čo by možno až tak nevadilo, ak by tie vlaky vyššej kategórie jazdili načas. Ale načas nejazdia a mnohokrát je to čakanie osobákov úplne zbytočné, lebo trať je voľná.
V prípade ECčiek do CZ je grafikon dlhodobo len zdrap papiera a grafikon osobákov tým pádom tiež. A dôvodom nie sú len meškania z Maďarska, ale aj vzhľadom na stav infraštruktúty nevyjazditeľné časy na Slovensku.
Keď už teda nedokážeme mať diaľkovú vrstvu jazdiacu načas, tak by tie osobáky do Bratislavy mali mať uvedený odjazd zo Zohoru hneď po príjazde a radšej ich každý druhý deň 20 minút zmeškať ako ich každý druhý deň v Zohore držať zbytočne a aj tak ich možno potom zmeškať.
Že sa to takto nedá "nakresliť", tak to nech si rieši ŽSR ako chce.
To, čo vymysleli, iba všetkých nasrdí a osobáky ani napriek prestoju v Zohore nebudú jazdiť včas.
Tak nech sa docasne presmeruju EC cez Marchegg a tocia cez Ganserndorf, ked je kapacita trate tak katastrofalna, ze primesto musi cakat skoro polhodinu v stanici...
Nepomohlo by, keby dočasne stáli EC aj v Malackách, aby to mali ľudia rýchlejšie? Lebo tie osobáky pri tej jazdnej dobe sú o ničom. To ich mohli radšej zrušiť a zaviesť NAD.
Ono sa nemá železnica moc kam posunúť bez týchto kritických rekonštrukcií zastaralých tratí. A fakt sa nedá za jeden mesiac prerobiť celú trať na rýchlosť 200 km/h a s bezbarierovými stanicami.
Problém je ten, ako Čína stavia. Vidíš to napríklad pri mostoch. Ten spôsob nie je zlý v princípe, že ukladáš prefabrikáty medzi piliere. Má to samozrejme svoje ale. Tuhosť mosta, časté dilatácie, ak sa ti tam dostane voda, máš veľký problém. Samozrejme, pre Čínu nie je až taký problém vymeniť jeden most po 10-15 rokoch, pri tom rozpočte si to veľmi nevšimnú, ale v slovenských reáliách je to problém. Tak isto, veľa ich diaľnic už po 8-10 rokoch vykazuje veľké poškodenia v nosnej časti, časť z nich sa už búrala a stavala sa nanovo. Daň za príliš rýchlu výstavbu. Sú proste stavebné procesy, ktoré musia prebehnúť, ale potrebujú čas.
Kokos tie vyluky na zelezniciach su ako take na zaplakanie. NESKUTOCNE dlho trvaju. Ci Kozarovce, ci Zilina, ci Michalovce a toto Zahorie som si mal tu cest 2x v lete vyskusat na vlastnej kozi, ked som cestoval s bajkom. Som ani nevedel, ze tam nejaka vyluka je, zrazu v DnV pauza 25 min. O mesiac som siel znova, reku snad to je uz hotove - tak urciteeee.... 30 min. v DnV. S vlakmi som skoncil.
Vzhľadom na to, že Fico sa správa ako poslušný chlapec voči Číne, modlím sa, aby Čína poslala 20 000 prisťahovaleckých pracovníkov, ktorí pomôžu pri obnove.
Naozaj hrozné. Po zmene cestovného poriadku by som chcel cestovať autobusom do Malack, ale najmä linka 205 je preplnená. Je absolútne hrozné, aká strašná je situácia vo verejnej doprave v Záhorí.
6503