Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Ike #254979:
Odbavenie ako v MHD by síce bolo ideálne, ale ide to aj bez neho.
Reply on: zakaznik #254983:
Ale to uz sekund 10 nebude. Hlavne ak ma vydat a listok stoji €1,20 (co sa este da), €1,80 (co das skor 2 eura), €2,40 (co das €2,5 alebo €3/4/5), €2,90 (co das €3/4/5), €3,50 (co das skor €4 v dvoch minciach ako €3,50 v trochu ci viac), atd.

A to sa nebavime, ked sa niekto zacne hrabat v penazenke za drobnymi alebo zaplati napriklad €10 ci €20.
Reply on: zakaznik #254982:
Ano, lebo vsetci su mladi, zdravi, bez pohybovych obmedzeni, a sadnu si za 2 sekundy na vyvysene miesto na sedenie. A su aj bez barli, bolavych klbov, chudi sportovci, a prepchaju sa celym autobusom dozadu za 1 sekundu + internet funguje bezchybne na kontrolu listka (apropo mozno scan QR kodu trva 0,036 sekundy, ale zabudas na to, ze stroj to musi nacitat, spracovat, poslat na overenie, server to musi overit, poslat info spat, stroj to musi prijat, opat spracovat a potom potvrdi a pripadne casto aj vykresli grafiku. A medzicasom mas aj latenciu a cez TCP to urcite nejde, takze po ceste stratene data musi znova poslat co zvysuje cas spracovania. A nebavime sa ani o tom, ako vy-/pretazeny moze byt server alebo siet, a bude mu to trvat dlhsie).

Fakt si to predstavujes ako Hurvinek valku a si horsi teoretik ako ja v tomto pripade.
Reply on: BA2301 #254980:
Veď univerzálna jednoduchá možnosť zakúpiť lístok bola vždy, aj by mala byť navždy - za hotovosť.
Reply on: BA2301 #254981:
Qr kód na lístku trvá skontrolovať 0,036 sekundy. Nie je problémom prevádzkovateľa stanice, že dopravca je zaseknutý v roku 1996.
Reply on: zakaznik #254966:
Za 10 sekúnd vodič skontroluje cestovný lístok a naloží batožinu pre každého cestujúceho a prípadne vyrieši problémy analfabetov, ktorí sa sadnú na nesprávne sedadlo? Pochybujem.
Reply on: zakaznik #254968:
Daj sem fotografie online zakúpených lístkov v Popradu, Zvolena, Žiliny a Martina zakúpené všetky do 10 minút od prečítania tohto príspevku.

Všetky online systémy sú špecifické pre konkrétny región, a to nehovorím o tom, že našou verejnou dopravou môžu cestovať aj cuzdinci. A každý by mal mať možnosť zakúpiť si lístok bez inštalácie aplikácie, vytvárania zákazníckeho účtu, pridávania peňazí do elektronickej peňaženky v aplíkácii (z ktorých nevyužitý zvyšok prepadne). Prakticky všade, kde som bol, okrem Slovenska si môže návštevník kúpiť lístok a cestovať jednoducho. Len u nás sa to nedá. Kúpa lístka kreditnou kartou je to minimum, ktoré by malo fungovať všade.
Reply on: 810zssk #254978:
V ideálnom vesmíre by stačilo, keby tam regionálka len parkovala a aj to len z dôvodu, že vodičom je asi pohodllnejšie prestávkovať v nákupáku, ako niekde v Rohožníku. Ak by bol nástup všetkými dverami, nie je dôvod, prečo by sa nemohli použiť zastávky MHD v okolí.
Reply on: Valec #254970:
Veď ale pokiaľ by si vedel regionálku odbaviť rýchlejšie, stačilo by pre ňu menej nástupíšť, a tým pádom zostane viac pre diaľkovú dopravu kde sa potom ten interval môže naopak predĺžiť. Kľudne aj ja nejakom komerčnom základe kde minimálny poplatok bude zahŕňať povedzme 5 minút a za pridelenie dlhšieho slotu by si dopravca priplácal podľa toho koľko potrebuje.
Reply on: Valec #254976:
A nebol priestor tie nástupištia upraviť teraz? Veď kraj/BIDka požadovala nástupištia pre klbáky a tie sa na základe tejto požiadavky teraz pri prestavbe vybudovali, nie?

Ak bol niekedy vhodný čas pripomenúť že tie nástupištia čo tam sú sú problematické tak to bolo teraz.
Reply on: Cancer #254973:
Čo či pripomienkovala BIDka, stanicu? Tá sa predsa projektovala a stavala v čase, kedy si SL robil všetko sám, podľa svojho a pre seba.

Áno, nástupištia by mali vyzerať úplne inak. Ja sa vôbec čudujem, že toto nevadilo ani stavebnému úradu, prípadne iným subjektom, ktoré sa bežne k takýmto stavbám vyjadrujú (napr. ÚNSS).
Ja sa ale pýtam, či je za takýchto podmienok vôbec vhodné zamýšľať sa nad tým, aby sa takéto "nástupište" využívalo bežnými cestujúcimi (dajme tomu, že ten kočík tadiaľ občas naložím; vozíčkar sa tam vôbec naložiť nedá).
Reply on: Valec #254965:
Pre Slovak Lines podľa toho, čo som vysledoval, 8 minútový pobyt neplatí.
Reply on: Valec #254970:
Obsadenie nástupišťa meškajúcim spojom je nepríjemnosť. Pre taký prípad by malo byť asi náhradné nástupište určené vopred.

To sa týka asi menšiny spojov, ktoré majú nástup na nástupišti po spoji, ktorý na AS nezačína (alebo zvykne meškať z predchádzajúceho spoja)
Reply on: Valec #254971:
No dobre, ale to je potom v prvom rade problém s nástupišťami, nie s nástupom druhými dvermi bežným substrátom pretože tie nástupištia by mali byť postavené tak aby druhými dverami mohli nastupovať cestujúci s kočíkom a na invalidnom vozíku.

Tí nemôžu nastupovať žiadnymi inými dverami ako druhými a do takto pristaveného vozidla na takomto nástupišti sa nedá nastúpiť na invalidnom vozíku vôbec.

Pripomienkovala to BIDka?
Reply on: Valec #254971:
A SORka má dvere ešte viac dozadu.
Reply on: Cancer #254969:
Každé druhé vyzerá takto. A to by podľa predstáv prevádzkovateľa stanica mal ten autobus stáť ešte asi meter dozadu, aby čelom nezasahoval do nástupného ostrova.
Reply on: zakaznik #254967:
Chápeš to zle. 8 minút je minimálny čas na odchod dvoch spojov z toho istého nástupišťa. Ak sa teda takto odchody nastavia (netvrdím že je to vždy a na každom nástupišti, ale sú také prípady), tak v tom čase musíš stihnúť aj vojsť a vyjsť z vozidlom.

A ak je nástupište obsadené (lebo napr. spoj pred tebou mešká), tak buď budeš čakať za ním a blokovať všetkých, budeš tam kolečkovať a čakať kým odíde (ale zároveň uberáš čas sebe), alebo to proste využiješ iné nástupište (niet koho, kto by to tam systematicky v takýchto prípadoch organizoval), spravidla vedľajšie a tým pádom možno vyblokuješ iného.

10 sekúnd na osobu vyzerá fakt pekne, ale skús si za ten čas aj odložiť batožinu, aj obísť autobus, aj doň nastúpiť.... v praxi je to proste scifi.
Reply on: Valec #254965:
Na ktorých nástupištiach nieje chodník až ku druhým dverám?
Reply on: Ike #254961:
Za najblbšie rozhodnutie považujem platbu bankovou kartou v autobuse.

Máme dosť zdrojov na zbytočný hardvér do vozidla, ale nemáme dosť zdrojov, aby sme viedli cestujúcich k nákupu lístkov vopred online.

Cestujúci, čo používa bezhotovostné platby, ale nemá na internet v mobile, aby si lístok mohol kúpiť vopred.
A ak správne chápem, tak 8 minút je vypočítané ako priemerný čas.

Čiže ak na nejaký menej vyťažený spoj stačí tri minúty, tak iný môže stáť 13. Čiže o čom sa tu bavíme...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.