Reply on: integrácia #254950:
Je to o dohode s mestom. Kľudne HB Reavis mohol za to "zadarmo" opraviť okolité cesty. Kto vie, čo za tým bolo. Tak isto, mesto sa pred 4 rokmi chválilo, akú super stanicu máme, najmodernejšia v Európe atď a keď prišlo k tomu, že treba za služby platiť, tak to nie. A teraz sa plače, že sa zmenšuje. Pritom taká Viedeň má síce 4 stanice, ale menšie v súčte dohromady ako Bratislava aj čo sa týka nástupíšť a výstupíšť, aj plochy. Ak by sa stanica využívala, tak problém nie je. Ale počet autobusov do nej výrazne klesol. Vybudoval si stanicu, čo má cez 30 tisíc m2, má 38 nástupišť a 10 výstupišť, kapacita 1800 autobusov denne a teraz sme na koľko? Na cca 700-800 autobusoch denne. Niekto tú prevádzku zaplatiť musí. BSK (objednávateľ autobusovej dopravy) to ochotný robiť nie je. To je tak, keď si kúpiš Ferrari a zistíš, že to treba aj živiť a tváriš sa, že to má byť za náklady za Sandero. Osobne si pamätám ešte starú stanicu v Dunajskej Strede. Nová, čo ju nahradila predstavuje len 1/4 tej pôvodnej a počuť niekde sťažnosti, že je malá? Pár foto https://www.sadds.sk/historia-autobusovej-stanice-v-ds Problém je aj ten, že ľudia si z čias komunizmu zvykli na obrovské megastavby, ktoré nemajú zmysel. A nie je to jediné mesto, kde keď sa prerábala autobusová stanica, tak zmizlo aj viac ako 50% pôvodnej plochy budov, čo tam bolo.
Kľudne niečo také mohla postaviť aj Bratislava, či BSK ako v DS, len kapacitne väčšia budova. Autobusové stanice vo Viedni https://maps.app.goo.gl/3n9pb9588cwF78aD8 táto je súčasťou novej vlakovej stanice za viac ako 2 miliardy. Ďalšia stanica https://maps.app.goo.gl/NjtH5jVz3MsPcRqt6 Prakticky stanica pod diaľnicou, niečo na spôsob zastávky pod Mostom SNP. https://maps.app.goo.gl/WnrdUc8WVWveeiM1A Ďalšia stanica, a ďalšia stanica https://maps.app.goo.gl/nBNx15tRtuNxvira7. Na každú z nich je väčší poplatok ako za AS Mlynské nivy. Čokoľvek z toho by zvládla postaviť aj BA, či BSK, podľa toho, kto by si chcel tú budovu nechať. Ak ti stačí 21 nástupíšť/výstupišť vo Viedni na vlakovej stanici, kade ročne prechádza cez 50 miliónov ľudí, tak 20 nástupišť a čo ja viem 5 výstupišť by pre BA stačiť mohlo. To by stálo tak 10-15 miliónov? Možno aj menej.
bobitwo