Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Andrej #254886:
Vies co prilaka substrat? Ked na stare elektricky namontujes klimu, aby si v nich v lete neumrel. Na ktoru elektricku to pojde lahsie a lacnejsie? T3 ci T6?

Ak nebude na nove elektricky, tak je lepsie opbmedzeny rozpocet vrazit do T6A5 generalky, kde uz pri generalke sa oplati pridat klimu a zmenit vyzbroj, kde po nich potom budu dlhsie sluzit ako teraz "novsie" T3, ktore budu v tom case opat o nieco starsie.
Ja som išiel minule po dlhej dobe v T6 a interiér naozaj otrasný, nie je vôbec starostlivosť o ich interiéry, ani len tie staré sedačky nie sú vymenené, voz bol samozrejme plný ľudí čo tiež znižovalo komfort. Určite treba porovnávať s ČR a brať si od nich príklad. Tam keď nastúpite aj do starej električky (je jedno či T3 alebo ešte T6 keď boli) interiér je oveľa ,,vymazlenejší", steny čisté natreté, sedačky čisté vytepované (podľa možností) okná čisté, gumové tesnenie na oknách v bezchybnom stave, kovové detaily dotiahnuté, voz uprataný a umytý. Jednoducho električka ako nová. Na Slovensku však nikto nepozerá na detaily. Taký je úzus, že ,,na dizajn a čistotu to nejazdí"... Takže tak... Buďte cestujúci radi, že sa odveziete, v čom to už je druhá vec...
Reply on: upravovač fotiek #254885:
Ked do generalnej opravy vrazis peniaze, tak by si to mal aj pouzivat, a nie nechat to hnit lebo 0.000001% substratu bude vystrajat lebo radsej chcu elektricku s dizajnom zo 1970 rokov oproti elektricke s dizajnom zo 1960 rokov.

Vies co prilaka substrat do MHD, aj ked existuju stare vozidla? Ked tie stare vozidla su dobre udrziavane, ciste, spolahlive, ked sa ludia do nich zmestia, a ked jazdia v atraktivnych intervaloch. Cela tato diskusia o obnoveni celodennej premavky T6 na ukor T3 po GO je na rovnakej urovni ako unifikovany nater, novy font, oblastne cislovanie, premenovane zastavky, nove oznacniky, a nove hlasenie. Robit z toho pekny PR sa sice da, ale neriesi to realne problemy co MHD ma, a neprilaka to novych klientov do MHD.

upravovač fotiek

Reply on: Andrej #254882:
A terazky mi povedzte, Kefalín, čo vy si predstavujete pod takým slovom absurdný?
Reply on: Andrej #254883:
Či to nebude tým, že Praha má skoro trojnásobný rozpočet oproti Bratislave🙃
Reply on: upravovač fotiek #254881:
Mozno je teraz udrzba na vyssej urovni nez v 90 rokoch, ale ked si porovnas jazdu na hocicom v Prahe s hocicom v Bratislave tak nase vozy su stale velmi zufale. Hlavne T6, vacsina z nich posobi ako keby sa isli za jazdy rozpadnut.
Reply on: upravovač fotiek #254880:
A nepride ti trochu absurdne, aby sa vozidla ktore su po GO a (s moznou vynimkou prvych kusov ktore boli zmodernizovane v rokoch 2002-2005) si este za tu investiciu este nezplatali (o novostavbach ani nehovorim!) vypravovali len pocas spiciek? Zas T6 tiez neposobia nejak extra moderne okrem mozno platnakov, a to skor vdaka interieru.

Substrat si mozno vsimne na 3 sekundy ze ich voz na L4 vyzera trochu starsie nez ten voz co na druhej strane ulice prichadza na L3, a potom sa vratia sa k svojim TikTokom a zabudnu na to. Pre vacsinu ludi je stary voz ako stary voz.

upravovač fotiek

Reply on: Ma178rek #254878:
Posledných 15 rokov je údržba aj v Bratislave na úrovni. Stačí zaloviť v pamäti na desné 90. roky, kedy po uliciach jazdili doslova vraky miesto električiek. Alebo 0. roky 21. storočia, tak zašpinené a potagované vozy neboli ani predtým, ani potom.

upravovač fotiek

Reply on: Andrej #254879:
Opravujem: Nebral by som si v konkrétnej veci vyraďovania T6A5 príklad z Prahy. A myslím si že je dôležité, ako vníma substrát vozidlá po stránke ich zastaralosti.
Reply on: upravovač fotiek #254877:
Ak sa bavime o tom, ci vizualne starsie vozidla budu odradzat substrat, tak si myslim ze brat priklad od mesta, v ktorom sa nic take nestalo, je celkom na mieste. A celkovo je siet MHD v Prahe na vyssej urovni nez u nas, tak neviem preco by sme od nich nemali brat priklad?
Reply on: Andrej #254876:
Lenže MHD v Prahe je na úplne inej úrovni...
Údržba je dosť rozdielna... Aj tie T6 ktorých sa zbavovali mali interiér že krásny oproti nám...

upravovač fotiek

Reply on: Andrej #254876:
Nebral by som si príklad z Prahy.
Reply on: si #254874:
Praha sa kompletne zbavila T6, zatiaľ čo T3 (vrátane novostavieb) veselo jazdia ďalej, a nemám dojem že by tam mali problémy s prilákaním substrátu.
Reply on: upravovač fotiek #254872:
Vysúťaženych vozov je dostatok len tie financie na to mať... Ale celkovo sa mi páči obnova električiek keďže sa síce v 2015 nakúpilo naraz 60 ale teraz po cca 10 rokoch tu máme ďalších 30+10 ... Proste nie je to naraz ako tie trolejbusy v 2014 či kedy a je to takto lepšie...
Reply on: Andrej #254873:
pre vacsinu substratu ale posobia T6 ako novsie a pokial chces aby si ten substrat prilakal/neodradil tak je asi lepsie pouzit vozy ktore su z hladiska criev na tom menej moderne (lebo to je vacsine substratu uplne jedno)
Reply on: upravovač fotiek #254863:
Nesúhlasím. Električková prevádzka by nemala stáť na tom, co vyzerá moderné a čo nie. TV3 je zastaralá výzbroj ktorá má vyššiu spotrebu energie než klasické zrýchľovače, a je úplne logické, aby sa používali menej ako T3P, ktoré sú po GO a majú modernú výzbroj, alebo aj T3G, ktoré sú z pohľadu cestujúceho rovnako zastaralé ako T6, ale majú výzbroj ktorá je schopná rekuperácie. Súčasný stav mal nastať už dávno, že počas COVIDU sa odstavovali T3P/G a prioritou boli žehličky bol obrovský strategický omyl.

upravovač fotiek

Reply on: Ma178rek #254871:
Koľko rokov mali K2 keď sa modernizovali na K2S? Po modernizácii by T6A5 mohli kľudne jazdiť desiatky rokov a jediné, čo by sa im dalo vytknúť, by boli schody pri nástupe.

Sú vysúťažené 20 ks 29T a 20ks 30T nad rámec tých, ktoré máme, resp. tých 10 ks 29T, ktkré majú prísť budúci rok (a ktoré dúfam nahradia K2S, ktoré definitívne skončia, víkendová výprava 100% nízkopodlažná). Plne podporujem, aby sa nakúpili! Jedná sa o overený model, prevádzkovateľ, vodiči aj cestujúci sú spokojní. Určite lepšie ako modernizovať T6A5. Lenže! Budú peniaze? Ak nebudú teraz, budú neskôr? Kedy? Aby sa to zasa neodkladalo na "neskôr", lebo dôvod sa vždy nájde. Mám obavu, že súčasná vládna mafia radšej nechá prepadnúť nevyčerpané peniaze v eurofondoch, než by ich mala odklepnúť "zlej bratislave" s "progresívnym" primátorom.

"Megaelektričiek" je vysúťažených 60 kusov. Okamžite by som ich bral. Všetky. Nemám žiaden sentimentálny dôvod "držať" akýkoľvek vysokopodlažný typ. Kľudne vyraďme aj všetky modifikácie T3 a T6A5 a darujme ich na Ukrajinu (hoci možno by nemali záujem, najú teraz iné problémy). Ak budeme mať v roku 2030 komplet obnovený vozový park nízkopodlažnými, klimatizovanými vozmi, budem rád.
Reply on: upravovač fotiek #254869:
Pokiaľ sa neurobila modernizácia doteraz neverím že sa už urobí... Predsa len tie vozy majú 30+rokov...

Minulý rok niekedy cez leto vyhlásili súťaž na 20+20 električiek
A taktiež začiatkom tohto roka chceli tie megaelektričky ...
Ak budú peniaze chcelo by to 30 megaelektričiek a 20 klasických ... Prípadne ja som stále zástancom predĺženia či už 29t alebo 30T o články C a D kde by samozrejme bol D článok s motorom, predĺžilo by to súčasne električky na cca 42m čo by ponúklo cca 50 ďalších miest na sedenie+státie
Reply on: upravovač fotiek #254867:
Ale donášač by sa určite našiel.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.