Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: 810zssk #254348:
V Rači ukončovať regio busy? Veď L3 nestíha absolútne v špičke.
Na Zlatých zase do L4 s každým druhým spojom?
DPB nevie ani svoje línky vrátiť do pôvodného stavu pred obmedzením alebo posilniť spoje, kde sa nestíha.

Reply on: Ari #254349:
Nezabúdaj, že zbúrané PKO sa ide nahradiť River parkom 2.
Treba sa pozerať na územie okolo..
Reply on: upravovač fotiek #254362:
Treba si pozrieť na TyRúre videá z Milána. Pretože rýchle prelety zo Salzburgu či Pardubíc sú tu známe. Ale v Miláne to vyzerá ako Ohio Brass (šíra trať, výhybky a kríženia sú moderné) ale jazdí sa po tom, akoby tam drôty ani neboli.
Tu napríklad: https://youtu.be/TxNG4627cLc?si=lcppFXqbUpOtLvvM
Reply on: upravovač fotiek #254362:
Na pražskej rozvetvenie Kramáre vs. Prokop má veľkého je taká
Reply on: upravovač fotiek #254362:
Dakujem za info.

upravovač fotiek

Reply on: Andrej #254361:
Existujú také, cez ktoré je možné ísť 50 km/h. Pre trolejbus sa to dá považovať za vysokorýchlostné.
Technicka otazka: existuju vysokorychlostne trolejbusove vyhybky?

Pozeral som videa z kabiny trolejbusovych liniek ktore boli pred mnohymi rokmi pridane na Youtube, a vsimol som si ze pri kazdej vyhybke musel voz spomalit. Nejake lepsie riesenie existuje?

https://youtu.be/RARYdJDI5r8?si=UuQZgtB1pKeiu80q&t=537

upravovač fotiek

Reply on: 6503 #254357:
Československo, rok 1986. Moderné počítačom riadené systémy zachytené na čiernobiely film. Trošku som zabudol, že informatika vznikala v časoch, kedy sa ešte bežne používali ČB filmy.
Reply on: Viko #254358:
Nie.
Reply on: 6503 #254357:
Nie je to Drahuša?
Reply on: 810zssk #254354:
Preto hovorim, je potrebne, aby to niekto nakreslil, ci aj to vobec vyjde - technicke nakresy su mimo mojich schopnosti.

Vsak vies, ze teoreticky tu okrem ineho mame aj metro od 199x roku 😃
Pre cesty nemôžeš rátať len šírku 3m pre pruh, patrí tam ešte bezpečný odstup od obrubníkov, čo je 0,5m. Minimálna šírka nástupištia je 1,5m, ak tam bude zábradlie (čo by malo byť), pridaj minimálne 0,25m.
Reply on: MatejBA #254353:
A si si istý že vyosenie cesty do priestoru súčasného nástupišťa by stačilo na to aby si vytvoril priestor na električkové nástupišťa?

Lebo hneď vedľa máš Chatamov areál z ktorého ubrať nevieš, a pre priebežné pruhy by si potreboval menší uhol ako je dnes pre vjazd do zastávky. Plus si myslím že by bolo nutné aby električková zastávka vedela poňať dve súpravy (čo je väčšia dĺžka ako má dnes autobusová zastávka), aby sa ti nestalo že L9 príde za L4 a zostane visieť do križovatky.

Opäť len špekulujem, ak to ide spraviť, super.
Reply on: 810zssk #254352:
Tak hlavne by sa musel ubrat pol pruh pri River Parku, aby sa cesta on posunula a vytvorila priestor na zastavku v smere do mesta.

V smere do KV ma autobus zastavku na ceste o sirke cca 5 az 5,2m (s metrom som tam nebehal) - kusok odtial ma Kralovske udolie pre autobus cca 3,2m. Takze by si mierne vyosil cestu, aby tam bolo miesto. Alebo by sa tam mohla spravit integrovana zastavka a hned by si vedel daj aj velkoryse zastavky.

Ale ako som pisal, ak by to niekto vedel normalne zaznacit, bolo by to lepsie ako "cca" ci "odhad", ale nemyslim si, ze zastavky by tam boli uzsie ako sucasny Chatam sofer.
Reply on: MatejBA #254351:
Áno, zrušiť Kráľovské údolie ak by na Chatamovi vedela stáť aj L9 by zmysel dávalo, len sa mi opticky zdá že nástupišťa sa tam nemôžu zmestiť. Ak sa mýlim, tak nie je o čom 🙂
Reply on: 810zssk #254350:
Uprimne s postavenim Vodnej veze by sa malo zvazit posunut Chatam sofera pred krizovatku do Tunela, aby tam mohla stat 4 aj 9, resp. sucasne zastavky nechat ako obcasne/pre linky odbacajuce z Tunela/do Tunela od Mosta SNP. A potom pripadne zrusit Kralovske udolie.

Pred tunelom ulica ma 28,5m na sirku (od travy pri River Parku po chodnik na zastavke autobusu), takze ak si dame 4x3m na cestu, 1x3,5m na zastavku autobusov, 7 metrov pre elektricky, ostane ti cca 6 metrov, teda 3 a 3 metre pre zastavku. Niekto sikovnejsi by to mozno mohol skusit hodit a zakreslit do mapy/schemy.
Reply on: Ari #254349:
Akou linkou cestuješ? Lebo pri L4 to ešte beriem, ale pri L9 ktorá nestojí na Chatamovi by zrušenie Kráľovského údolia bola celkom facka pre ľudí do River Parku (alebo Vydrice).
Reply on: david11 #254334:
Tam, kde ja bývam, na každej zastávke nastupujú a vystupujú húfy ľudí, na Kráľovskom údolí vystúpi jeden človek s celom prestúpiť aj keď to môže urobiť na Lanfranconi alebo na Chatame.
Reply on: MatejBA #254347:
Bory sú hlúposť, väčšiu logiku by dávala Patrónka, problém je že tam moc nie je možné mať výdrže.

Všeobecne by sa linky mali ukončovať tam kde sa láme prepravný prúd a veľká časť ľudí beztak má dôvod na niečo prestupovať, nie niekde v poli.

Z môjho pohľadu od Pezinka Rača a od Senca Zlaté piesky (alebo VJD keby sa dohodlo že Arriva bude počas dňa využívať vozovňu na parkovanie + sociálku). Od Rovinky by som spoje nechal po Nivy, Záhorie je otázne kvôli spominánej kapacite Patrónky.

Zároveň by som dodal že čo ma štve na slovenskom koncepte regionálnej dopravy je že každý sa pozerá na spojenie z obce do obce a nie konkrétnych lokalít, čo nie vždy dáva zmysel (obzvlášť pri väčších mestách ako je BA). Z niektorých smerov je priestor na diverzifikáciu, napr. zo Záhoria by som primárne riešil tú Patrónku, ale myslím že spojenie do Dúbravky by nebolo na zahodenie. Od Rovinky by som zas, ako som spomínal pár dní dozadu, určite skúsil ako by sa uchytila linka cez Žitný most na Trojchotár keď sa tam otvorí bus zastávka - s prestupom na L3 to už môže byť atraktívne pre celkom slušné množstvo ľudí aj do niektorých častí centra, vytvorí to nové spojenie ktoré je dnes VHD veľmi zdĺhavé a plus to odľahčí potrebu voziť veľa ľudí po "nivskej radiále" hoci vôbec nejdú tým smerom.

Plus skrátenie kilometráže liniek kombinované so šetrením na AS poplatkoch môže umožniť navýšenie vozokm tak aby sa dali vytvárať nové atraktívne spojenia - či už spomínané nové vetvy liniek do BA, alebo zahustenie intervalu na existujúcich trasách - bez toho aby to stálo viac peňazí než župa platí dnes. Win win.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.