Reply on: S499.1023 #253832:
Keď už sme pri železničných tratiach, tak pridávam Flåmsbana, ktorá na 80% svojej trasy má prevýšenie 5,5 %. Veľký zážitok.
- a je to aj v schéme aktuálneho stavu o jeden príspevok nižšie. Na Dlhých Dieloch som býval asi 4 týždne a stačilo mi. To je nekoncepčne navrhnuté sídlisko, ale treba sa s tým nejak vysporiadať. Myslím, že trolejbus je stále najlepším riešením, električka je akosi nerealistická. Nechcem si predstaviť ako by sa tam šplhali staré socialistické Karosy - tie mali problémy aj s Kramármi.
S499.1023
Pôvodne bola trať zubačkou, od roku 1932 prešla s výkonnými parnými lokomotívami radu 85 na adhéznu prevádzku (s postrkom ozubnicovými lokomotívami u ťažkých vlakov), po elektrizácii boli zubačky definitívne vyradené.
Ešte keď so túto trať okolo roku 2000 prvýkrát navštívil, jazdilo sa tam so špeciálnymi opatreniami (najviac štyri vozne na jednu lokomotívu, lokomotíva vždy na spodnom konci vlaku): Dnes sa tam už jazdí s jednotkami ale ku koncu prevádzky už jedna lokomotíva radu 143 (Honeckerovka) ťahala aj šest vozňov a bola často aj v čele vlaku smerom "do stúpania". Takže áno, dnešné možnosti sú niekde úplne inde.
Okrem toto električka môže mať aj 100% adhéziu takže 100 promile jej nespôsobí žiadny problém.
Nakoniec aj na 90-promilovej električkovej trati do Heuschelhofu vo Würzburgu nesmú byť staré Düwagy nasadzované nie preto, že by to nezvládli ale preto, že v prípade poruchy by už živý Düwag s mŕtvym Düwagom boli na hrane.