Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Matej138 #247644:
Jediné spojenie, ktoré malo pre mňa z Dúbravky zmysel boli expresné autobusy, najmä 101 bola super. A to boli časy, kedy s mal množstvo voľného času.
Bude sa aj na letošnom DOD dať zviesť starými tro***usmi (14tr a 15tr) ako tomu bolo v minulosti ?
Reply on: fero_dubravka #247620:
Aj tak si nakoniec myslím že fórum na IMHD je pre tvoj vizionársky projekt málo... Na magistráte by to vedeli omnoho lepšie využiť
Reply on: SixSixTrooper #247642:
Inak este sem pridam. Miestny to uz pravdepodobne viete ale priemerna rychlost elektricky v ba je 17km/h. To je na nove vozy a preferenciu na krizovatkach uplne ubohe.
Fuu. Zastavky v Dubravke su podla mna super az mozno na nezlucene dolne a horne krcace. Ide skor o udrziavanie trati, zvysenie povolenej rychlosti. A v neposlednom rade zmiest zostola vypinanie elektrickovych preferencii na krizovatkach. Tie peticie su uplne mimo. Elektricka by nemala cakat napriklad na Riviere 2 minuty pred krizovatkou.
Reply on: fero_dubravka #247640:
Lenže bezdôvodné rušenie zastávok neurobí dopravu atraktívnejšiu. Skôr naopak. Tí, ktorí majú možnosť ísť autom, radšej pôjdu autom namiesto toho aby museli šľapať dlhšie na zastávku, a tí, ktorí nemajú na výber, tiež nebudú veľmi vďační za to.

Jediné, čo pomôže električkám je zavedenie zastávok na znamenie a priorita na každej jednej križovatke. Lenže pre neznámy dôvod DPB nechce dať električky na znamenie, a o univerzálnej preferencií bude vyplakávať každý dezolátský autíčkár ktorý si myslí že by mal mať také isté práva ako 200 ľudí v električke.

A zas, tá jazdná doba do centra nie je oproti autobusom až taká dramatická. 23 minút autobusom na Zochovu vs 24 minút električkou na Šafko. Dúbravka je 8 km od centra, pre porovnanie dajme si tú Prahu ktorú obhajuješ. Od Karlovho námestia na Sídlište Řepy je to 8,6 km, a cesta tým smerom je 23 minút električkou. Alebo z Libuše ja tančící dům (8 km) je to 28 minút. Naša MHD má bohužiaľ dosť problémov, ale medzizastávkové vzdialenosti fakt nie sú problémom.
Reply on: Andrej #247638:
Ja MHD nepotrebujem vôbec, o mňa nejde. Ale ak chce Magistrát presvedčiť ľudí, aby presadli z áut do MHD, tak to bez zatraktívnenia MHD nepôjde. Buď rýchlejšie električky, alebo bude treba spraviť niečo iné.
Reply on: fero_dubravka #247637:
Fero, investícia do výstavby závislej trakcie (električka, trolejbus) sa priamo nikdy nevráti. Vráti sa len nepriamo, cez ušetrené vzkm autobusov (električka nahradí viac autobusov...). Takže súbeh a-busov s električkou/metrom je z ekonomického hľadiska plytvaním financiami.
Reply on: fero_dubravka #247637:
Aha, takže v dobe keď (vraj) nemáme peniaze na základnú dopravnú obsluhu, by sme mali mať paralelný autobus vedľa električkovej trati aby ti si mal pár minút kratšiu cestu do centra?
Reply on: Andrej #247635:
Popri električkovej radiále by mohol chodiť dokola bus/trolejbus. 4 minuty v Dúbravke+4minúty v Karlovke a v Ružinove je to podobné.
Reply on: upravovač fotiek #247633:
V Brne som žil, vo Viedni som bol pár krát a jazdil som skôr metrom. Električku sme používali menej a myslím, že tú rýchlosť som si všimol niekde mimo centrum, ale bolo to dosť dávno. Je jasné, že v centre pôjde pomalšie, tak je to aj v Brne.
Reply on: fero_dubravka #247631:
Ako vážne?

A Dúbravčania, ktorí nie sú schopní kráčať dlhé vzdialenosti nepotrebujú MHD?

Od Pri kríži po Damborského - pardon, Záluhy - je to 4 minúty. Netreba preháňať.
Reply on: fero_dubravka #247628:
No s tou Viedňou to tak optimisticky čo do rýchlosti električiek nevidím. Brno áno, Praha najmä na nových trasách (Barrandov, Modřany a Libuš) má električky tiež rýchle.

upravovač fotiek

Reply on: fero_dubravka #247628:
Vo Viedni? Ako kde. Odvez sa O vozňom z Pratersternu na Hauptbahnhof, odsleduj si ako často Strassenbahnu padne signál stoj keď sa bude chcieť práve pohnúť zo zastávky, ako ju budú blokovať autá a potom niečo píš o rýchlosti električiek vo Viedni.
Reply on: Mhr1 #247629:
Aha, to dáva logiku, lebo to čo máme teraz je strašne pomalé. Ja chodím do mesta/z mesta radšej na bicykli.
Reply on: Andrej #247630:
Nie som odborník na dopravu, ale ak má chodiť električka rýchlo, tak nemá zmysel mať v Dúbravke viac ako 3 zastávky a samozrejme by mala mať zelenú vlnu na križovatkách.
Reply on: fero_dubravka #247628:
A ktore zastavky by si zrusil?
Reply on: fero_dubravka #247628:
Problém Dúbravky je, že sa nepostavila trať cez Patrónku, Brnenskú a Pražskú. Projekt existoval v prvej polovici 70.rokov, mal som možnosť ho vtedy preštudovať. Lenže bola lacná ropa zo Sovietskeho Zväzu, nové autobusy ŠM11 s automatickou prevodovkou, tak sa projekt zmietol zo stola. Električka z/do Dúbravky nie je pomalá sama o sebe, len ide bohužiaľ menej vhodnou dlhšou trasou.
Reply on: Mhr1 #247627:
Ďakujem za vysvetlenie. Vo Viedni a Brne je električka super, lebo jazdí rychle, menej križuje cesty a nemá zastávky každý pár metrov. V BA je to dosť nepraktický dopravný prostriedok na dlhšie vzdialenosti, hlavne kvôli častým zastávkam a križovatkám (bývam v Dúbravke).
Reply on: fero_dubravka #247625:
Počúvaj, Fero. Zjavne o MHD nemáš ani potuchy. Ale mínusku ti nedám, lebo každý má právo na otázky. No a tu sú odpovede, ktoré ti už naznačili aj iní.
1. Električka je oveľa kapacitnejšia. Jeden človek obslúži oveľa viac ľudí. Ako ti už napísal Bobinko.
2. Moderné električkové systémy sa budujú na samostatnom telese, teda električky nestoja v zápchach s ostatnou dopravou. Často sa ani nebudujú na ulici, ale úplne mimo, príklady sú v Prahe, Brne, Ostrave, Košiciach a inde. Bude takou čiastočne i trať v Petržalke. Čím ďalej od áut, tým je električka rýchlejšia a spoľahlivejšia. A vtedy je rýchlejšia ako trolejbus či autobus!
3. Trolejbus oproti tomu je len elektrický autobus. Pokiaľ nemá samostatný bus pruh (a tie sa presadzujú ťažko a nedajú sa vybudovať všade), stojí v zápche s ostatnou dopravou.
4. Trolejbus je lepší v kopcovitom teréne. To je jedna z dvoch výhod oproti autobusom. Druhou výhodou je lokálna bezemisnosť.
5. Trolejbus je lepší aj ako elektrobus. Nemusí totiž so sebou vláčiť také ťažké batérie, na pomocný pohon netreba také kapacitné.
6. Ale kvôli tomu, že aj trolejbusy sú dobré, rušiť električky, by bol kardinálom nezmysel.
7. Boli mestá, ktoré si od zrušenia električiek sľubovali zvýšenie kapacity komunikácii. Všetko zabrali autá... Si naozaj myslíš, že po zrušení električiek by automaticky všetky ich trasy zostali vyhradené pre MHD?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.