Reply on: Ike #253732:
Samozrejme že kopa ľudí vie kde na mape sa nachádza ich destinácia, len nenosia v hlave celé linkové vedenie MHD. Nie každý je turista.Ešte raz, nikto netvrdí že niekoho zaujíma pretínanie sa čiar alebo ich uhol, to je strawman ktorého opakovane vyťahuješ, ale nikto to nikdy nepoužil. Hovoríme o tom že miestny cestujúci ktorý nie je úplný debil, ani Gen-Z, tuší kde je sever alebo akýkoľvek iný bod na mape a vie si z tejto mapy zistiť napr. aké zastávky sú na blízku a následne ako sa tam dostať.
Áno, vyhľadávač použiť môžeš. Potom aplikujme to čo si nižšie nazval hyperbolou, ale na tvoju logiku to sedí - zrušme cestovné poriadky na zastávkach, aj tie schémy, aj všetko. Však cestujúci si vygoogli. Sú mestá kde to spravili, napr. v Skåne už na väčšine zastávok nenájdeš nič a ak áno, tak skôr mapu alebo schému než CP (tie už tak nie sú nikde). Ako som písal, niekedy je manuálne riešenie lepšie ako vyhľadávač, lebo vyhľadávač nevie dokonale zohľadniť každú jednu možnú preferenciu ktorú cestujúci môže mať.
Ike
Tento scenár sa imho v reálnom svete nedeje. V reálnom svete sa deje to, že si Tŕňovu ulicu nájdem na google mapách, nájdem si najbližšiu zastávku (Spoločenská), zistím si, čo mi tam stojí (60 a 61) a cestu si naplánujem doma. A keď nastane mimoriadnosť v teréne, viem, že na "dizajnovej" schéme si musím nájsť prestupy tak, aby som sa dostal na Spoločenskú ulicu, pričom ma zaujíma, kde sa čiary pretínajú a nezaujíma ma, či má ísť čiara linky 38° azimutom a ide 45°.
Učil som na strednej škole a VŠ a gro písomiek boli slepé mapy a môžeš si byť istý, že cestujúcich ohľadom orientácie na mape dosť preceňuješ. Dovolím si tvrdiť, že väčšina by na mape nevedela nájsť svoj domov, zato najbližšiu zastávku na schéme by bez problémov našli.