Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: 810zssk #253703:
Ešte beriem mapu okolia zastávky vyhľadateľnú vopred online.

Ale mne požiadavka na mapu celej siete v mierke pripomína požiadavku zachovať telefónne búdky alebo analógové vysielanie. Aj tie mali v čase rušenia svojích užívateľov.

Dnes v dobe smartfónov, úplne iného dopytu po informáciach a hlavne skutočnosti ako sa vie gen Z orientovať na tlačenej mape, mi pripadá tlačená statická mapa, ktorá aj tak nenaplní požiadavku väčšiny cestujúcich ako enormný luxus. Veď si otvorte openstreetmapy a dajte si do výrezu BSK. Úplne nič nehovoriaca a nečitateľná spleť čiar, pričom 98% plochy mapy sú nevyužité prázdne plochy. Niekto bude cez grafickú mierku merať vzdialenosti? Online to ešte zmysel má. Dá sa zoomovať a vyberať vrstvy. Ale v teréne?

Plus si predstavte ako by tam DPB zobrazil nejaké POI. Viete koľko by si účtoval za názvové tantiémy? 🤣
Reply on: Ike #253704:
"Inak čo mu bráni kúpiť si tlačený plán mesta? Ja doteraz nosím v aute autoatlas pre prípad. "
mal som v oblube autoatlasy od VKU, ale akosi k nejakym novsim (2010+) vydaniam sa uz dostat neviem....
Reply on: pressburger #253701:
Tak ked bude poprazdninovy grafikon plus aj v arrive skolsky rok, tak skusim v septembri po prestavke aktualizovat mapu.
Reply on: pressburger #253701:
Čiže tvoj otec nepozná Google mapy, ale na imhd si mapu v mierke nájde? A pokiaľ ide o terén, kde si takú mapu predstavuješ umiestniť. Lebo ja mám čo to dočinenia s kartografiou a mapa v mierke proste je priestorovo náročná a apriori horšie čitateľná.

Inak čo mu bráni kúpiť si tlačený plán mesta? Ja doteraz nosím v aute autoatlas pre prípad.
Reply on: Ike #253699:
A preto hovorím že schémy majú svoje miesto v informovaní cestujúcich a nechcem ich rušiť.

Ale mapy by mali existovať ako doplnok. Jednak na webe a jednak na tých zastávkach kde je viac prístreškov - tam by mohla byť tá bývalá (a aktualizovaná) imhd mapa vytlačená na celú plochu vitríny namiesto rôznych blbostí o korčuľovaní v električke ktoré nikto nečíta.
Reply on: MatejBA #253700:
Ja tiež nerozumiem anglickým hlásením keď ich človek nenájde nikde na oficiálnej mape. To sme na jednej lodi.
Reply on: Ike #253699:
Áno, ale stále existujú ľudia, ktorí nepoznajú Google mapy. Napríklad môj otec netuší o čom je internet a stále používa klasický tlačítkový telefón. Darmo, človek, ktorý má vyše 70, už nemá vždy ochotu učiť sa novým veciam. My, ktorí sme tu, vieme ako funguje svet MHD. Ale nie každý to vie. Koniec-koncov, vidíme to aj pri niektorých príspevkoch tu, že hneď podľa prvých slov vidíme, že daný človek má nový profil a svet MHD nepozná. Mne osobne sa pozdávala tá mapka ktorá fungovala vo vozidlách medzi rokmi 1995-2010 (asi), hoci jej nevýhodou bolo, že tam neboli zastávky. Výborná bola aj tá mapa so zastávkami tu, ktorá fungovala do roku 2022. Podľa mňa bola lepšia ako tie terajšie schémy, kde je XY farieb...
Reply on: Ike #253699:
Tak zastavky typu Luky II nadabujeme ako Luky Two, aby sa ten 1 turista rocne nestratil v Petrzalke, ale vycapit aktualizovanu mapu, ktora geograficky +- suhlasi s geografiou mesta, niekam separe na zastavku/do elektricky je problem?

Naco potom mame anglicke hlasenia v MHD, ked sa ma pouzit vyhladavac a google mapy? A naco vobec mame hlasenia v MHD, ked slepci si mozu dat sluchadla a pocuvat navigaciu v mobile?
Reply on: 810zssk #253698:
Beriem, ale pridávaním informácií do mapy znižuješ jej čitateľnosť a celé to konverguje do stavu, že proste účel splnia Google mapy, kde vyhľadáš čo hľadáš v mierke v ktorej potrebuješ (konkrétna adresa/ prevádzka) a nebude to na papieri staticky so všetkým čo sa môže generovať genZ guláš.

Ja som veľa precestoval ale Google mapy vždy splnili dostatočný účel. Popravde nejakú generickú miestnu mapu som sa ani neunúval nájsť.

Základ je mať v gmapach dobry gtfs podklad, čo v dpb (s drobnými výnimkami) funguje dobre.
Reply on: Ike #253697:
Mapa v mierke má veľa použití. Schéma ti napr. len povie ako sa dostať na nejakú zastávku ale nie kde tá zastávka je. Napr. ak chcem ísť na Tehelnú, schéma mi povie trt makový, lebo môže byť hocikde. Na mape by som videl že tam mám okolo Českú, Pioniersku a Trnavské mýto.

Schémy samozrejme majú svoj účel a použitie, napr. nad dvere električky asi mapu nedáš. Ale je škoda že sme v BA dospeli do stavu že kvalitná mapa neexistuje. Tie od imhd boli fantastické, ale tak zrejme nie je človek ochotný to aktualizovať.

Dnes je samozrejme trend že cestujúci si má proste hodiť do vyhľadávača začiatok a cieľ cesty a ísť podľa toho čo mu to vypľuje. Čo je super vec samozrejme, ale niekedy chcem viac idiotské riešenie kde si to viem pozrieť sám, lebo vyhľadávač je obmedzený na spojenia ktoré algoritmicky vychádzajú, kým ja môžem mať niektoré preferencie iné ako algoritmus.

Niekde to už dotiahli tak ďaleko že ani neexistuje linkový/traťový CP, ale len a jedine vyhľadávač.
Reply on: Adammsvk #253696:
Tu by sa fakt hodilo známe "you guys" meme s otázkou, že fakt potrebujete v doprave mapu v mierke? Veď je rok 2025. Cestovanie verejnou dopravou nie je horská turistika.

Akoze podľa mňa požiadavka grafického výstupu v mierke (okrem množstva nevýhod oproti schéme) je úplne minoritná, dovolím si tvrdiť že 99% cestujúcich používa schému na poradie zastávok a prehľadnú vizualizáciu prestupov.

V živote som sa riadil množstvom schém ale nikdy ma nenapadlo hľadať v nich mierku a robiť z nej závery.
Reply on: Ike #253695:
isiel som odpisat nieco v zmysle - "že zo zastávky Južné mesto je to len kúsok k zastávke Saleziáni a dá to aj peši" - aby nerobil z ludi dementov, ze to by mohol aj clovek v prazskom metre dufat, ze prejde z Letnan na Cerny most... ale kazdopadne, napr. v prazskom metre je okrem klasickej "bezmierkovej" schemy na jazvecikovi aj velmi hruba mapa pre predstavu co je sever/juh, co je hore/co je dole, kde je rieka... toto by nebolo odveci mat na schemach aj v BA. https://www.impuls.cz/regiony/praha/mhd-pid-dpp-metro-citelna-praha-design-testovani.A231102_120003_imp-praha_air/foto/BAK7b6628d0a4_jezevcikiDnes2.jpeg
Reply on: kecho #253693:
Pri mape v mierke by si musel mať ďaleko menšie nápisy, čím by celá mapa bola nečitateľná, čo nie je účel schémy
Reply on: kecho #253693:
Presne na toto som myslel keď som videl ostatnú schému električiek, z ktorej môže neznalému vychádzať, že zo zastávky Južné mesto je to len kúsok k zastávke Saleziáni a dá to aj peši... Áno, v schéme človek nečaká presnú mierku, ale myslím že očakáva aspoň niečo približné...
Reply on: Ike #253689:
No neviem, asi zavisi od cloveka. Mne sa zda lepsie, ked vidim ako daleko a cca v akom vzdialenostnom pomere su jednotlive zastavky, lebo je rozdiel vystupit na niektorej zastavke, ked vidis zastavku "vedla" pre inu linku a zrazu zistis, ze to "vedla" moze byt aj polhodina pesej cesty
Reply on: lostrail #253688:
Aj som nad tym uvazoval, len si musim na to najst cas (linky).
Reply on: ribbit #253690:
Rano 4 minuty. Poobede 10.
Ake mala linka 7 v spicke intervaly?
Reply on: lostrail #253688:
Tie schémy slúžia asi trochu inému účelu ako mapy. Cestujúci nepotrebuje mať mapu, kde je 85% plochy nevyplnenej ale zato v mierke, ale potrebuje grafický zoznam zastávok s možnosťami prestupov.
Ked sme pri tomto, hrozi vobec, ze by sa este aktualizovali geometricky presne mapy, ako napr. mestske drahy (naposledy 2023) alebo niekdajsie linky (posledny datum 2022)? Tie divne zdeformovane schemy su za mna neprehladne.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.