nuz a to je tiez velmi smutne, ze z pohladu kdesi na stanici/priecesti/nadjazde/.... trat ziva prazdnotou, ale vdaka "dobre" navrhnutemu zabzar tam uz poriadne nic dalsie ist nemoze.....
No vidíš .. my sme ďalej .. tu sa predaj lístkov po kovide ani, len neobnovil v malých staniciach. Buď si ho zaplatíš s prirážkou 3€ vo vlaku alebo si ho kúpiš cez appku.. ak máš na stanici dakde v prdelovciach signál aspoň 3G..
Nesnívam o turniketoch, len poukazujem na to, že v Taliansku by si našiel turniket aj na polozabudnutých tratiach v okolí hlavného mesta, kde mimo hlavného mesta nie sú ostrovné nástupištia, dlhé roky tam jazdili "vykopávky" a posledný vlak v nedeľu chodí z hlavného mesta 18:56. Dokonca na tejto konkrétnej stanici sa v čase môjho 2,5-mesačného pobytu v tom mestečku vačšinu času predávali lístky len v krčmo-trafiko-zmiešanom tovare(pokojne si pri tom predstavte slovenský vzhľad takéhoto podniku) vedľa stanice.
Bože tieto vaše vlhké sny o turniketoch a neviem čom. Absolútne to na Slovensku nie je potrebné. Jediné čo potrebujeme sú husté intervaly okolo veľkých miest (husté na SK pomery, t. j. napr. BA-TT každých 15 minút v špičke a pod.) za dobré ceny, ideálne do 2€ a tie vlaky budú plné s 99% ľuďmi s lístkom. Nikomu v takom prípade nebude prekážať raz-za-čas vynechaný spoj alebo stará súprava. V tejto krajine nám fakt stačí aby to jazdilo. Detto okolie KE alebo Vysoké Tatry, Žilina... Na SK je potenciál aj s tým čo máme a minimálnymi investíciami urobiť na 10-15 rokov aspoň provizórny dobrý systém. Potom môžeme riešiť viac.
Skús mi vysvetliť, prečo nie je možné turnikety a čítačky osadiť už teraz, alebo pri rekonštrukciách staníc? Odpadne ti časť čiernych pasažierov, potrebuješ menej personálu... Som zvedavý na ten dôvod.
Hm, plánovač cesty dnes z nejakého dôvodu vôbec neponúka spoje linky 44. Konečne výštražný štrajk za zlepšenie stavu trakčného vedenia?
(Nie, nemyslím práve trať na Kolibu.)
No veru niekde treba zacat. Napriklad tak modernizaciou 80% infrastruktury, kedze vsetko okrem koridoru BA - ZA je totalny balkan. Ked to o par desatroci bude hotove potom sa mozme bavit o par turniketoch a citackach listkov. Inak je to ako stavat komin na dome ked nemas hotove ani zaklady.
Now what?
Cestovné v Prahe môže zdražieť o 20 až 30 percent. Zvýšenie už schválili poslanci Stredočeského kraja, hlasovať bude v lete ešte pražské zastupiteľstvo. Bežný polhodinový papierový lístok by po novom mohol stáť 39 korún namiesto 30.
V prvom rade je úplne smiešne aby dopravca navrhoval objednávateľovi že má redukovať objem výkonov. V druhom rade by objednávateľ v situácii kedy dopravca nie je schopný zabezpečovať dopravu mal súťažiť dopravcu iného a nie bezhlavo prihadzovať zákazky firme ktorá to vlastne nechce jazdiť.
Problém je, že z članku, ktorý zverejnilo ZSSK vychádza, že chcú škrať skoro všade, a to zrejme znamená víkendovú prevádzku ako cez vianočné sviatky.
Nemusím Ti isto vysvetlovať, že ak chcú ušetriť súpravu a aj personál, že musia zrušiť viac ako jeden-dva páry na jednej linke.
No a z toho vyplýva, že na bežných regionálnych linkách zrejme bude dvojhodinovka (napr. Nové Zámky - Nitra, Nitra - Topoľčany). Z Topoľčian príde teda do Nitry vlak iba 5:42, 7:42 (vlak na 7. o 6:42 nebude).
Na nosných tratiach pri Bratislave zase bude hodinovka na miesto polhodinovky a vlaky budú podľa mňa horšie vyzerať ako 3. januára.
Videl si v akom stave su zeleznicne stanice v tejto bananovej republike? Toto sa da realizovat v civilizovanom svete kde je zeleznicna doprava maximalne oddelena od okolia, komplet oplotena a pristup na nastupistia je cez podchod. My tu nemame ani len peronizovane nastupistia na hlavnom koridore. Do 90% vlakov nastupujem prebehnutim cez kolajisko / vlecku. Turnikety nehrozia ani len v rychlikovych staniciach na koridore, nie to este na random zastavkach na lokalkach kde ti kazdy turniket obide...
samkoh
Takáto stanica turnikety má.