15 spojov išlo iba v úseku Blumental-Vinohrady...
Ak pôjde 30T tak kapacita nebude o toľko zhoršená hoc Račianska radiála je dlhodobo poddimenzovaná...
Ráno by tam bol najvhodnejší voz predĺžený aspoň o B a C článok (2-3/3-4 29T/30T)
Bude to samozrejme málo, aj v Petržalke, ale podobne ako pri Košickej, cieľom je zrejme postaviť novú trať a vyfotiť sa pri nej, prevádzka je už nepodstatná, to by boli vyhodené peniaze
Nebudú 4 minúty poobede málo? Už teraz jazdí 3 poobede dosť plná a po novom pôjde namiesto 18 (spolu so 7) iba 15 spojov za hodinu, poobede mala mať 3 3-minútový interval. Niektoré spoje by mohli prinajhoršom končiť na Vinohradoch.
Snáď ju ešte posilnia nejakými vloženými spojmi v úseku Tbiliská - Na Pántoch, pretože tá 59 býva v niektorých časoch z Pántov dosť vyťažená a teraz príde o 2-3 kĺbové spoje za hodinu.
myslim ze "dobra" cesta je aj na sucasnej trase autobusov k volakedajsiemu masokombinatu.... vytrasu tam spolahlivo vsetky skrutky a matice bez ohladu na to ako dobre boli dotiahnute
Takze pokracuje 1 link variant
Tie busy - mohli by zlepsit obsluznost aj Betliarskej myslim usek od zastavky Bzovicka smer Depo Petrzka.. Aspon kazda druha 99ka by tam mohla zajst.. lebo takto je to o nicom.. ZE len v case vyjazdov a dojazdov tam idu spoje..
Pripadne keby zastavku pri ProCare na Betliarskej posunuli blizsie k podjazdu, by tam mohla zastavovat 98ka.. By ju kusok posunuli dalej ako je teraz.. pri zjazde by rovno odbocila plynule do zastavky..
Bolo by to ale len v jednom smere.. ale bol by prestup na elinu na Lucanke zabezpeceny
Teraz ked tam chodila 95ka kym robili Vysehradsku to bolo super..
Zdroj FB M. Valla
Linka 3 bude vďaka novej električkovej trati jazdiť ešte častejšie
Predĺženie nosného dopravného systému naprieč Petržalkou prinesie, okrem kvalitnejšieho cestovania, skvalitnenia verejného priestoru, zelene, nových chodníkov, ciest a cyklotrasy, postupne aj komplexnejšie zmeny MHD v tejto mestskej časti. Tento projekt totiž neprináša len novú električku, ale z pohľadu infraštruktúry je aj o dostavbe samotnej Petržalky. Možnosť cestovať rýchlejšie a komfortnejšie novou električkou bude znamenať aj zmeny v návykoch pre mnohých, ktorí doteraz cestovali autobusovými linkami. Cestujúcim chceme umožniť, aby si mohli svoje cestovné správanie a návyky zmeniť postupne, a preto k samotného spusteniu trate nebude @dpbratislava.sk realizovať komplexnú reorganizáciu ostatných liniek MHD v Petržalke. V deň spustenia električky príde len k nevyhnutným zmenám, potrebným pre samotnú prevádzku električky, a k zrušeniu niekoľkých autobusových liniek, ktorých trasy do veľkej miery prevezme nová trať. K návrhu komplexnejšej zmeny pristúpime až v horizonte niekoľkých mesiacov po spustení na základe dát o novom správaní cestujúcich a vyťaženosti jednotlivých liniek.
Celý úsek novej električkovej trate v Petržalke až po súčasnú konečnú v Rači bude obsluhovať linka č. 3 v hustejšom intervale oproti jej súčasnému grafikonu - každé 2,5 minúty v rannej špičke oproti súčasným 4 minútam a v poobednej špičke každé 4 minúty oproti súčasným 5 minútam. Počas voľných dní bude električka jazdiť každých 5 minút namiesto súčasných 7,5 minút. V ostatných časoch bude linka č.3 jazdiť v rovnakom intervale ako dnes.
Zahustením špičkového intervalu linky č. 3 zároveň zanikne linka č. 7, ktorá dnes premáva v rannej špičke medzi Račou a Hlavnou stanicou. Z prevádzkového hľadiska je prakticky nemožné v hustom 2,5 minútovom intervale linky č. 3 udržať ďalšiu linku v 4 minútovom intervale. Cestujúci z Rače sa na Hlavnú stanicu dostanú s jedným prestupom na Račianskom mýte, na linku č. 61, 71 alebo 40.
Spustením novej električkovej trate v Petržalke zároveň zaniknú linky č. 95 a 59. Linka č. 95 bola od roku 2005 navrhnutá ako dočasné riešenie do času dobudovania električkovej trate a jej trasa do veľkej miery kopíruje práve trasu električky. Doplnková linka č. 59 slúžila predovšetkým pre študentov škôl pozdĺž Račianskej a v lokalite na Pántoch. Keďže posledné školy na Pántoch v lete 2024 skončili svoju prevádzku a školy na Račianskej už bude obsluhovať predĺžená električková linka č. 3, táto linka sa stáva nadbytočnou.
Linka č. 192 bude po novom premávať od Patrónky iba po zastávku Jungmanova, kde bude možný plynulý prestup na električku č. 3, keďže zvyšok súčasnej trasy tejto linky už do veľkej miery kopíruje trasu novej električky. Lokálnu obsluhu zabezpečuje linka 99, ktorá viacnásobne križuje električkovú trať a na prestupových uzloch sa bude bez problémov možné dostať k rýchlejšej električkovej doprave.
Zdravim, chcem sa len zo zvedavosti spytat na par otazok. Presne v akom roku sa zrusil triangel Hanulova? (tym myslim od kedy nebol napojeny na zvysok trate)… A v akom roku sa zrusil ci odstranil kolajovy vyjazd z Voz. Krasňany? Vdaka vopred
Tak ja osobne mám radšej preklimovane
Ale tak škodovky väčšinou kliniku dobre a až príliš dobre
Len skôr to bol poznatok že ťa klíma nebola na maximum a bolo vo vozidle príjemné... Napríklad teraz po 20/22 by som kľudne vypol klímu ... Nech ti fixné je v čase 8-20 v takýchto teplotách zatiaľ
V zásade nemám nič proti takémuto hláseniu (stále však platí, že je to podľa mňa zbytočnosť, lebo všetko potrebné je na lístku uvedené), ale ak si DPB myslí, že to niekomu pomôže, tak prosím.
Vadí mi skôr prehnaná aktivita DPB v tomto smere na úkor iných vecí, potom tu máme skvosty ako Slovenská technická norma, driwiková jazda, Luky fajv a podobne...
Kde sú hlásenia, keď ich človek potrebuje? Počas maratónu jazdila MHD odklonom a nikde som nepočul hlásenie, že pôjdeme odklonom a nezobrazovala sa ani odklonová trasa. Je síce fajn, že sa zaviedli takéto hlásenia, ale čo z toho, keď ich ani jeden vodič (aspoň vo vozidlách, ktorými som cestoval) nepoužil? Na tabuliach bol len krátky oznam, že informácie sú dostupné na webe dpb. Ak cestoval niekto linkou 4 z Karlovej Vsi a chcel vystúpiť pri Chatamovi, previezol sa až na Kapucínsku.
ja som dnes chytil na jednej z dvoch mojich (prilezitostnych) jazd skodivku (30T) kde klima nesla vobec (a sauna tam bola slusna) a druhu kde to nejak trochu slo takze sa to dalo aspon nejak vydrzat....
takze som bol rad ked som po navrate preliezol do svojho individualneho plechaca s normalnou klimou....
mirec240
Vadí mi skôr prehnaná aktivita DPB v tomto smere na úkor iných vecí, potom tu máme skvosty ako Slovenská technická norma, driwiková jazda, Luky fajv a podobne...
Kde sú hlásenia, keď ich človek potrebuje? Počas maratónu jazdila MHD odklonom a nikde som nepočul hlásenie, že pôjdeme odklonom a nezobrazovala sa ani odklonová trasa. Je síce fajn, že sa zaviedli takéto hlásenia, ale čo z toho, keď ich ani jeden vodič (aspoň vo vozidlách, ktorými som cestoval) nepoužil? Na tabuliach bol len krátky oznam, že informácie sú dostupné na webe dpb. Ak cestoval niekto linkou 4 z Karlovej Vsi a chcel vystúpiť pri Chatamovi, previezol sa až na Kapucínsku.