Reply on: Qwertzuiop #251952:
Ten spor je bezpredmetný keďže každá strana používa to isté slovo v rôznych významoch: existuje všeobecný pojem chudobný ako niekto, kto má nižší príjem (z akéhokoľvek zdroja), a Andy27 používa vlastnú definíciu - ako niekto, kto nemôže prežiť bez príjmu z nájomnej prace. Nie som si istý, či to naznačuje jeho marxistické preferencie, okrem toho, že hranie sa so slovami a pridávanie nových významov je určite ľavicovým trikom.
Mhr1
"A pritom jazdia MHD...teda patria k mestskej chudobe a pri prvej veľkej kríze typu vojna skončia ako bezdomovci."
Takže podľa teba je ideál, ak jeden rodič ráno odíde služobným autom do roboty, druhý rodinným autom rozvezie deti do školy a potom sa sám dovezie do práce. No a odpoludnia zasa celé naspäť. A samozrejme, potomok by k 18. narodeninám, najneskôr k maturite, mal dostať svoje auto. Takže 3 autá pre jeden panelákový byt. No a potom nie je kde zaparkovať, cesty kolabujú, lebo sú prepchaté. Ale hlavne - máme status bohatej rodiny, môžeme si dovoliť 3 autá, nie sme žiadne socky!
Pracovne som 9 rokov jazdil 6-7x za rok do Londýna, rokovacie miestnosti a kancelárie sme mali na Canary Wharf, snažil som sa mať hotel tiež tam, ale niekedy sa to nepodarilo, alebo keď som tam mal niekoho z rodiny, rezervoval som hotel v centre. Takže v rannej špičke prepchatým metrom z centra Londýna až na Canary Wharf. A hádaj, kto boli moji spolucestujúci? Páni v oblekoch, bielych košeliach a kravatách, dámy v elegantných kostýmoch, všetko bohatí ľudia pracujúci či už v Londýnskom City alebo na Canary Wharf, centrách finančních inštitúcií a riaditeľstiev najbohatších podnikov. A pozor! Metro v Londýne v rannej špičke je napchatejšie ako električky z Rače či autobusy z Petržalky. Keďže sú nútení sa tlačiť v metre, podľa tvojej definície sú všetci sociálne prípady?
Nepoznám situáciu vo Švajčiarsku osobne, ale ľudia, čo tam nejaký čas žili, mi hovorili, že vo veľkých mestách jazdia aj dobre zarábajúci ľudia verejnou dopravou.
Podľa teba teda, ak otecko odíde svojím autom ráno do práce, ale mamička po tom, čo odvedie dieťa do školy/škôlky ide do svojej roboty MHD, je sociálny prípad? Lebo, chudáci, majú len jedno auto?
Úplne absurdná je druhá veta z tvojich "myšlienok": "Mestská chudoba je z definície trieda, ktorá je nútená predávať samu seba v mzde na pracovnom trhu". Ja neviem, akým spôsobom ty zarábaš, ale ja som sa vždy "predával" na pracovnom trhu. Pokiaľ nie si mafián alebo aj poctivý podnikateľ, tak si niekde zamestnaný, či? Veď učitelia, sestry, lekári, ekonómi, právnici atď. skoro vždy pre niekoho pracujú, teda "sa predávajú" podľa tvojej definície. Kam chodíš pre také scestné názory???
Lebo dokazovať si vyšší sociálny status autom, je naozaj dosť primitívne... (a naviac nepresné - jedno auto mám v garáži v Bratislave, druhé v garáži v Prahe, to ty, samozrejme, nevidíš, lebo ma väčšinou môžeš stretnúť práve v MHD, takže spĺňam tvoju definíciu socky).