Dnes som cestoval linkou č. 4 a neskôr č. 3 a musím povedať, že som zažil situácie, ktoré mi výrazne znížili komfort cestovania. Na prvej linke celá paluba električky páchla, keďže tam spal zmočený bezdomovec. Na druhej linke zasa nastúpil človek s obrovským vrecom zálohových fliaš, ktorý navyše sa snažil o vyvolávanie konfliktnej situácie.
Chápem, že takéto veci sa dejú a že je možnosť nahlásiť vodičovi problém. Avšak je mi jasné, že takýmto krokom môžem zdržovať desiatky ďalších cestujúcich. Napriek tomu, že oceňujem nové električky a celkovo pozitívny vývoj MHD v Bratislave za posledné 10 roky (nie všetky..), mám pocit, že podobné incidenty výrazne znižujú komfort cestovania a odrádzajú ľudí, najmä tých, ktorí nie sú zvyknutí cestovať MHD.
Chcel by som upozorniť na zaujímavý príklad z Budapešti, kde nedávno zaviedli systém, ktorý by mohol byť inšpiráciou. Cestujúci môže cez aplikáciu nahlásiť problém, a ak je situácia vážna, do 15 minút dorazí zásahová jednotka. Tento systém funguje na princípe "záchrannej brzdy" a zneužitie sa trestá. Nie je to nástroj na „vtipy“, ale na riešenie reálnych problémov.
Mám pocit, že takéto opatrenie by mohlo zlepšiť situáciu aj u nás. Aké sú vaše skúsenosti? Myslíte si, že je na čase zaviesť niečo podobné aj v Bratislave? Ako sa dá efektívne brániť proti takým situáciam?
Chápem, že takéto veci sa dejú a že je možnosť nahlásiť vodičovi problém. Avšak je mi jasné, že takýmto krokom môžem zdržovať desiatky ďalších cestujúcich. Napriek tomu, že oceňujem nové električky a celkovo pozitívny vývoj MHD v Bratislave za posledné 10 roky (nie všetky..), mám pocit, že podobné incidenty výrazne znižujú komfort cestovania a odrádzajú ľudí, najmä tých, ktorí nie sú zvyknutí cestovať MHD.
Chcel by som upozorniť na zaujímavý príklad z Budapešti, kde nedávno zaviedli systém, ktorý by mohol byť inšpiráciou. Cestujúci môže cez aplikáciu nahlásiť problém, a ak je situácia vážna, do 15 minút dorazí zásahová jednotka. Tento systém funguje na princípe "záchrannej brzdy" a zneužitie sa trestá. Nie je to nástroj na „vtipy“, ale na riešenie reálnych problémov.
Mám pocit, že takéto opatrenie by mohlo zlepšiť situáciu aj u nás. Aké sú vaše skúsenosti? Myslíte si, že je na čase zaviesť niečo podobné aj v Bratislave? Ako sa dá efektívne brániť proti takým situáciam?
.
.
S499.1023