Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Andrej #251063:
Bude to aj finančne zaujímavé:
SaTaN Vrakuňa: 65, 71, 72, 75, N72
SaTaN Vinohrady: 7
SaTaN Nové Mesto: 4
SaTaN Rusovce: 90, 191
SaTaN PB: 70, 78, 79, N70
SaTaN Vajnory: 52
atď.

mack:
Lebo "stanica" bez prídavného mena je nezmysel. Čo to má byť? Televízna stanica? Vesmírna stanica? Play station?
Dopravná terminológia má byť presná.
Reply on: B K #251062:
Vo vyhláške nie je v zozname všeobecné podstatné meno stanica (bez pridavného mena), tak môžu naďalej používať skratku stn. Na druhej strane ani napr. železničná stanica nie je vyjadrená všeobecným podstatným menom, ale prídavným menom a podstatným menom.
Reply on: B K #251062:
Už som to tu raz vyvrátil, ale môžem znova.
Vyhláška definuje, že pre názov zastávky "Železničná stanica" sa môže použiť jedna z definovaných skratiek. Vyhláška ale neurčuje, že názov zastávky sa musí volať "Železničná stanica" (XXX), ani že pre iné názvy sa skratka použiť nemôže.
Zastávky v Bratislave sa ale volajú "Stanica" XXX, pre ktorý sa používa skratka "Stn.".
Reply on: B K #251062:
Keď im trvalo takmer rok kým vôbec otvorili súťaž na lišty pre životu nebezpečné T6A5, tak pochybujem že sa zrazu zmenia názvy zastávok len kvôli nekalej vyhláške. Snívajte s nami!
Bye SaTaN 😁

Pre zaužívané názvy zastávok linky, ktoré sú vyjadrené všeobecným podstatným menom, sa môžu použiť tieto skratky:
a) autobusová stanica – „AS“, „aut. st.“, „aut. stanica“,
b) železničná stanica – „ŽST“, „žel. st.“, „žel. stanica“,
c) železničná zastávka – „žel. zast.“, „žel. zastávka“,
d) prístavisko alebo prístav – „príst.“,
e) zastávka – „zast.“,
f) rázcestie – „rázc.“,
g) mestský úrad – „MsÚ“,
h) miestny úrad – „MiÚ“,
i) obecný úrad – „OcÚ“,
j) materská škola – „MŠ“,
k) základná škola – „ZŠ“,
l) námestie – „nám.“ a
m) poľnohospodárske družstvo – „PD“.

A podľa vyhlášky aj dojazdy/výjazdy musia mať CP na zastávke
😇
BID vo svojom magazíne klame, že vymenila označovače na žel. staniciach, pričom u nás len znefunkčnili, naďalej má spotrebu, druhý ani nenamontovali, mimo BA kraja nikde nie sú namontované, a ani na samotnej Hlavnej stanici nie sú vymenené.
Nikdy nebude zavedený tap in/out systém.
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: 3pa3ck3 #251059:
Dúfam že nie.
Reply on: Perto #251049:
Nosné a obslužné linky máme už 4 roky definované v právnych predpisoch:
https://www.slov-lex.sk/ezbierky-fe/pravne-predpisy/SK/ZZ/2020/5/#paragraf-2.odsek-1.pismeno-i

Je to definícia síce značne voľná, pretože kvantitatívne vlastnosti sa nedajú v rovnakej mierke uplatniť v Bratislave a Hriňovej, ale myslím si, že sa z nej dá odvodiť, ktoré linky sú v Bratislave nosné a ktoré nie, resp. poňať to odzadu a povedať, ktoré nosné nie sú.
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: N/A #251056:
To je všetko sémantika. Niekde to nazývajú metrobusy. Inde expresy. V princípe je jedno ako to nazveš, ide o to, akú dopravnú obslužnosť daná linka ponúka. Či je jediná v danej oblasti, ak je ich viacej, tak či jazdí výrazne častejšie ako ostatné, či sa iba motá po danej lokalite (moták) a naváža ľudí na systém vyššej úrovne (iná autobusová linka, električka, metro, vlak) alebo ide do centra, resp. iných MČ ktoré sú cieľom cestujúcich, či premáva počas celého dňa a týždňa, atď. V Bratislave rozhdone "nosné" autobusové linky máme.
Reply on: Perto #251049:
Pre tých čo delia nosné linky a nenosné…. Nikto tu nič nedelí ale poniektorim tu slúži pamäť. Sám DPB sa vyjadruje, že má nosné linky a to už od roku 2005.
Ak DPB, nemá nosné linky a iba sa tu na niečo hrá, tak nech nezavádza ľudí.
Reply on: upravovač fotiek #251054:
Zial, zrejme ano.
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: Petto #251053:
Takže máme očakávať súťaž na 18 metrové elektrobusy?
Reply on: B K #251052:
Len kto to zaplati ? Mesto hadam neda same na ten nezmysel peniaze. Ale ked uz Kosice kupuju cez EU fondy SOR ENS18 tak to caka asi aj nas.
Takže L83 elektrobusy? 🤨
Reply on: TomJ #251050:
nuz, len ked mesto podporuje verejnu dopravu len slovne a skutek utek a snazi sa zoskrtat vykony co sa kde da aby mali na platy a odmeny pre dalsich novych kamaratov na urade, na farbicky a nove hrby na cestach a ine pre prevadzku mesta "dolezitejsie" veci, tak by som radsej obetoval systemovy interval ako mal preplnene spoje.....
Reply on: Andrej #251040:
Nie, svet sa nezrúti, ale cestovanie bude podstatne chaotickejšie, keď jedna linka bude mať interval 15 min, ďalšia 12, ďalšia 10 a ďalšia 8. Na spoločných úsekoch neurobíš preklad, čiže jeden spoj sa bude preplňovať a ďalší pôjde poloprázdny a tiež budú náhodne vychádzať prestupy medzi linkami. Raz budeš bežať, aby si stihol prestup, inokedy si počkáš 14 minút.
Takže systémový interval má určite zmysel, len treba brať do úvahy to, aby to nebolo na úkor kapacity.
Reply on: Andrej #251046:
To viem. Tá otázka bolo také podpichnutie pre tých, čo tu idú deliť linky na nosné a nenosné, kdeže reálne nemáme nikde definované kritériá na nosnú linku a teda nemožno interval/kapacitu odvodzovať na linke podľa toho či ju DPB (ne)považuje za nosnú.

Ak by záležalo na intervale tak veľa farebných liniek ide do šeda. Opačne napr. taká L99 má dobrý interval, ale od začiatku je to petržalský vymeták (približovadlo), takže označovať ju ako nosnú, hmm neviem.
Reply on: Andrej #251046:
Ved ja nikde netvrdim ze obhajujem farbickovanie a mas pravdu s 32,78 ale budis DPB/mesto. Podla mna nosne tbusy su len 33,40,42,49,61,71,72 ostatok absolutne nie.kedze aj nasa spominana 70 ma rovnaky CP ako 44,47.
Reply on: Petto #251045:
Paradny unik z diskusie. Odporucam aby si nikdy necestoval do Toronta alebo New Yorku.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.