Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Na 2. nástupišti
Reply on: upravovač fotiek #250994:
Kapacita je menšia ako predtým... Ale zase vozidla chodia rovnomernejšie naplnené... A keď sa stalo že by sa náhodou človek nevošiel do vozidla, hlavne teda v čase špičky tak počkať 2-3 minúty fakt nie je problém 🙂 predtým sa aj občas stalo že do klbaku sa nevošli...

Všetko závisí od toho ako pravidelne inú električky
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: zakaznik #250993:
Ja považujem vodíkový autobus za ešte horší než čistý elektrobus, ktorý si so sebou vláči ťažký trakčný akumulátor.
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: zakaznik #250992:
Pochybujem, že by to bola podmienka "na vodík". Vidím v tom experiment, ktorého ekologická stránka je otázna (nerátal som ekologický dopad pri výrobe vozidla - vzávne kovy pre palivový článok, ktorého životnosť je obmedzená) a ktorý niekto chcel vyskúšať. Pokiaľ sa na to vyplytvali dotácie, tak to bolo akože "zadarmo" (ale niekto to aj tak zaplatiť musel).

Môj názor je, že DPB by účelnejšie využil fondy, ak by miesto 4 ks 12 metorvých vodíkových hračiek kúpil o 4 ks viacej 18 metrových Škoda 27 TrA Solaris pre linku 33. Jeden vodíkový sólo autobus bol dokonca o 20 tisíc Euro drahší než kĺbový hybridný trolejbus s garantovaným dojazdom 12 km, ktorý by sa využíval iba na presun medzi vozovňou a ostrovnou prevádzkou dvakrát denne.

Neviem, do akej miery sú obyvatelia Dlhých dielov spokojní s degešmi, ani som neporovnával kapacitu ani som neskúmal zmenu intervalu po nasadení menších vozidiel. Zahustenie intervalu sa určite nezaobišlo bez navýšenia vodičov, čo má tiež finančný dosah a dovolím si tvrdiť že dosť zásadný.
Reply on: zakaznik #250990:
Čo sa týka vodíkového pohonu ako takého, tak si myslím, že je to o trošku menšia volovina ako elektrobus bez palíc.

Ale najzaostalejšia krajina EÚ nemá čo experimentovať a mala by sa sústrediť na tradičné pohony, kým je ešte za čo.
Reply on: upravovač fotiek #250991:
Aj tie dotácie majú predpokladám majú nejaké alternatívne náklady. Asi by ich bolo možné získať na nejaké trolejbusové trate, miesto nejakej stupidity s životnosťou prinajlepšom 10 rokov.

Ale možno sa mýlim a bola podmienka ich vyplytať na vodíkový nezmysel.
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: zakaznik #250990:
Z článku vyplýva, že na 100 km "vyprodukuje" vodíkový autobus asi 38,5 kg CO2, naftový asi 72,4 kg CO2, pričom počítam so "sivým" vodíkom. Vodíkový autobus poháňaný vodíkom vyrobeným zo zemného plynu má asi polovičné prevádzkové emisie CO2 oproti naftovému. Otázka je, či nám za to stoja 3,6 násobne vyššie prevádzkové náklady. Neviem či a ak áno, tak koľko DPB reálne za vodík platí (či tam nie sú dotácie alebo daňové úľavy), ale autobus by bez dotácií asi nikto nekúpil. Zaujímali by ma celkové náklady na vozidlo a jeho prevádzku počas celej životnosti vozidla pri priemernom nájazde 150 km za deň. Dáta by sa mohli extrapolovať z doterajších skúseností a porovnať aj s elektrobusom a trolejbusom (vrátane nákladov na výstavbu a údržbu infraštruktúry, predpoklad 100 spojov denne v jednom smere, dĺžka linky 10 km jednosmerne). Naďalej ostávam skeptický voči vodíkovému pohonu.
Na CSdopravákovi zhodnotili prevádzku hydrovalloviny.

3,6x dražší než nafta. Ohlédnutí za vodíkovými autobusy v Bratislavě
https://www.cs-dopravak.cz/36x-drazsi-nez-nafta-ohlednuti-za-vodikovymi-autobusy-v-bratislave/
Reply on: B K #250976:
Este dnes som zaznamenal ze na linkach ktore maju viacero konecnych maju odlisne hlasenia:

4 na Zlate Piesky: "this tram is for Zlate piesky" ("t" v mene Zlate piesky vyslovene po anglickom style, lebo ??? )
9 na Postovu: this service terminates at Postova
dojazdove spoje: niektore hlasia "this service is for...", niektore zas "this service is going to..."

Preco tolko verzii? "This service is going to" bohato staci.
Reply on: TomJ #250987:
a zaroven by sa nalial dalsi nemaly kus dopravy viac do centra, bo by nejestvovala ani moznost zapad->vychod cez jaskac.....
Reply on: mbendzala #250984:
Mňa by tiež zaujímalo, ako si predstavuješ to zjednosmernenie Limbovej a či by to platilo aj pre MHD. Tiež, v ktorom smere by sa po Limbovej jazdilo? Lebo ak smerom k Patrónke, tak máš problém, lebo zo západnej časti mesta by sa nedalo rozumne dostať na Kramáre, keďže z Brnianskej sa nedá odbočiť doľava na Stromovú.
Reply on: mbendzala #250984:
Správne tomu rozumiem, že proti smeru okruhu by neostal ani bus pruh (ktorý by v prípade Kramárov využívali aj sanitky)?
Reply on: mbendzala #250983:
Mestský okruh 1 je definovaný takto: https://sk.wikipedia.org/wiki/Mestsk%C3%BD_okruh_%C4%8D%C3%ADslo_1_(Bratislava)
Problémom akýchkoľvek úprav Šancovej je to, že kým nebude Severná tangenta, supluje aj severnu časť okruhu č. 2: https://sk.wikipedia.org/wiki/Mestsk%C3%BD_okruh_%C4%8D%C3%ADslo_2_(Bratislava)
Zjednosmernovanie ked sa otvara, tak mesto by si mohlo skusit taky mensi okruh - Kramare Limbova... kde je situacia uz ale naozaj nadkriticka, neunosna... a zjednosmernenie sa priam ponuka ako riesenie, rovno aj s 3 pruhmi kde treba: 1 odbocovaci + 1 priamo + 1 bus pruh idealne... a pomedzi to pokojne parkovanie miesto 1 pruhu, to je tu tiez kriticke, a navstevnici nemocnic aj platia pravidelne pokuty, ich sa neda prevychovat, lebo to su vzdi ini ludia...
Reply on: Ike #250938:
Zjednosmernenie okruhu?
A kde je ten okruh I.? Sancova - Stefanikova su jasne na zjednosmernenie, ale potom dalsia polka kruhu je nejasna... Legionarska, Mytna? Dostojevskeho? Staromestska? Alebo Radlinskeho? tu ten okruh tak nema jasne kontury...
ak by totalitny rezim nezbural polovicu Sancovej na rozsirenie, tak by ani ina moznost nebola ako zjednosmernovania, takto je to tak hranicne prejazdne... zjednosmernovanie asi pri konzervatizme az zadubenosti neni velmi realne myslim, bude to tu tak subkriticky zahnivat ako aj zahniva...
Reply on: Andrej #250972:
Hazelnut
Hare´s
Incinerator
Gas Filling Machine
Red Bridge
Cable Railway
Shepherd´s Hut
Clacker
.... tých ľúbozvučných názvov je viac než dosť .. osobitným zdrojom je trasa na Vaškutáčku 😂
Reply on: 810zssk #250980:
Doteraz som netušil, že také niečo je v Bratislave. Až na mape som si našiel, že je to vlastne zastávka Kon-Rad.

Mohli ju pomenovať radšej podľa blízkeho lesíka "Sherwood Forest".
https://sk.mapy.cz/s/helehufuto
Reply on: SuchSoft #250977:
Ako už vysvetlil Ike, to sú Dvojstudňové Fields.
Reply on: Andrej #250972:
Zmen to na John's Jonas a ma to dvojity zmysel 😂
Reply on: Ike #250969:
Aj tak si pochopil, ktore som myslel, takze Good Idea Slovakia 😃

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.