Kapacita je menšia ako predtým... Ale zase vozidla chodia rovnomernejšie naplnené... A keď sa stalo že by sa náhodou človek nevošiel do vozidla, hlavne teda v čase špičky tak počkať 2-3 minúty fakt nie je problém predtým sa aj občas stalo že do klbaku sa nevošli...
Všetko závisí od toho ako pravidelne inú električky
Pochybujem, že by to bola podmienka "na vodík". Vidím v tom experiment, ktorého ekologická stránka je otázna (nerátal som ekologický dopad pri výrobe vozidla - vzávne kovy pre palivový článok, ktorého životnosť je obmedzená) a ktorý niekto chcel vyskúšať. Pokiaľ sa na to vyplytvali dotácie, tak to bolo akože "zadarmo" (ale niekto to aj tak zaplatiť musel).
Môj názor je, že DPB by účelnejšie využil fondy, ak by miesto 4 ks 12 metorvých vodíkových hračiek kúpil o 4 ks viacej 18 metrových Škoda 27 TrA Solaris pre linku 33. Jeden vodíkový sólo autobus bol dokonca o 20 tisíc Euro drahší než kĺbový hybridný trolejbus s garantovaným dojazdom 12 km, ktorý by sa využíval iba na presun medzi vozovňou a ostrovnou prevádzkou dvakrát denne.
Neviem, do akej miery sú obyvatelia Dlhých dielov spokojní s degešmi, ani som neporovnával kapacitu ani som neskúmal zmenu intervalu po nasadení menších vozidiel. Zahustenie intervalu sa určite nezaobišlo bez navýšenia vodičov, čo má tiež finančný dosah a dovolím si tvrdiť že dosť zásadný.
Aj tie dotácie majú predpokladám majú nejaké alternatívne náklady. Asi by ich bolo možné získať na nejaké trolejbusové trate, miesto nejakej stupidity s životnosťou prinajlepšom 10 rokov.
Ale možno sa mýlim a bola podmienka ich vyplytať na vodíkový nezmysel.
Z článku vyplýva, že na 100 km "vyprodukuje" vodíkový autobus asi 38,5 kg CO2, naftový asi 72,4 kg CO2, pričom počítam so "sivým" vodíkom. Vodíkový autobus poháňaný vodíkom vyrobeným zo zemného plynu má asi polovičné prevádzkové emisie CO2 oproti naftovému. Otázka je, či nám za to stoja 3,6 násobne vyššie prevádzkové náklady. Neviem či a ak áno, tak koľko DPB reálne za vodík platí (či tam nie sú dotácie alebo daňové úľavy), ale autobus by bez dotácií asi nikto nekúpil. Zaujímali by ma celkové náklady na vozidlo a jeho prevádzku počas celej životnosti vozidla pri priemernom nájazde 150 km za deň. Dáta by sa mohli extrapolovať z doterajších skúseností a porovnať aj s elektrobusom a trolejbusom (vrátane nákladov na výstavbu a údržbu infraštruktúry, predpoklad 100 spojov denne v jednom smere, dĺžka linky 10 km jednosmerne). Naďalej ostávam skeptický voči vodíkovému pohonu.
Este dnes som zaznamenal ze na linkach ktore maju viacero konecnych maju odlisne hlasenia:
4 na Zlate Piesky: "this tram is for Zlate piesky" ("t" v mene Zlate piesky vyslovene po anglickom style, lebo ??? )
9 na Postovu: this service terminates at Postova
dojazdove spoje: niektore hlasia "this service is for...", niektore zas "this service is going to..."
Preco tolko verzii? "This service is going to" bohato staci.
Mňa by tiež zaujímalo, ako si predstavuješ to zjednosmernenie Limbovej a či by to platilo aj pre MHD. Tiež, v ktorom smere by sa po Limbovej jazdilo? Lebo ak smerom k Patrónke, tak máš problém, lebo zo západnej časti mesta by sa nedalo rozumne dostať na Kramáre, keďže z Brnianskej sa nedá odbočiť doľava na Stromovú.
Zjednosmernovanie ked sa otvara, tak mesto by si mohlo skusit taky mensi okruh - Kramare Limbova... kde je situacia uz ale naozaj nadkriticka, neunosna... a zjednosmernenie sa priam ponuka ako riesenie, rovno aj s 3 pruhmi kde treba: 1 odbocovaci + 1 priamo + 1 bus pruh idealne... a pomedzi to pokojne parkovanie miesto 1 pruhu, to je tu tiez kriticke, a navstevnici nemocnic aj platia pravidelne pokuty, ich sa neda prevychovat, lebo to su vzdi ini ludia...
Zjednosmernenie okruhu?
A kde je ten okruh I.? Sancova - Stefanikova su jasne na zjednosmernenie, ale potom dalsia polka kruhu je nejasna... Legionarska, Mytna? Dostojevskeho? Staromestska? Alebo Radlinskeho? tu ten okruh tak nema jasne kontury...
ak by totalitny rezim nezbural polovicu Sancovej na rozsirenie, tak by ani ina moznost nebola ako zjednosmernovania, takto je to tak hranicne prejazdne... zjednosmernovanie asi pri konzervatizme az zadubenosti neni velmi realne myslim, bude to tu tak subkriticky zahnivat ako aj zahniva...
Hazelnut
Hare´s
Incinerator
Gas Filling Machine
Red Bridge
Cable Railway
Shepherd´s Hut
Clacker
.... tých ľúbozvučných názvov je viac než dosť .. osobitným zdrojom je trasa na Vaškutáčku
upravovač fotiek