Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Verejná doprava v Bratislave sa veľmi zlepšila. Ale stále je čo zlepšovať, teraz píšem z pohľadu seniora. Ako obyvateľka - seniorka Lamača často používam autobusovú linku 30. Tá smeruje aj do nemocnice Bory a hodne je využívaná staršími ľuďmi. Častokrát ide o nasadené autobusy, ktorých sedadlá sú na zvýšenej platforme a mnohí seniori sa tam ne nevedia dostať, jednoducho povedané, vystúpiť na plošinu. Aj dnes som išla takým autobusom, len 4 sedadlá boli na normálnej úrovni, takže mnohí z nás museli stáť, aj keď sedadlá boli voľné. Takéto autobusy nie sú vhodné na prepravu do zdravotníckych zariadení. Moja ďalšia pripomienka smeruje k šoférom. Mnohí z nich zastavujú autobus ďaleko od krajnice nástupišťa a my starí, vekom zmenšení, nevieme prekonať výšku z vozovky na prvý schodík autobusu. Špeciálne trolejbus 42, keď začína jazdu pred Cintorínom Vrakuňa, zastane ďaleko od krajnice nástupišťa a vtedy mnohí z nás musia žiadať o pomoc pri nastupovaní mladších cestujúcich. Podobne je to aj pri autobuse 37 keď začína jazdu pod Mostom SNP, zastavuje ďaleko od krajnice nástupišťa, ktorá je mimochodom perfektne spravená. A samozrejme potom nastávajú problémy aj pri vystupovaní. Prosím apelujte na šoférov, aby venovali väčšiu pozornosť pri pristávaní autobusu na zastávkach.
Reply on: david11 #250930:
V časoch mojej mladosti (teda v časoch dávno minulých) som tak zvykol cestovať s lyžami na Kamzík. Keď sa dalo lyžovať, tak pri YMCA (Karpatská, vtedy Kino Dukla) bol masaker a boj o to, ako sa ľudia natlačia do trolejbusov. Býval som v pešej dostupnosti od YMCA, ale najlepšie bolo zobrať trolejbus opačným smerom a prestúpiť do protismeru na Mierovom (dnes Hodžovom) námestí. Väčšinou som sa až na Kolibu doviezol po sediačky, s lyžami pred sebou (v priestore môjho sedadla) a obkolesený masou nádejných lyžiarov a pritlačený na okno.
Ale ak by som tak mal cestovať pravidelne domov z práce, tak by mi to asi poriadne liezlo na nervy.
Reply on: david11 #250929:
Zaujímavé, že okolo 2016 to vyzeralo úplne inak. Jednotka chodila ráno z Petržalky plná až na Obchodnú, zatiaľ čo trojka chodila menej plná a takmer kompletne sa obmenila na Šafku.
Reply on: si #250916:
Z Blumentálu sa ako vrátiť na Šafko či k Sadu J.Kráľa a ísť naspäť smer Rača? Ako vtip dobré...
Reply on: Viko #250928:
U L3 aj u iných liniek nejde o spojenie konečná - konečná, ale o postupnú výmenu substrátu čo sa aj deje. L3 potrebuje veľkú kapacitu na oboch koncoch čo sa o L1 nedá povedať. Tam je sedlo, večery predimenzované aj teraz.
Reply on: matis #250927:
Stále sa dá na to ísť aj opačne - opustiť dogmu, že Rača musí mať spojenie s Petržalkou, nasadiť na L3 trojičky a Petržalku obslúžiť L1. Aj sa zvýši kapacita, aj sa neminú ďalší vodiči.
Reply on: Mhr1 #250922:
Všetko sú to pekné nápady ale “len vodiči” chýbajú najviac. Je to veľmi zlé, síce už sú vypravované všetky služby až na niektoré dni bez niektorých záložákov, no aj vodiči sú len ľudia, ktorý nemôžu ťahať nadčasy do nekonečna za chýbajúcich kolegov.
Reply on: upravovač fotiek #250925:
Myslel som tú jednu súpravu, uniklo mi blbé vyjadrenie o dvoch dvojiciach. Východní Nemci mali, resp. majú SchaKu aj na blbých drevených Gothách.
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: S499.1023 #250924:
Ktoré dve súpravy T6A5 majú tzv. pražské hlavy aka Atlasy? Viem iba o jednej a tá ich má iba na prednom čele predného vozňa a zadnom čele zadného vozňa, medzi vozmi je ESW. 7957+7958.

Keby to bolo iba o spriahadlách, tak je to jednoduché. Ale obávam sa, že to bude vyžadovať softvérový update, prípadne zásah do riadiaceho pultu. Schadewerke Pilsen by si určite dal zaplatiť inštaláciu viacčlenného riadenia, nakoľko drží dokumentáciu k vozidlu. DPB na to fakt nemyslel, to máš pravdu. Ja by som so 65 metrov dlhými súpravami problém nemal. Ani ako cestujúci, ani ako účastník premávky, ktorý by také húsenice mal v bežnej premávke stretávať. Neviem ako vodiči... Ak by nám niekde kapacitne nestačili 65 metrové vlaky v intervale 2 minúty, tak môžeme stavať metro.
Reply on: upravovač fotiek #250910:
Na to mal DPB myslieť už pri ich objednávaní (SchaKu aj s elektrickým prepojením miesto prehistorického pražského spriahadla). Už keď začali chodiť T6, myslel som, že BA postupne prejde na SchaKu) ale to som BA, DPB a BW nadhodnotil. Miesto toho sme dostali Atlasy ešte aj na tie dve dvojice najleštenkovatejších T6A5 v galaxii.
Reply on: Mhr1 #250922:
K tomuto sa vám vyjadriť popravde neviem, avšak povedzme si na rovinu aj to, že kačice sa celkom početne začali odstavovať a vyraďovať a s výnimkou špičiek pracovných dní, kedy potrebujeme do výpravy 4 kačice (1/6-1/9) nám veľa vozidiel nezostáva. Pravdepodobne by to nebolo ani strategicky dobré rozhodnutie, pretože by to jednak vypravilo všetky kačice von, ak by sme rátali s poradiami navyše, niektoré kačice zároveň nabiehajú kilometre, ale potom sa vyradia tiež a pokiaľ by došlo k poruche, tak cez víkend by neboli kačice. Uvidíme, ako sa situácia časom vyvinie.
Reply on: csepka_3 #250921:
A ako sa počítajú náklady na kačice? Lebo v minulosti sa rátala dvojica ako 2 električky a kačica za 1. Ak by to tak bolo aj dnes, potom by 5 dvojíc bolo to isté ako 10 kačíc, náklady naviac by boli len vodiči.
Reply on: Mhr1 #250920:
To znie ako dobrý nápad, akurát narážame na ekonomickú stránku veci, kedy každé poradie navyše predstavuje zvýšený náklad na vozidlo v premávke - ten najvyšší a najmenej žiadúci náklad a obávam sa, že toto by neprešlo. Toto je presne ten istý dôvod, prečo linka 7 jazdí iba toľko hodín, koľko jazdí, aby sa vodič zmestil do zákonných limitov na jazdenie bez prestávky. Okrem toho sa to uplatňuje aj v prípade striedačov, kde sa viac vypláca personálne posilniť obsadenie služieb formou striedačov, ako vozidlami, pretože osobné náklady sú stále výhodnejšie, ako vozidlové náklady. Vytvára to síce dosť napnuté grafikony a vodiči sú z toho nešťastní, ale v časoch konsolidácie krížom-krážom je to, žiaľ, tak.
Tak keby e7 jazdila aj poobede v int. 5 min., stačili by odpoludnia aj kačice a aspoň by sa využili. Lebo dnes, čo má cestujúci z kapacitnej dvojice, keď mu príde len za každou druhou 3-kou? Stačilo by 13 poradí, ak by odpoludnia mala e7 jazdiť až do Rače?
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: si #250918:
Je to ako píšeš, DPB odjazdí to, čo si obednávateľ objedná. Že si objednávateľ objednal málo, nie je chybou DPB.
Reply on: csepka_3 #250917:
mne to vysvetlovat nemusis, spravny smer kam to treba poslat je magistrat.... ale vacsine obyvatelov to zrejme takto vyhovuje, kedze to kam to ten sucasny taha bolo vidno uz v predchadzajucom volebnom obdobi a dostal sa tam znova....
a DPB v podobe exekutivy by sice mohol mat personalne a technicke problemy v pripade neocakavaneho navysenia objednanych vykonov aj keby dostal dost penazi; avsak tak daleko sme sa este nedostali.....
Reply on: si #250915:
Všetci vieme, že beus šetrí kde len môže, ale potom sa dostávame naozaj do bodu, kde sa nejeden cestujúci začne zamýšľať, čo sa mu viac oplatí a koľko je ochotný si priplatiť za vyššie pohodlie. Treba si uvedomiť to, že nestačí mať pekné, moderné autobusy, ale treba mať aj atraktívne linky, ich trasy, ich využiteľnosť a hlavne zmysluplnosť, ktorá je pre cestujúceho kľúčová. Netreba sa na všetko čo bolo pred nami pozerať ako na niečo zlé, ale poučiť sa a zlepšiť. Linka 5 je živým príkladom tohto tvrdenia, pretože jej využitie bolo nemalé a veľa ľuďom jej zrušenie významne skomplikovalo cestovanie. Keď som videl, že ideme opäť investovať do nových autobusov na CNG a podobne, tak som si len povzdychol. Je tu priestor aj na iné zlepšenia mimo vozového parku. Električková doprava je cez prázdniny priam odpudzujúca, pretože nie je možné, že v lete sa cez týždeň poobede cestuje na linke 4 rovnako, ako cez víkend a sviatok, to je jednoducho hanba.
Reply on: david11 #250906:
profi vlcak sa radsej vrati par zastavok po trase nazad aby sa zmestil a nebude riskovat ze sice sa dovezie ako clovek na zst vinohrady ale potom sa zas nezmesti tam.....
Reply on: csepka_3 #250914:
take uz bolo, ale sudruh Vallo to orezal ako jednu z prvych veci po nastupe do funkcie predchadzajuce volebne obdobie....
david11 - Súhlasím, preto tvrdím, že prioritne by trebalo posilniť kapacitu pomocnej linky 7 v popoludňajšej špičke. Celkovo v električkovej doprave už s výnimkou 7/1-7/5 a počas prázdnin linky 3 nemáme výjazdové poobedné špičky, takže preto by trebalo pridať na linku 7 poobede aj ďalšie poradia a potiahnuť do Rače. Aktuálnych 5 poradí je nedostatočných.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.