Ak je teda ružinovská teória správna, zhrnul by som to teda tak, že dovtedy internú skratku ČSD/ŽSR začal verejne používať ako prvý DPB zhruba v polovici 90. rokov.
Väčšie rozšírenie jej používania však nenasledovalo a až na pár výnimiek tak používanie skratky ŽST ostalo lokálnou záležitosťou Bratislavy.
Mal by si mu poďakovať skôr za uvedenie do omylu. Skratka ŽST sa objavuje už v železničných dokumentoch zo 70. rokov. Nevznikla teda v 90. rokoch, ale najmenej o 2 desaťročia skôr a neprišiel s ňou DPB, dokonca ani DPMB, ba ani DOZÁB, ale ČSD. Celá táto petržalsko-sekčovská teória tak bola skôr trafením do hnedého, než do čierneho.
Dosť ma šokuje že keď skrátili názov Hlavnej na displejoch starých električiek tak zvolili Hlav. stanica a nie Hlavná stn.
Mimochodom, neznášam tieto skrátené mená. To už radšej zrušiť piktogram vláčika (ten nový je aj tak na nič) a použiť to uvoľnené miesto pre plný názov. Nemyslím si že používať piktogram pri staniciach je bežná prax na svete.
Zachytil niekto dake spravy o tyzdni mobility (16.-22.9.) v BA ? Predchadzajuce roky sa s vodicakom cestovalo v MHD zadarmo pripadne ponukali zlavy na rocne listky. Momentalne to vyzera ze kazde mesto daco podobne ponuka okrem BA...
Očividne však išlo o skrátenie skratky "žel. st.", ktorá sa používala minimálne v Bratislave od obdobia nie dlho po skončení druhej svetovej vojny (možno to malo aj súvis s jazykovou reformou v 1960). Predtým sa používali názvy vo forme prídavného mena (napr. Novomestská stanica).
Petto