Ako najväčší problém vnímam existenciu mestských častí. Mesto očividne má aspoň malé gule robiť dopravné upokojovanie a dopravnú redukciu, ale má značne obmedzené množstvo komunikácií vo svojej správe, ktoré sú na tento účel vhodné.
Mestské časti, naopak, gule nemajú, hoci 99% ich komunikácií je vyslovene vhodných na takúto politiku.
Potom to vyzerá tak, že mesto si robí virtue signalling na tranzitných komunikáciach a na mestskej komunikácií III triedy človeka zrazí auto idúce 80, pretože tam nie je žiadny funkčný prvok a šanca že tam budú policajti merať rýchlosť je 0,00000%
Mestské časti, naopak, gule nemajú, hoci 99% ich komunikácií je vyslovene vhodných na takúto politiku.
Potom to vyzerá tak, že mesto si robí virtue signalling na tranzitných komunikáciach a na mestskej komunikácií III triedy človeka zrazí auto idúce 80, pretože tam nie je žiadny funkčný prvok a šanca že tam budú policajti merať rýchlosť je 0,00000%
Stenly
Združenia typu znepokojené matky, aspoň čo som ja zatiaľ zachytil, požadujú zlepšenie životného prostredia a nebojujú vyslovene proti užitočným projektom. Pod užitočným projektom myslím taký projekt, ktorého užitočnosť bola preukázaná poctivými analýzami (v prípade trasy tunela hlavne správne kalibrovaným dopravným modelom s aktuálnymi a relevantnými dátami).
Základný problém diskusie okolo tunela Karpaty sa ukazuje byť, že masy (prepáčte, ale sú zjavne hojne zastúpené aj v tomto fóre) považujú každého, kto čo i len trochu spochybní zmysel/trasu tunela, za niekoho, kto je a priori proti tunelu (a celkovo proti pokroku). Ja som pri tom ešte nezachytil názor, že tunel určite nie. Kritika tunela je o tom, že presadzovaná trasa zatiaľ nebola ničím poriadne preukázaná. Vám je naozaj všetkým jedno, či sa za 2 mld. Eur postaví niečo efektívne alebo nie? Uvedomujete si, o akých peniazoch sa bavíme a že druhý tunel sa už stavať nebude, keď sa zistí, že ten prvý vlastne ani veľmi nepomohol?