A koľko vodičov to reálne spĺňa, že poznajú všetky významné objekty okolo všetkých liniek ich domovskej vozovne? Ako Bratislavčan od narodenia si myslím, že by to bolo nad moje sily
Odpoved "prepacte, neviem kde sa presne nachadza xzyq, skuste sa opytat v autobuse miestnych, niekto vam urcite poradi" zaberie 4 sekundy, a vodic moze pokracovat v jazde bez toho, aby musel vyberat atlas.
Ale blýska sa na lepšie časy. V žabomajerskej ubytovni sa už chystajú na príchod nových vodičov z tretích krajín, ktorých majú ubytovávať po troch na svojich izbách. Takto sa to robí v roku 2024 v modernej firme, do psej matere!
Adresu nie, ale je skvelé, ak vodič má základný prehľad o obojektoch v blízkosti zastávok svojej linky(obchod, škola, kulturák, pošta, kostol, veľké firmy...).
Ad prečo vozidlo inej linky: to je tiež logické: ak idú z rovnakého smeru, cestujúci predpokladá, že ten meškajúci spoj mohol byť obehnutý vozidlom, v ktorom sa cestujúci pýta.
Ja vidím obe strany debaty. Na jednej strane dokážu byť niektorí BEUSáci fakt nepríjemní. Nie raz mi jeden vynadal alebo dal fakáča za to že som si dovolil odfotiť ich vozidlo. Ale na druhej strane niektorí cestujúci sú fakt neuveriteľní. Nechápem prečo by sa niekto pýtal vodiča ako sa dostať na konkrétnu adresu, alebo prečo vozidlo na inej linke mešká / neprišlo.
He he, presne preto, v chaose, ktorý produkuje DPB sa navyše často nevyznajú ano vodiči, tí majú prehľad o svojich linkách (väčšinou, ale nie vždy). Nech si informovanie zákazníkov rieši firma a šotouši, tí predsa vedia všetko najlepšie, hlavne ako vy****vať s vodičmi.
Už viem prečo je taký obrovský záujem o prácu vodiča DPB: Aby mohol odpovedať na otázky substrátu.
Vodič sa na zastávke hlavne musí pozerať, či mu náhodou nespadol nejaký bezďák alebo dôchodca pri vystupovaní pod vozidlo, aby ho nepriešiel ako to stalo naposledy v Dúbravke.
presne ako hovoris....raz som zachranil rodine odlet na dovolenku lebo nejaky mudry kolega poradil rodinke ze ked maju letiet z Viedne tak ze maju ist na linku 61 z hlavnej stanice a to ich zobere na svechat...tak sa ma opytali vtedy...jazdil som 61 a ze ci idem na svechat....hovorim im este na hlavnej stanici velmi lamanou anglictinou ze toto je Bratislava a musia ist vlakom na svechat z hlavnej stanice...svokra jazdila vtedy kazdy den do prace tak som vedel tie casy odchodov...keby pocuvali toho skveleho kolegu tak skoncia na letisku MR stefanika a maju po dovolenke....asi o polroka sa mi ich syn prisiel podakovat neviem ako ma dohladal ale bolo to mile a som rad ze som im zachranil dovolenku...pribehov by som sa narozpraval...
Ako bývalý vodič mám kopec skúseností, kedy cestujúci žiadal o radu, aj ju dostal, ale potom napríklad kúpil nesprávny lístok lebo ja neviem nezvládol naše automaty, pri prestupe nastúpil do nesprávneho autobusu lebo si pomýlil smer ... a nakoniec som bol vinný ja, lebo som mu zle poradil. Nedivím sa, že vodič skôr odpovie "neviem", alebo vôbec, ako by mal potom riešiť sťažnosti, pretože u nás má vodič "podporu" zamestnávateľa takú akú má ( cestujúci má vždy pravdu, aj keď ju nemá ).
Preboha, pilotov sem nepleť. Tí musia komunikovať s ATC. To by vodič otočil kokpit hore nohami už na stojánke, len čo by mal reagovať na IFR clearance.
Treba sa na to pozrieť ako na príležitosť. Dopravca by sa mal zaujímať, aké otázky cestujúci vodičom najčastejšie dávajú (a na ktorých zastávkach) a príslušným spôsobom upraviť informácie na webe a na zastávke.
1. Nikto nenavrhuje zavádzať nástup prednými dverami.
2. Nejakú požiadavku má možno 1 cestujúci z tisícok, to že vodič dvakrát za službu odpovie na nejakú otázku naozaj nespôsobí kolaps MHD.
Ja som pred 10 rokmi pre zmenu v stredne veľkom holandskom meste zažil vodiča linkového busu, ktorý súril ľudí, aby rýchlejšie vystupovali, lebo on má na konečnej 2 minúty na obrat.
Porovnávajme trochu porovnateľné. V BA sú autobusy a trolejbusy na väčšine miest nosnou hromadnou dopravou. Budeme otvárať len predné dvere a usmiati smalltalkovať so zákazníkmi? Ok, môžeme vyskúšať.
Navyše sa vo vami spomenutých mestách v špičke používajú intervalové grafikony. Ideme do toho? Spomínam si na rykot a kvikot, keď sa to v BA pokusne zavádzalo.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
samkoh
Ad prečo vozidlo inej linky: to je tiež logické: ak idú z rovnakého smeru, cestujúci predpokladá, že ten meškajúci spoj mohol byť obehnutý vozidlom, v ktorom sa cestujúci pýta.