Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: stanod #249423:
Keby kindermanažment DPB nemenil zastávky furt tak by museli nahrávať nové hlásenia asi 2x za desaťročie. Oni si sami vyrábajú náklady.

Dúfam že aspoň na historických vozidlách búdu zachované pôvodné hlásenia. Najlepšie by bolo keby tam nahrali nejakú databázu z 2008 ešte bez anglických hlásení.
Keď je reč o zmene hlasu, načo sa museli zmeniť aj gongy, veď tie netreba stále nahrávať nanovo, keďže sú vygenerované?
Reply on: 810zssk #249416:
Za mňa to mohlo byť lepšie. Ja osobne preferujem reálny, živý hlas ako hlas Ai, ktorý nájdeš na internete za pár sekúnd, ktorý ti odrecituje zastávky bez vážnosti.
Reply on: 810zssk #249426:
Slovenská verzia AI zďaleka nemá vychytanú výslovnosť, tento hlas navyše znie ako ten základný AI model ženského hlasu 😃 takto keby to živý človek nahral tak by to ani nepustili von
Reply on: 810zssk #249416:
Mne sa na Slovensku najviac páčili hlásenia v Žiline. Tuším to robila nejaká hlásateľka z rádia. Boli živé, veselé, zrozumiteľné.
Reply on: stanod #249422:
Toto ma v DPB vždy hnevalo. Správne by to malo byť central station.
Reply on: stanod #249422:
Anglický hlas je za mňa obrovský upgrade, keďže ten austrálsky prízvuk bol fakt pre väčšinu ľudí odveci. Teraz je to taká celkom normálna angličtina, aspoň z toho mála čo som počul.
Reply on: FFF13 #249421:
Určite to nie je umelý AI hlas, ten by mal správnu výslovnosť 😃 Toto čo použili je jednoznačne živý človek, súdiac podľa toho ako ťahá konce niektorých hlasení (na znamenieee, Dulovo námestieee, atď.).
Reply on: Viko #249424:
Iste, výmena hlasov je prirodzený proces. Ani vo Viedni už zastávky nehlási legendárny Franz Kaida
https://youtube.com/playlist?list=PL2eMyavovAYCj4j0swryZ0r4Fb7zbJOlm&si=Xluy5EL2HyXhQkmO
Reply on: FFF13 #249421:
Dobrý dôvod meniť to môže byť napríklad ten, že "súčasný hlas" je dávno v dôchodkovom veku a nedá sa očakávať, že to bude robiť donekonečna.
Reply on: FFF13 #249421:
Šetríš náklady za nahrávanie názvov zastávok a máš to okamžite. A keďže DPB riadi bývalý bankár, tak to inak ani nejde 😉
Reply on: 810zssk #249420:
Je to také nonšalantnejšie 😉 Anglický hlas sa podobá tomu predošlému, ale prekladá doslovnejšie (hlavná stanica - main station).
Reply on: 810zssk #249416:
mne sa súčasný hlas hlásení páči a nevidím dôvod meniť to, najmä na nejaký umelý AI hlas. Ale hlásenia "na znamenie" by samozrejme mali zrušiť
Reply on: stanod #249419:
Áno, oproti Ľubici je to určite posun vpred 🙂
Reply on: 810zssk #249416:
Znie to ako AI. Na vážnosť pani Tvarožkovej to nemá.
Reply on: Viktor85 #249417:
Lebo takto je to naplánované
3 autobusy sú tam
Možno časom sa aj tie zmenia na trolejbusy
Prečo stále chodia na L40 a L61 3 Solarisy?? A založné to nebude.
Sedím v 1861 a je tu nejaká nová verzia hlásení, takže buď testujú, alebo postupne nahrávajú update. Znie to kúsok lepšie a modernejšie ako tie pôvodné, hoci to má stále trochu Eastern European vibe v podobe strašne prísneho hlasu 🙂

A napriek tomu že pomaly oslavujeme rok od zjednotenia režimov nastavovania na zastávkach, DPB stále nie je schopný vypnúť nezmyselné hlásenie o zastávkach "na znamenie" a dokonca si dal tú námahu to nahrať aj v tejto novej verzii (aj keď teda v nej je to na znamenieee :D).
Reply on: Urbanway 2423 #249414:
Prejazdovane vozidla 40/61/1 až 8 robia odchody z HS na 40 : o 02 17 32 47,
Vozy 40/9-11 robia odchody o: 10 25 40 55

Variant 10min L40:
Prejazdovane 40/61/1 az 8 mohli robiť 02 12 32 42
A tie čisté 40/9 a 10 by robili 22 52 no aj slušnú pauzu by mali cca 30min každé kolo. Takže tento model moc nevychádza pri 10min na L40. Preto asi dali 7-8 min.

Ale podla mňa je to úplne inak. 10min sa snažia grafikonisti nepoužívať keďže všetko už máme cez víkend 7-8/15/30/60 len 83 zostane s 10min. Sci-fi Ak by sme mali 2klbak bus tak to L83 dá aj s 15min🫠
Reply on: Klepeto #249413:
Petto nemal na mysli preklad medzi 40 a 61 ale to, že služby na linkách 40 a 61 sú po novom spojené a trolejbusy prejazdujú medzi obomi linkami. Otázne je, koľko sa tým spojením reálne ušetrí, pretože na 40 by sa dal cez víkend vyjazdiť 10-minútový interval s 4/5 vozmi (pri 5 vozoch by nebol potrebný ani striedač) a 61 s 5 vozmi s 26-minútovou prestávkou na letisku, alebo so 4 vozmi a striedačom. V súčasnosti je cez víkend na 40+61 dokopy 11 vozov, z toho 40/9-11 robia práve tie posilové spoje na 40.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.