Tak toto riešenie by bolo asi najvhodnejšie, tie cyklopruhy by v mieste zastávok mohli byť iba ochrannými pruhmi
Ale troška mi nesedí matematika že ako si dostal z prvej rovnice 15,6 metra a v druhom prípade pri zastávkach 14,1+3,25 zastávkou ostrovček..
Keby bola obojsmerná zastávka niekde na Vajanského tak proste sa to tam nevojde .. iba bez zastávok
"Ale existencia tej cyklotrasy na úkor jazdných pruhov je rozhodne správna."
Moja reakcia:
"2. koľaj na nábreží na úkor širokej cyklotrasy je rozhodne správna."
Normálny cyklopruh 1,5m + jazdný pruh 3 metre + dvojoľkajná trať 6,6 metra + jazdný pruh 3 metre + cyklopruh 1,5 metra.
V mieste zastávky zúžené nasledovne:
1,25m cyklopruh + 2,75m jazdný pruh + 3,25 metra zastávkový ostrovček vrátane oddelovacieho polmetrového pruhu od jazdného pruhu + 6,1 metra zvyšok dvojkoľajnej električkovej trate + 2,75m jazdný pruh + 1,25m cyklopruh.
Možno im krivdíme a práve robia rozsiahly prieskum medzi cestujúcimi priamo v teréne. Zisťujú, ktorá verzia bude najlepšie čitateľná a budú to mať potvrdené priamo od cestujúcich.
"Ale existencia tej cyklotrasy na úkor jazdných pruhov je rozhodne správna."
Povoľme masovú zástavbu (obytnú + komerčnú), redukujme MHD a PAD a zároveň redukujme jazdné pruhy kvôli 1% pravidelných cyklistov (pri 500% náraste ich bude až 5%)
Zase vytrhnutý jeden riadok z 1000 stranovej knihy o cestnej doprave.
Nielen nepozornosť, ale aj načasovanie.
Keby sa cyklopruhy v centre zaviedli už počas lockdownu začiatkom korony, ako to spravili v iných metropolách a ako po nich bol dopyt aj tu, tak by si ľudia na ne stihli zvyknúť skôr, než by sa doprava vrátila k bežným intenzitám.
Zásah do prostredia bolo zneprejazdnenie Kapucínskej a Župného námestia alebo zneprejazdnenie Námestia SNP. A v konečnom dôsledku s odstupom času jednoznačne správny. Rozhodne nie cyklotrasa tam, kde sa pýta na ulici, kde by sa malo jazdiť 30.
O technickej (ne)kvalite sa samozrejme môžeme baviť a o ďalších 100 veciach, ktoré sa dali spraviť lepšie. Mňa osobne veľmi nemilo prekvapilo, aká veľká nepozornosť sa projektu venovala s vedomím, že to bude vietor pre všetkých hejterov a vo viacero otázkach sa im doslova nahralo na prvú pred prázdnou bránkou.
Ale existencia tej cyklotrasy na úkor jazdných pruhov je rozhodne správna.
Tak ono ten cyklopruh bol dosť zásah do prostredia
Problém je hoavne to že v smere od Eurovey k Mostu SNP križuje 2x električková trať cestu a teda tento smer viac trpí...
Opačný smer mal roky rokúce 1 pruh
Tiež ma prekvapila mentalita niektorých užívateľov tu na fóre. Za ňu by sa ani KDI nemuselo hanbiť. Stavať v roku 2024 dopytový semafor v centre mesta pre chodcov a považovať to za dobrý nápad je úplne nepochopenie reality.
Nebuďte na vallovcov takí zlí. Projekt sa stále vylepšuje.
Na zimu napríklad protitankové zátarasy natreli na bielo. Aby do nich pri väčšom snežení niekto neznalý vošiel v domnení, že je to len prejazdná kopa snehu, ak sa bude vyhýbať napr. RZP.
A sú nejaké dôkazy k tomu odmietnutiu KDI? Lebo fejsbúkmi išlo aj tvrdenie, že projekt od nich dostal v auguste súhlasné stanovisko, takže sa už strácam...
Lenze ten semafor by nebol zbytocna investicia, lebo mesto nieco pokaslalo. Mesto si najprv megalomansky vymysli zbytocny cyklopruh (€€€) ktory KDI odmietol, s nikym inym nekonzultovali a teraz ako male deti trvaju na tom, ze je dobry aj ked nie je, sposobi problemy v meste a nasledne ich riesi dalsimi zbytocnymi investiciami (€€€), ktore opat prenesu zapchy inde/blizsie k centru mesta. A co sa potom stane? Zase zacne riesit, preco z bodu A a bodu B su problemy v bode C.
Semafor pre chodcov, aby bezpecne presli cez cestu, kde to nie je 100% bezpecne, je ucelnejsia investicia ako semafor pre auta, aby sa nam neupchaval projekt-pruser, a ludia politikom nenadavali este viac.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
zakaznik
Na zimu napríklad protitankové zátarasy natreli na bielo. Aby do nich pri väčšom snežení niekto neznalý vošiel v domnení, že je to len prejazdná kopa snehu, ak sa bude vyhýbať napr. RZP.