Nielen nepozornosť, ale aj načasovanie.
Keby sa cyklopruhy v centre zaviedli už počas lockdownu začiatkom korony, ako to spravili v iných metropolách a ako po nich bol dopyt aj tu, tak by si ľudia na ne stihli zvyknúť skôr, než by sa doprava vrátila k bežným intenzitám.
Zásah do prostredia bolo zneprejazdnenie Kapucínskej a Župného námestia alebo zneprejazdnenie Námestia SNP. A v konečnom dôsledku s odstupom času jednoznačne správny. Rozhodne nie cyklotrasa tam, kde sa pýta na ulici, kde by sa malo jazdiť 30.
O technickej (ne)kvalite sa samozrejme môžeme baviť a o ďalších 100 veciach, ktoré sa dali spraviť lepšie. Mňa osobne veľmi nemilo prekvapilo, aká veľká nepozornosť sa projektu venovala s vedomím, že to bude vietor pre všetkých hejterov a vo viacero otázkach sa im doslova nahralo na prvú pred prázdnou bránkou.
Ale existencia tej cyklotrasy na úkor jazdných pruhov je rozhodne správna.
Tak ono ten cyklopruh bol dosť zásah do prostredia
Problém je hoavne to že v smere od Eurovey k Mostu SNP križuje 2x električková trať cestu a teda tento smer viac trpí...
Opačný smer mal roky rokúce 1 pruh
Tiež ma prekvapila mentalita niektorých užívateľov tu na fóre. Za ňu by sa ani KDI nemuselo hanbiť. Stavať v roku 2024 dopytový semafor v centre mesta pre chodcov a považovať to za dobrý nápad je úplne nepochopenie reality.
Nebuďte na vallovcov takí zlí. Projekt sa stále vylepšuje.
Na zimu napríklad protitankové zátarasy natreli na bielo. Aby do nich pri väčšom snežení niekto neznalý vošiel v domnení, že je to len prejazdná kopa snehu, ak sa bude vyhýbať napr. RZP.
A sú nejaké dôkazy k tomu odmietnutiu KDI? Lebo fejsbúkmi išlo aj tvrdenie, že projekt od nich dostal v auguste súhlasné stanovisko, takže sa už strácam...
Lenze ten semafor by nebol zbytocna investicia, lebo mesto nieco pokaslalo. Mesto si najprv megalomansky vymysli zbytocny cyklopruh (€€€) ktory KDI odmietol, s nikym inym nekonzultovali a teraz ako male deti trvaju na tom, ze je dobry aj ked nie je, sposobi problemy v meste a nasledne ich riesi dalsimi zbytocnymi investiciami (€€€), ktore opat prenesu zapchy inde/blizsie k centru mesta. A co sa potom stane? Zase zacne riesit, preco z bodu A a bodu B su problemy v bode C.
Semafor pre chodcov, aby bezpecne presli cez cestu, kde to nie je 100% bezpecne, je ucelnejsia investicia ako semafor pre auta, aby sa nam neupchaval projekt-pruser, a ludia politikom nenadavali este viac.
A to už nie je investícia naviac? Na jednej strane kritizuješ, že kvôli cyklopruhom museli inštalovať až jeden nový semafór na Šafku, no tu hneď píšeš, že treba semafór pre chodcov pri Kúpeľnej. Pričom lepším riešením je práve tá šikana a ochranné ostrovčeky pre chodcov, ktorých pustia vodiči, ale musia dať prednosť prechádzajúcej električke. Takže 4-násobne vyhodené peniaze a údržba a energie za nový semafór namiesto účelných ochranných ostrovčekov.
Úsekový radar je super vec, ale bráni mu skutočnosť, že nie je upravený v slovenských právnych predpisoch a MV SR predopkladá ich nasadenie cca v roku 2027
Možno myslel úsekový radar. Kľudne nech je tam 2+2, ale rýchlosť znížená na 30 km/h a každý, ktorému to vyráta cez 30, tak pokutička v rámci objektívnej zodpovednosti rovno poštou domov. To by sme po mesiaci videli ako by tam väčšina slušne dodržiavala rýchlosť. A takých úsekových radarov na ukľudnenie pretekárskych chúťok by sa zišlo po meste viac. Mesto by si čo to zinkasovalo do rozpočtu a vodiči by sa začali spamätávať, že 30/50tka na stĺpikoch nie je iba výzdoba ulice. Ďalším takýmto adeptom na úsekový radar je Staromestská. Ale tam sa myslím už pracuje na spomalení dopravy skôr stavebným zásahom.
To uz tam mohli radsej spravit dopytovy semafor pre chodcov (ktory mohol napriklad detekovat elektricky aby im nepadla cervena) ako to do***bat po celom nabrezi.
nuz, 40+ tam mozes ist tak asi o druhej v noci a vtedy tym tak ci tak asi nikoho neohrozis, v dennych casoch tam toto riesenie (celkove) zabezpecilo to, ze budes rad ak tam pojdes 15 s priskokom....
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
si