Ak je v KV v sedle int. 2-3 min, prečo by to nemohlo byť aj v Petržalke? Veď je to najväčšie sídlisko. Radšej husto električka a redšie autobusy. Ale ak má byť električka nosná, má jazdiť často. Alebo už neplatí "jazdíme často ako metro?".
Keď už sa tu rieši linkové vedenie električiek, aká linka bude podľa vás viesť do Vrakune, ak sa raz tu trať podarí postaviť? 1 z Hl. st. a centra a nejaká linka z KV?
Ako by si vyriešil v Petržalke sedlo? Vtedy by bol 2,5-minútový interval v Petržalke celkom luxus (KV to má len kvôli tomu, že tam vedú 2 trate) a ak by jazdila 1 a 3 každých 10 minút v sedle (v preklade interval 5 minút), tak by sa zase musela posilniť Račianska radiála, čím by sa v podstate obnovil 2-linkový variant. Tiež aj večer by bol 5-minútový interval luxus, takže by asi stačila jedna linka v intervale 10 (alebo skôr 7,5) minút. Kombinácia 1 a 3 by bola pre Petržalku dobrá, čo sa spojení týka, avšak cez víkend a hlavne večer, by bolo lepšie mať jednu linku v intervale 7,5/10 minút.
Pomýlil som sa, mal som na mysli 10-minútový interval večer. V sedle by tam bol interval 5 minút, buď ako preklad 1 a 3 alebo iba 3 tak, ako jazdí teraz.
Podľa mňa najneskôr po postavení električky cez Euroveu nebude 1-linkový variant vyhovovať. Ako sa tu už spomínalo, a50 + a68 by mali byť nahradené električkou, čo bude znamenať linku naviac. Ja by som uprednostnil tiež do Petržalky viesť linky 1 a 3 v dnešnom intervale 4-5-5-10, a teda zachovať aj dnešný stav liniek 3 a 7. Neviem, prečo sa niekto obáva 2-min. intervalu v Pdšr cez Šafko, 2 min. sú dnes na Riviére a to tiež nie je práve jednoduchá križovatka. Ak má Karlova Ves dnes ráno interval 2 min., Petržalka to potrebuje dupľom! A e1 na Obchodnú priblíži električkovú dopravu pre celú oblasť okolo Hodžovho nám., čo tiež nie je ny zahodenie.
Na L3 je teraz interval 5 minút v sedle a v popoludňajšej špičke, takže asi 10 min interval by bol odveci - aj v Rači aj v Petržalke. 10min interval má večer po 21.00 hod
V súčasnosti máme pri električkách 1-linkový variant, takže obnovenie 2, 5, 6 a 8 sa neplánuje. V dokumente nižšie sa spomínalo, že otvorenie ET do Petržalky bude znamenať zmeny liniek 3 a 7, čo môže znamenať to, že 7 sa zruší a 3 bude posilnená v celej trase, keďže aj v Petržalke bude pravdepodobne veľa cestujúcich. Mohla by sa tam predĺžiť aj 1 s tým, že 3 a 7 by zostali nezmenené, čo by bolo minimálne v špičke asi aj lepšie. V sedle by mohla zostať 3 v intervale 10 minút (20 minút na každej linke by bolo priveľa aj večer) a 1 by končila na NĽŠ. Keď sa však raz postaví trať po Košickej, tak sa podľa mňa 2-linkový variant vráti a do Petržalky asi pôjde aj druhá linka na Košickú ako náhrada za 50.
Ja sa na to celkom teším. Každý polrok môžeme v diskusii pod zmenami diskutovať o tom, ktoré linky bolo potrebné zmeniť objektívne, a ktoré sú výsledkom zmeny z dôvodu, že "zmluva nepustí".
Objednávateľ má právo na zaplatenie zmluvnej pokuty do výšky 50,- EUR za každý deň omeškania až do splnenia povinnosti v prípade, že zo strany Dopravcu dôjde k porušeniu bodu 6.11 písm. c) a 6.11. e) tejto Zmluvy.
Fascinuje ma že na magistráte sa našiel človek čo sa zamyslel a vyšlo mu z toho že "hm, ešte sme tú MHD nedok..vili dostatočne, poďme skúsiť niečo ďalšie".
Takže každý polrok nezostane kameň na kameni? A čo ak dopravca identifikuje len 8 neefektívnych liniek? Tie dve linky, ktoré sa budú meniť vyberie náhodným výberom, aby si cestujúci pocvičili mozgové závity?
Mhr1