Reply on: not.my.god #245528:
Veď to, nerozumiem akože koho idú obsluhovať elinou do Borov, keďže tou električkou (ešte jak hovoria každou druhou 4kou, čiže budeme mať štvorvetvovú linku, v ktorej sa možno bude naozaj problém popamäti vyznať) pôjdu len ľudia z Dúbravky a Karlovky, ktorí budú chcieť ísť do Borov, čiže minimum ľudí. Viem si predstaviť zvoz ľudí takto na žel. zastávku a presadať na vlak smerom Hl. St./N. Mesto, ale tak to je tiež riešenie len pre ľudí Z Borov/Severnej časti Dúbravky a Devínskej, inak ako hovoríš, všetci pôjdu 21, ktorej sa budú musieť pridať ďalšie spoje, aby zvládala nápor alebo sa rozdelí na 2 linky, 1 expresnú, povedzme 21 a druhú lokálnu s viac-menej rovnakou trasou, napríklad 22. Električka do Borov je dnes nie-veľmi podstatná ani potrebná, keďže už prakticky nikto do mesta električkou z Dúbravky nechodí. Riešením by mohli byť aj niektoré regiobusy so zachádzkou k nemocnici Bory alebo proste len rapídne navýšenie výkonov na 21. Alebo električka po Pražskej, Brnenskej a potom cez Dúbravku alebo popod Lamač do Borov ako náhrada 21. To ale nikto nerieši.
Viko
Na dopravu do Švajcu je praktický railjet Bratislava-Zurich: prejdeš na jeden šup slušné vzdialenosti a takmer stále máš parádne alpské scenérie.
Za týždeň sa nedá vidieť celú Európu, čiže záleží, ktoré končiny ťa lákajú kvôli zastávkam na prespatie, sightseeing, vybláznenie sa v meste / mori / lese. Na severe sa to dá spojiť s nejakou špecialitou typu vlakový trajekt alebo kodanský most cez more, no a smerom na juh samozrejme trate cez menšie i väčšie pohoria, okolo jazier či po pobreží.
Pri TGV si imho zváž, čo od toho čakáš. Ak stačí previezť sa, je to zaujímavé. Pozorovať krajinu mi ale úplne nevyšlo - z celého Francúzska medzi Lille a Montpellierom si pamätám akurát monotónne lúky, polia a dlhé zárezy. To už ma viac oslovili juhobelgické údolia, kde je Dinant, Namur, Liège.