Prečo by som sa mal predčasne nasierať, konšpirovať a mstiť sa akokoľvek na svojom zdraví dvíhaním si tlaku? Ja si tlak dvíham keď treba ... a to už pre dopravu veru nie je
Ja si to predstavujem tak že vždy keď vznikne nejaký koncepčný dokument, mal by ísť von. Samozrejme že nikto nebude zverejňovať čo si nakreslili na tabuľu v kancelárii, ale ak už máš ucelený komplexný strategický text, je vhodné ho zverejniť.
Žiaľ sa stretávam aj s postojom že veci nezverejňujeme lebo by nám do toho ľudia kecali a my to chceme spraviť podľa seba. Lenže to je fundamentálne chybný prístup. Nie len ideologicky, ale aj z toho hľadiska že do toho budú kecať aj tak, keď už to je zfinalizované a dopadne to tým že inštitúcia si spraví marketingový trapas, zhorší svoje renomé a v mnohých prípadoch to nakoniec pod verejným tlakom aj tak musí prerábať, akurát je to oveľa zložitejšie a drahšie lebo sa medzitým rozpracovalo iné riešenie.
Ja som sa k tej dokumentácii dostal viac-menej náhodou. Neviem ani netuším prečo to nebolo zverejnené (alebo či bolo, netuším), ani neviem, aké sú dôvody a aká je stratégia zverejňovania. Len som konštatoval, že nemusíme hneď vytvárať konšpirácie z toho.
Súhlasím s Tebou, aj keď proces participácie od úplne začiatku je nereálny, lebo potom Ti vzniká babylonská veža. Takže zverejňujúca inštitúcia musí mať jasno čo chce a nejaký základ spravený a nemenný. Samozrejme tým neobhajujem slovenský princíp §cestujúcibytozneužili, ktorý nie je správny.
Síce s tebou súhlasím, na druhej strane verejná správa by si mohla výrazne uľahčiť život keby bola viac transparentná a informácie aktívne zverejňovala.
Imagovo inak vnímaš ak vidíš ako sa veci posúvajú, než keď sa navonok nič nedeje. Napr. BIDka má zaujímavé projekty v tarifnej oblasti ale vonku nejde prakticky nič. Jediné z čoho o nich viem sú prezentácie na odborných konferenciách a hneď aktuálny stav vnímam trochu inak keď vidím že sa plánuje nejaká väčšia reforma (a teda nemá zmysel už čiastkovo riešiť súčasný systém).
Druhá vec je potom že ak veci pustíš von, máš šancu získať nejaké pripomienky ešte v štádiu keď sa veci dajú ľahko opraviť.
V iných štátoch som zažil zverejňovanie veľmi podrobných plánov roky predtým ako došlo k realizácii. Napr. holandské OVpay má stránku o tom ako bude fungovať už roky, hoci to reálne začali spúštať až nedávno.
Dnes oslavujeme rok prevádzky regiobusov Arrivou a stále si nedokázali dať do poriadku ani len vozidlový informačný systém podľa štandardov. Objednávateľ vytrvalo drží hlavu v piesku. Stále mala Arriva málo času, takže musíme byť zhovievaví a tolerovať porušovanie zmluvy?
A čo keď nie sú zverejnené? Ty si z nich aj tak vyvodil záver a efektívne si sa samonasral a zakonšpiroval. Pointa môjho príspevku bola, že ak si zvedavý, tak sa pýtaj, ale nerob si vlastné závery zo slamených panákov.
Neviem či to zrovna. https://sk.m.wikipedia.org/wiki/Kon%C5%A1pir%C3%A1cia
... beriem to tak, že mám svoj názor a nesúhlasím s človekom z bars akého spektra, rovnako aj opačne. Ak má niekto iný názor na vec neberiem to ako konšpiráciu, proste má také nastavenie, preferencie, info, páči sa mu to, oslovilo ho to, atď. A samozrejme má slobodne ako každý na svete právo si ten svoj názor zmeniť podľa info, ktoré časom dostane a doplní. Ale neuznávam zmenu názoru pod nátlakom, či za nejaké výhody. To by sme sa dostali o 33 rokov naspäť. Takže neber kohokoľvek názor ak je iný od tvojho za konšpiráciu. Radšej povedz čokoľvek iné, lebo to slovo "konšpirácia" už stráca na pôvodnom význame a čo vidím, tak niektorých ľudí to otravuje. Potom až príde nejaká nebezpečná konšpirácia, tak ľudia na to budú kašľať, lebo už váhe toho slova nepriložia žiadny význam.
Z toho dôvodu som navrhol 31ku potiahnúť na Trnavské mýto ako jazdila kedysi, alebo ju točiť na Jelačičovej aby mali vozidlá kde vyrovnávať meškanie a neprenášali si ho z jazdy CSU - TM na spiatočný spoj.
L39 obsluhuje hornú časť centra a hlavné prestupné body Trnavské a Račko a celkom rýchlo. Dávno mala byť minimálne na int. 15min. a zachádzať na Blumentál.
L47 ide spodom ako električky alebo L50.
Na Kaplnskej to oranžové je pozostatok z nálepky SAD Trnava (viď šrafované T v pravej hornej časti). Na Štadiónovej nie je vylúčené, že bol nejaký čas označník Slovak Lines (aj ten SAD na fotke vyzerá ako SL, akurát bez prelepu), keďže počas výstavby podjazdu sa to tam mohlo výraznejšie pomeniť a keďže SAD TT tam nejazdila, tak už na správu mohli kašľať.
Tak 75 ale nekysne dosť aj v kolónach? Neviem toto tvrdiť so 100% istotou, tak preto sa pýtam. S tým spojením Nobelova - Vivo máš pravdu ... prípadne keby 67 premávala od ŽST N. Mesto na Riazanskú a Tehelnú, tak by to bolo ešte zaujímavé riešenie ale vodiči by nemali kde prestávkovať a ísť na WC. Takže 67 ostáva iba po ŽST N. Mesto, hoci ju potiahnúť na Vinohrady a Voz. Krasňany je lákavé ale priama 51 k Vivo je potrebnejšia.
No, teraz na Streetview vidím, že aj SAD TT mala oranžové logo, takže s Kaplnskou sa môžem mýliť. Štadiónovou som si na 90% istý a určite mala riadny označník smer Budmerice ešte v roku 2015.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
S499.1023