Reply on: Ike #244054:
"dôchodcovia a študenti asi nie sú štandardne cieľovka, na ktorej chce súkromník robiť biznis"Nevidel by som takto jednoznačne, keďže v ČR narozdiel od SR prepláca štát sociálne zľavy aj u komerčných spojov. A teda je možné zaplniť vlak týmito skupinami cestujúcich za relatívne lacný peniaz a zvyšok si nechať refundovať. To bude zrejme aj dôvod, prečo súkromníci naďalej jazdia linku Praha-Košice (a ďalším bude to, že asi každý, kto strávil hodinu a pol čakaním na prípoj v Púchove už jazí iba priamymi vlakmi...)
810zssk
"V bežnom svete áno, v covid svete nevieš čo bude." - Ak je situácia tak nestabilná, tak asi dopravca nebude mať záujem otvárať nové linky. V každom prípade pridelenie kapacity neznamená povinnosť vlak prevádzkovať (viď spomínané Leo Expressy BA - Praha, ktoré kapacitu pridelenú majú).
" Kým to politikom nevadilo, bolo 12 mesiacov. Potom zrazu 18 mesiacov." - Ja ten proces neobhajujem, tiež ho považujem za zlý, ale nevidím ho ako zásadnú prekážku pre niekoho kto by chcel vstúpiť na linku BA-KE. To je dlhodobá investícia a dlhodobý projekt.
" Dopravca si objedná trasy. Ak sú splnené podmienky (prístup na infra, bezpečnostné osvedčenie, atď.) tak začne konštrukcia. Ak nie je kolízia, nie je problém. Ak je kolízia, začínajú rokovania dopravca 1+dopravca 2+ŽSR." - To je ale úplne štandardný proces.