Reply on: N/A #244037:
Ad prvý dôvod: Vieš o prípade kedy by toto na Slovensku bolo uplatnené? Podobné ustanovenie má, ak sa nemýlim, aj česká legislatíva a komerčná diaľková doprava tam funguje v pohode. Ad druhý dôvod, hoci 18 mesiacov je naozaj trochu excesívna doba, nevnímam to ako zásadnú bariéru vstupu na trh. Vlakovú linku nezriaďuješ zo dňa na deň, je to súčasťou nejakej dlhodobej stratégie.
Keď sa pozriem na to ako sú prideľované časové polohy na ŽSR tak nemám pocit že by komerčné spoje mali nejaký problém. Jediné čo mi napadá je že v ďalšom GVD má kvôli výluke na 110 Regiojet dlhšie jazdné doby ako EC, čo uznávam že nie je ideálne, ale v bezvýlukovom stave tento problém neexistoval (či už pre RJ, ale aj LE ktorý tam jeden rok mal nakreslené časové polohy).
N/A
Regulačný orgán môže na žiadosť osôb uvedených v osobitnom predpise obmedziť na území Slovenskej republiky prístup železničného podniku k železničným službám, ktoré poskytuje manažér infraštruktúry medzi východiskovým bodom a cieľovým bodom vlaku, ak sa na túto časť železničnej infraštruktúry alebo na alternatívnu trasu vzťahuje zmluva o dopravných službách vo verejnom záujme a uplatňovanie práva prístupu by ohrozilo hospodársku rovnováhu predmetnej zmluvy.
Druhý dôvod:
Ak žiadateľ mieni požiadať manažéra infraštruktúry o pridelenie kapacity infraštruktúry so zámerom vykonávať osobnú dopravu a zároveň je na túto časť železničnej infraštruktúry alebo na alternatívnu trasu obmedzené právo k prístupu k železničnej infraštruktúre, alebo sa na ňu vzťahuje zmluva o službách vo verejnom záujme, upovedomí o tom manažéra infraštruktúry a regulačný orgán najneskôr 18 mesiacov pred nadobudnutím platnosti cestovného poriadku, ktorého sa žiadosť o pridelenie kapacity infraštruktúry týka.
T. j.:
1. Nemôžeš negatívne hospodársky ovplyvniť iný železničný podnik
2. O pridelenie kapacity žiadaš minimálne 18 mesiacov vopred (ktorý podnikateľ vie, čo bude o 18 mesiacov?)
3. Ak splníš body 1 a 2, tak konštrukcia GVD je zostavená v prospech zmluvných vlakov a komerčný vlak ide vo voľnej trase a kapacite (viď prílohu s obmedzením pre úsek TT-BA)