Reply on: 810zssk #243515:
Ono to už nie je len o peniazoch.Ak dáš vodičovi mesačne aj 5.000,-€ (bez prílivu nových), tak stále narážaš na kapacity legislatívne (odpočinky), zdravotné (únava), ľudské (rodinný život).
Potom je to o nastavení jednotlivca. Niekto za 5.000,-€ bude robiť až kým ho z vozidla nevynesú nohami napred, iný si povie, že mu to za to nestojí a bude sa venovať rodine.
Do systému treba napumpovať novú krv. Lenže o dopravu (nie len o pozíciu vodiča) nie je zo strany mladých záujem (napriek relatívne dobrým mzdovým podmienkam a dlhodobej istote /scifi o autonómnych vozidlách neriešme/)
Vladimír
Čiastočne to možné je. Nijako nechcem spochybniť, že dopravcovia a objednávatelia majú pred sebou ešte rad nevyčerpaných možností, ako si vodičov udržať. Je však treba nahlas povedať aj to, že sú tieto riešenia niečo stoja, a teda je potrebný aj celospoločenský konsenzus, že verejná doprava bude v budúcnosti z tohto dôvodu drahšia ako dnes.
Na druhej strane, s nedostatkom pracovnej sily bojujú všetci dopravcovia, aj tí s podmienkami, ktorú sú podľa našich štandardov luxusné. Povedzme si otvorene, že v európskej spoločnosti ochota pracovať na tejto pozícii klesá bez ohľadu na podmienky, aké poskytuje zamestnávateľ. Pri rozhovoroch s končiacimi vodičmi sa čoraz častejšie stretávam s dôvodmi, ktoré nie je v moci zamestnávateľa odstrániť. Ak vodič odchádza za lepším zárobkom, je to pre kompetentných výzva na zamyslenie. Ale ak odchádza preto, lebo už nechce skoro ráno vstávať, lebo už nechce jazdiť v mestskej premávke alebo preto, lebo nechce pracovať na zmeny alebo cez víkendy...., tam už ťažko niečo pomôže.