Viacerí tu vymýšľate balenú teplú vodu. Problém podla mňa nieje s tým, ako sa sťažnosti podávajú, ale ako sa riešia.
Tam môže začať aj Arriva, aj DPB hneď od včera seriózne sa zaoberať každou jednou sťažnosťou a v prípade vecí, ktoré nieje možné preveriť kontrolou záznamových zariadení ani kamier vozidla ísť ich preveriť do terénu.
Tie problémy vodičov sú iba skutočne v mizivom prípade ojedinelé. Väčšinou ide o chronické problémy, ktoré keby sa niekto prišiel pozrieť na druhý deň, na tretí deň od nahlásenia podnetu mohol by ich vidieť u vodiča na ktorého prišla sťažnosť na vlastné oči keď už sa teda budeme držať premisy, že zákazníkom sa zásadne neverí a oni si iba určite vymýšlaju, lebo chcú poškodiť nám a našim vodičom liniek vzornej obsluhy.
Tam môže začať aj Arriva, aj DPB hneď od včera seriózne sa zaoberať každou jednou sťažnosťou a v prípade vecí, ktoré nieje možné preveriť kontrolou záznamových zariadení ani kamier vozidla ísť ich preveriť do terénu.
Tie problémy vodičov sú iba skutočne v mizivom prípade ojedinelé. Väčšinou ide o chronické problémy, ktoré keby sa niekto prišiel pozrieť na druhý deň, na tretí deň od nahlásenia podnetu mohol by ich vidieť u vodiča na ktorého prišla sťažnosť na vlastné oči keď už sa teda budeme držať premisy, že zákazníkom sa zásadne neverí a oni si iba určite vymýšlaju, lebo chcú poškodiť nám a našim vodičom liniek vzornej obsluhy.
Vladimír
Čiastočne to možné je. Nijako nechcem spochybniť, že dopravcovia a objednávatelia majú pred sebou ešte rad nevyčerpaných možností, ako si vodičov udržať. Je však treba nahlas povedať aj to, že sú tieto riešenia niečo stoja, a teda je potrebný aj celospoločenský konsenzus, že verejná doprava bude v budúcnosti z tohto dôvodu drahšia ako dnes.
Na druhej strane, s nedostatkom pracovnej sily bojujú všetci dopravcovia, aj tí s podmienkami, ktorú sú podľa našich štandardov luxusné. Povedzme si otvorene, že v európskej spoločnosti ochota pracovať na tejto pozícii klesá bez ohľadu na podmienky, aké poskytuje zamestnávateľ. Pri rozhovoroch s končiacimi vodičmi sa čoraz častejšie stretávam s dôvodmi, ktoré nie je v moci zamestnávateľa odstrániť. Ak vodič odchádza za lepším zárobkom, je to pre kompetentných výzva na zamyslenie. Ale ak odchádza preto, lebo už nechce skoro ráno vstávať, lebo už nechce jazdiť v mestskej premávke alebo preto, lebo nechce pracovať na zmeny alebo cez víkendy...., tam už ťažko niečo pomôže.