Reply on: N/A #242471:
Rád by som sa vyjadril k tomuto príspevku. V uplynulých týždňoch som bol vo vozovni Trnávka zaúčať vodičov a dielenských majstrov na nové Otokary. Bol tam so mnou Turek, ktorý sa nám lámanou angličtinou snažil vysvetliť, o čo ide, ja som im to prekladal. Sám som bol zhrozený z toho, keď sme sa dozvedeli (a turecký predajca nám to potvrdil), že kúrenie do priestoru pre cestujúcich sa NEZAPNE ani sa NEDÁ zapnúť, pokiaľ nemá motor aspoň 70 stupňov celzia. To je však na Otokaroch v čase 4:53 absolútne nedosiahnuteľné, pretože tieto vozy nemajú ani časovať bufíka. Jednoducho, prídeš ráno o 3:50 k autobusu, motor má 0 stupňov a ty si ten bufík musíš manuálne zapnúť tlačidlom. Je to 11-litrový šesťvalec – kým sa také monštrum zohreje na 70 stupňov v mestskej premávke (max. 50 – 60 km/h a každú chvíľu zastávka), tak to trvá (so zapnutým bufíkom aj hodinu, možno aj viac). Vodič na svojom paneli kúrenia videl, že má zapnuté nejaké to fúkanie do voza, ale obehový ventil sa neotvoril, až kým motor nemal stabilných 70 °C a nepustil teplú vodu nikam mimo malého obehu. Žiaľ, tie autobusy sú z krajiny, kde pod nulou ráno nemávajú. Preto to tak je. A aj to tak zostane.
Andrej