Keď už sme začali s tou Arrivou, tak švédske železnice teraz tiež bojujú s nedostatkom ľudí (aj keď z iných dôvodov). Namiesto nariekania do médií ako zlí zlí zamestnanci nechcú slúžiť cestujúcim ponúkajú 450€ za každú službu ktorú zamestnanec vezme z voľna: https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/han-tackar-nej-till-4500-per-pass (treba to prehnať Google Translatorom)
Takto sa to robí, do psej matere. Samozrejme tá mzdová úroveň je niekde inde, ale keby Arriva ponúkala napr. stovku za službu tak by to vyzeralo inak. A keby v štandardoch nebola tá hlúpa klauzula že sankcie za nevypravené spoje sa uplatňujú až od 2023, tak by sa jej to aj veľmi silno oplatilo.
Takto sa to robí, do psej matere. Samozrejme tá mzdová úroveň je niekde inde, ale keby Arriva ponúkala napr. stovku za službu tak by to vyzeralo inak. A keby v štandardoch nebola tá hlúpa klauzula že sankcie za nevypravené spoje sa uplatňujú až od 2023, tak by sa jej to aj veľmi silno oplatilo.
Ike
K bodu dva. PDO vnímam ako rámcový dokument, z ktorého sa dá vypočítať iba rámcový transfer (veľmi nepresný), ideálne nejaký rozsah. RPOD je dokument, ktorý zohľadňuje plánované výluky, posilnenia + taký ten mimoriadny balast, čiže ide o značne presnejší odhad vzkm/vlkm a aj odhad transferu. PDO v prípade BA chýba, ale zase na druhej strane RPOD ho sčasti supluje (a z časového hľadiska je aj vo vyhláške uvedené, že nemusí byť na 10 rokov). Nie je to ideálny stav, ale off-record platí, že radšej fungujúca verejná doprava bez administratívnych povinností (a stále dokument, od ktorého sa objednávka odvíja existuje, nie je to ad hoc) ako zamašličkované navoňané PDO a doprava nepoužiteľná. Ohľadom licenčných záležitostí máš dobré otázky.