Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Ike #241236:
Ja som Ti už vtedy na to odpovedal.
Reply on: Viko #241258:
"Na druhej strane, pri počte ľudí, ktorí každoročne vychodia Žilinu..."
Keď si uvedomíš, ako širokospektrálny odbor je "cestná doprava" na ŽU (a ako veľa z nich túži robiť sektore verejnej správy, tak tých 40 absolventov ročne z ktorých uplatnenie v tomto sektore hľadá menej ako máš prstov na 1 ruke (a ešte menej sa chce špecializovať na veci okolo VOD), tak neviem-neviem...

A to ti hovorím ako jej absolvent.
Reply on: Viko #241258:
Tak to veľmi záleží na tom čo Žilina produkuje. Ale áno, aj tie zle podmienky vo verejnej správe (všeobecne, nie len malomestách) budú hrať nejaku rolu, aj keď stále si myslím že nemáme na to aby každé mesto malo schopného človeka na MHD - ani ľudsky, ani ekonomicky.
Reply on: 810zssk #241256:
Veď a tomu Svitu to písala nejaká agentúra POSK, nie? Čiže to asi nie je úplne riešenie...
Na druhej strane, pri počte ľudí, ktorí každoročne vychodia Žilinu, sa mi celkom nezdá, že by patričných odborníkov bolo na trhu málo, skôr len proste za dnešných podmienok nemajú záujem ísť úradovať do nejakej multifunkcie v malom meste.
Reply on: Ike #241254:
Otázka je aký by bol benefit oproti modelu kedy to kompetenčne spadne župe (vrátane príslušných peňazí).

Vezmi si už len ten rozdiel medzi cenou za km pri zákazke pre dve linky v malom meste vs. celom kraji. Nehovoriac o fungovaní IDS, kde tiež nemôžme dúfať že taký Prešovský kraj sa bude okrem Košického kraja, MDV a krajských miest dohadovať ešte s 20 malými mestečkami.
Reply on: Ike #241255:
Bohužiaľ je to tak, preto si myslím že (malé) mestá by to mali mať pokryté župou.
Reply on: 810zssk #241253:
Žiaľ, vo veľa obciach rieši dopravu "pani zlatá", ktorá má okrem iného na starosti aj telocvičnu, hrobové miesta a organizáciu jarmoku. Pre nich je doprava len fajka v checkliste.
Reply on: zakaznik #241252:
My sme využili konzultačné služby ako bytový dom pri obnove bytového domu. Najprv boli susedia proti, že však čo je na tom ťažké, ale potom som dovliekol konateľa firmy, ktorý vysypal z rukáva všetky aktivity, ktoré je potrebné spraviť a keď som sa spýtal, že kto z vlastníkov to vo svojom voľnom čase bude robiť, tak všetci sklopili zrak. Fungovalo to na báze mandátnej zmluvy, ktorá bola formulovaná tak, že sme mali právo do toho zasahovať, ale keď sme nemali čas, mandatár vedel fungovať v móde "auto". Na konci dňa zobral províziu vo výške cca 1 % z hodnoty zákazky (koľko neoficiálne od stavebníka netuším), pričom v cene boli aj administratívne poplatky a zorganizovanie súťaže.

Niečo podobné si viem predstaviť v doprave.
Reply on: zakaznik #241252:
Pri tendroch by som súhlasil, lenže organizácia dopravy nie je len výber dopravcu. Teda, nemala by byť (aj keď žiaľ v mnohých mestách to stále funguje tak že si nájdeme dopravcu a ten jazdí kam chce, kedy chce).
Reply on: 810zssk #241246:
Nemajú odbornú kapacitu? 🤔
Treba stovky odborníkov na VHD?

Myslím, že by stačilo, keď páni Duning a Krúger z mestského úradu požiadali o externú pomoc a nepotrebujú žiadnych interných odborníkov priamo na úrade.

Podľa mňa treba tak troch odborníkov, aby medzi sebou súťažili v obstarávaniach na konzultačné služby.
Reply on: irizar #241250:
Ale inak sa rozpustia fixné náklady (príp. aj réžia) vo výkone 600k km a inak vo výkone 45k km.
Reply on: Valec #241242:
Blaguss jazdi v Ruzomberku za 1,67/km. Aj ked teda o uspechu ich cenovej politiky asi najlepsie vypoveda fakt, ze sa odvtedy ziadneho ineho tendru nezucastnili...
Reply on: 3pa3ck3 #241248:
Mne príde skôr diskriminácia že mestá si dnes musia platiť dopravu sami, kým dedinám ich ju platí župa. Človek z Marianky a človek zo Záhorskej Bystrice idú do práce podobnú vzdialenosť, ale dopravu kraj platí len tomu prvému.

Inak samosprávy si navzájom rovnocenné byť nemusia. Napr. v Česku niektoré kompetencie pre menšie obce vykonávajú obce s rozšírenou pôsobnosťou. Na Slovensku by sme zas ako príklad mohli použiť Bratislavu ktorá si na rozdiel od väčšiny miest v štáte sama spravuje cesty 1. a 2. triedy v intraviliáne.
Reply on: 810zssk #241246:
Nebola by to diskriminácia menších miest? Samosprávy sú predsa navzájom rovnocenné
Reply on: Ike #241245:
Ďalší level bude už len zadanie "CHCEME AUTOBUSY!!!!" 😂

Ale toto len dokazuje že malé mestá jednoducho nemajú odbornú kapacitu organizovať dopravu, čo je úplne pochopiteľné. Nemôžeme mať stovky veľmi dobrých odborníkov na VHD na Slovensku. Osobne si myslím že mimo krajských miest by MHD mala byť organizovaná župou. Povedzme že s možnosťou pre obce priplatiť si za vyšší štandard, či lepší CP, ale v rámci objednávky župy.
Reply on: 810zssk #241243:
Ja som myslel cestovné lístky, keďže v zadaní nie je ani žiadna tarifa. Pritom pri koncesii je podnikateľské riziko na strane koncesionára, takže cena by mala byť známa (ak si ju nemá stanovovať ľubovoľne sám).
Reply on: Valec #241242:
Ja som tam zákaz evidenčných lístkov myslím videl.
Reply on: 810zssk #241241:
Ako je možné limitovať max. počet miest fakt netuším, ale už som sa s takouto požiadavkou v jednom tendri stretol.
Mňa viac pobavili veci ako "centrálny dispečing mesta malacky" (aj s malým M), ktorý riadi vodičov MAD alebo Poverená osoba na meste, ktorá vypracováva Obehy (pričom cestovné poriadky vypracováva dopravca).

Zasa na druhej strane evidencia počtu cestujúcich sa môže (ale aj nemusí robiť) a to dokonca v režime tap-in/out. Či sa budú vydávať lístky sa nikde neuvádza. Vo vozidle má byť pokladňa spĺňajúca parametre ktoré "stanovuje Štandard predaja cestovných dokladov" (nikde nepriložený), medzi skratkami je aj OCL (bez ďalšieho uvedenia v texte). Jedno je isté, že pri nástupe bude vodič kontrolovať, či cestovania chtivá osoba je občanom mesta Malacky (ale ak nie je?).

Obočie mi zdvihla aj predpokladaná cena za danú zákazku uvedená v bode 7 výzvy, ktorá hovorí "Cena za 1 km v rámci podobných súťaži sa pohybuje od 1,50 do 1,90 EUR bez DPH/km pri štandardnej trase."
Pri výkone 45.000 km ročne, t.j. 3750 km mesačne resp. 7125 € bez DPH. Z toho zaplatiť 3 vodičov plus jedného záložného, vedúceho dopravy (OK, môže to byť aj jeden z vodičov), odpisy 5 autobusov (5 je v zmluve, zatiaľ čo v Opise sa vyžadujú len 4) a PHM... tak to uchádzačovi aj mestu prajem veľa šťastia.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.