Reply on: Urbanway 2423 #240380:
No, chápem že zjazdnosť je v tomto prípade trochu vecou podstatnejšou, ale, Ak berieme zjazd z Koliby kade ide trolejbus ako "hlavný" výjazd, nemá koliba daľšie výjazdy v podobe: 1) Cesta na kamzík, (jednosmerná nadol)
2) Krahulčia (do Ahoja)
3) Tupého (k Figaru, rovnako ako celý Ahoj)
4) Bárdošova (do kramárov)
Nie je to aj dosť? Práve v combe s minibusmi ktoré by ich zviezli buď k električke na račianskej (využitie Tupého a Krahulčej) alebo k trolejbusu 203 či ako už súčasná linka na Kramáre) ako solídna alternatíva k autám?
Inak jo, ak nie intervalová, na zavolanie, stačí defacto dodávka za 50 000€, ani netreba také veľké vozítko ako Rošero, skôr nejaký formát Masteru alebo niečoho obdobne veľkého, 8-10 miest, bočné posuvné dvere sedadlá 2+2+2+2 vľavo, vpravo od dverí ulička....
Urbanway 2423
Pre hornú časť Koliby by podľa mňa stačilo, ak by tam jazdil nejaký minibus (mal by CP, ale jazdil by len na zavolanie) okruhom Koliba - Brečtanová - Desiata - Čremchová - Bellova - Strážna (tu by museli majitelia povoliť, aby minibus mohol prechádzať cez súkromný pozemok) - Horná Vančurova - Jeséniova - Koliba, ktorý by na Kolibe (možno aj Jeséniovej) nadväzoval na 203. Obsluhu Tupého by bolo lepšie riešiť predĺžením 145 z Jaskového radu cez Tupého niekam do oblasti OD Slimáku. V ideálnom prípade by mohla pri tuneli vzniknúť nová zastávka, na ktorej by stála 145, aj 203 a Tupého (smerom na Kolibu) by sa posunula oproti zastávke smerom do centra.
#240379
Takéto minibusy na zavolanie by sa podľa mňa uživili aj v Rači, ZB a Ahoji namiesto 151, ale bohužiaľ sa o tom asi zatiaľ neuvažuje, pretože na takéto minibusové linky by sme v súčasnosti nemali ani vozy (FCLEI nemáme dostatok a na veľa miest by sa ani nevošli), ani vodičov. Ideálne by bolo kúpiť pre tieto linky nejaké malé dodávky, niekde by možno stačili aj obyčajné autá, avšak keď sa dlhodobo odsúvajú aj niektoré väčšie projekty, tak si nemyslím, že sa celkovo autobusov na zavolanie dočkáme tak skoro...