Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Qwertzuiop #239659:
Nebol to iba starý CP, pretože práve v starých v nočných CP boli farebné linky, potom sa prešlo na univerzálne biele čísla v čiernom podklade.
Všimli ste si, že nočné linky začali byt farebne? Či to už bolo predtým? Ja som si to len dnes všimol, že číslo nie je bielou, ale zltou.
Reply on: Dezerter #239645:
Na 9 by mali chodiť aj naďalej K2S, súpravy sa ešte neplánujú.
Reply on: Dezerter #239645:
Bolo to aj vtedy zbytočné.. ale zase na druhú stranu v KV vypomáhal ráno/poobede 6ka...
Samozrejme bez K2S na hlavnej linke... K2 iba na 7ke a každé druhé poradie na 1ke...
Reply on: Urbanway 2423 #239651:
Pretože sa mení komplet podložie a robí sa iná skladba spodku a zvršku. A okolie výkopu by museli zapažiť a zrejme sa im to nechce robiť takto zložito.
Ike aj Urbanway 2423 ďakujem za objasnenie, už v tom mám jasno. Takže ForCity sú preto vždy špinavé na tých krytoch podvozkov? Vyzerajú, akoby prišli z betonárky.
Nechcem sa zapájať do diskusie, len mi prosím niekto povedzte čo je "kaliforňan" a čo je "blaťák", lebo absolútne nemám poňatia. 😁
Reply on: S499.1023 #239647:
Prečo sa v súčasnosti u nás vôbec nevyužívajú jednokoľajné úseky? Veď kaliforňany DPB má a so ZZ by hádam tiež nebol problém. Pri niektorých rekonštrukciách by to fakt pomohlo, napr. pri plánovanej rekonštrukcii na Krížnej ulici by sa to zišlo, aby nemuseli byť naraz vylúčené dve radiály, resp. aby nemuseli byť linky rozdelené na 2 časti.
Reply on: Solider #239643:
Ja mám tiež pocit, že Záhradnícka neduní ale Mhr, ktorý tam býva, tvrdí, že duní. Ja bývam tesne pri železničnej trati a nevadia mi ani dve bardotky na nočnom manipuláku s podkôrnikom, takže asi nie som tá správna posudzovateľská osoba.
Reply on: si #239639:
Kaliforňan sa dá použiť len na zakrytom zvršku alebo na BKV paneloch. Ale klasické perové výhybky nie sú žiaden problém. Teda kedysi neboli, pri ďaleko primitívnejšej mechanizácii.
Reply on: si #239636:
V minulosti sa to zvládalo aj bez ZZ, s dvoma výhybkármi, ovládajúcimi semafory na jednokoľajnom úseku (niekedy pri prehľadnom úseku stačil aj jeden) z výhybkárskej búdky typu "Metropol", výhybky z a do jednokoľajného úseku pri postupe prác sa prekladali za noc.
Reply on: Urbanway 2423 #239634:
Už si nepamätám minulosť tak presne ale mám pocit, že niekedy v tom 1988, keď sa robila račianska radiála komplet od Račka až po Gaštaňák z rozlámaných vyžitých žliabkových koľajníc naboso na makadame na poctivý otvorený zvršok, tak sa to s využitím jednokoľajných úsekov celé stihlo za dva alebo tri mesiace.
V Bratislave sa od pondelka vracajú všetky ročníky SŠ prezenčne do škôl. Tak dúfam, že DPB vráti režim školský rok
Reply on: Ma178rek #239640:
Pred zavedením jednolinkoveho variantu bol celý deň interval 4 minúty. Aj vtedy to bolo zbytočné? Teraz ešte postači 5 v sedle a neskôr to môže byť problém. Hlavne, ak budú na linke 9 chodiť naďalej K2S
Reply on: Solider #239641:
no bez udrzby nevydrzi.... ale pokial by sa kriticke useky opravili a celej trati sa venovala primerana priebezna udrzba, tak rekonstrukciu sposobom vsetko vybagrovat a postavit nanovo tu naozaj nemusime vidiet az tak skoro.... (dokonca aj prilis ojazdene kolajnicove pasy sa daju menit v noci/cez weekend, rovnako tak ako rozpadnute podvaly alebo dostrkovavanie.... podbijanie a brusenie je v noci trosku problematickejsie (hluk), ale nejaka ta weekendova vyluka by sa z takychto dovodov asi prezit dala.....)
Reply on: ufo #239642:
Myslím, že tam bola chyba skôr v realizátorovi, ktorý postavil okrem iného aj krivú trať na Záhradníckej na úplne rovnom úseku. A samozrejme v tom, kto tú stavbu prebral. Zaujímavé, že na Záhradníckej nič neduní, a tiež to bolo zhotovené systémom w-tram.
Reply on: Solider #239641:
V Karlovej Vsi sa znížila hlučnosť? 😂 Možno tak na otvorenom zvršku na Krčacoch, kde sa aplikoval presne ten istý otvorený zvršok, ako tam bol predtým a nemal ani 15 rokov, len sa na ňom nerobila údržba. Mimochodom, to sa len DPB môže pochváliť, že v rámci tej istej rekonštrukcie urobili klasický otvorený zvršok tichší, ako zatrávnený zvršok s pevnou jazdnou dráhou.😂 😂
Reply on: si #239639:
Blaťáky by sa mali opraviť. Ale netreba si od toho sľubovať, že tá trať vydrží takto ešte 10 a viac rokov. Je to predsa 30 rokov po oprave a kompletnú rekonštrukciu potrebuje takisto, ako ju potrebovala Karlova Ves. Takisto aj nároky súvisiace so znižovaním hlučnosti, či adaptáciou na zmenu klímy (zatrávnenie).

Ak môžeme teraz urobiť separátne uzol na Račianskom mýte, tak môžeme urobiť separátne aj iné úseky.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.