Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Maremi #233235:
majú zmluvu do 12/2020
Zdravím všetkých 🙂
Otázka na znalejších - cez mobilné zobrazenie VZT je možné zobraziť aj viac odchodov? Narazili sme so známou na problém pri jej cestovaní, že zo zastávky Technopol zobrazuje VZT po úprave (https://imhd.sk/ba/online-zastavkova-tabula?z=426&skin=3&n=2&fullscreen=1) maximálne 3 odchody. Lenže, 98 je trochu imbecilný spoj ráno kedy okrem brutálnych meškaní ide každý druhý spoj do vozovne. A zrazu jej ukáže VZT že za 5min ide spoj na OD slimák (ten nestíha) a ďaľšie dva ukáže za 21min na JRD a za 48min na JRD, z čoho by si dakto mohol vydedukovať že proste spoj na OD slimák najbližší pôjde ale za hodinu pri tom nejakom 20 minútovom intervale.... (reálny je 8 minút tuším). Vieme nejakým argumentom (napr tak ako n=x - určíme nástupište) zadať aj počet zobrazovaných spojov?
Nevie niekto čo sa deje s tendrom na trať Bratislava - Komárno ? Regiojet mal zmluvu do konca 2019 a stále jazdí. Zas niečo pobabrali a nebodaj ten tender zrušili ?
mňa najviac zaujalo aj toto:
"Maximálny vek vozidla nesmie presiahnuť 15 rokov od prvého dátumu registrácie. Priemerný vek
vozidiel jedného Dopravcu počas celej doby trvania Zmluvy nesmie presiahnuť 9 rokov."

a to je uvedené v časti "staršie vozidlá" pri autobusoch (zrejme tam patria aj trolejbusy)

a zasa pri električkách:

"Počas životnosti vozidla sa vyžaduje vykonávať modernizáciu interiéru vozidla v zmysle aktuálne
platných Štandardov. 1. modernizácia musí byť vykonaná najneskôr do 20. roku vozidla a následne
najneskôr každý 15. rok životnosti vozidla. Priemerný vek vozidiel jedného Dopravcu počas celej doby
trvania Zmluvy nesmie presiahnuť 30 rokov.
Vzhľadom na značný investičný dlh do modernizácie vozidiel dopravca pripraví a Koordinátorovi
predloží ku dňu vstupu Štandardu do platnosti analýzu aktuálneho stavu plnenia podmienok podľa tohto Štandardu a harmonogram odstránenia zistených nedostatkov."

som rád že sa takéto veci zavádzajú do štandardu. Otázkou len je, koľko výnimiek si DPB vybaví, vrakosy nám tu jazdia pravidelne druhoruké Man-y a Solarisy majú po 15 rokov, sedadlá v niektorých električkách pamätajú ešte zadky našich starých rodičov v mladosti.

V autobusoch a trolejbusoch budú prípustné iba determálne sklá ako také, v električkách sa povoľujú aj fólie.

Vidím, že aspoň niekto zvládne rozmýšľať koncepčnejšie 👍 Aj keď ja by som vo výnimkách bol prísnejší.
Vítam, že číslovanie vozidiel už nebude podľa Vozovní ale aby bola hluchota medzi číslami 3000 a 6000 mi príde ako čistý, nezmysel. Dopredu upozorňujem, je to iba môj názor. By má zaujímalo, kto toto vymyslel. Dalo sa to urobiť aj inak. Teraz, uvediem iba príklad: trolejbusy a električky posunúť alebo len pri autobusoch, podľa dĺžky, všetky rady by boli plné, keď chceli mať 6000 a 7000 zachovanú.
Reply on: N/A #233226:
Neverím, že ich budú prelepovať teraz, keď Citelisy 23xx jazdia pod juráckymi číslami za Petržalku už X rokov.
Reply on: Dispecer #233229:
Konečne, áno.
Aj tak sú stále nejaké zápožičky medzi prevádzkami počas meraní vyťaženosti liniek či z iných dôvodov (nedostatok vozidiel), čiže označovanie vozidiel podľa vozovní v dnešnej dobe už nemá najmenší význam.
Reply on: Dispecer #233229:
Ano, uz aj najnovsie sucasne vozidla maju ine cislovanie.
Reply on: Valec #233227:
Už sa DPB vzdal číslovania podľa vozovní? 😮
Reply on: Valec #233227:
Ďakujem za upresnenie. 👍 🙂
Reply on: N/A #233226:
Nebudú, dožijú so súčasnými číslami. Rada 4000 bude preto zatiaľ voľná.
Ak som to z dokumentu správne pochopil, podľa doplnku F/1, tak vozidlá Petržalky budú prečíslované, keďže pre autobusy sa používa číslovanie 1000 - 3999, trolejbusy 6000 - 6999 a eliny 7000-7999.
Reply on: Valec #233222:
Som si jej vedomý, ale bral som to tak že aj keď nejde o finálnu verziu, tak nejake rácio/plán za tým asi je, keďže to nie je len sucho skopírované z autobusovej časti, ale ten vlakový štandard je odlišný.
Reply on: Joyki #233221:
Tak hlavne v regióne nemajú predpredajové lístky moc zmysel, keďže vo väčšine prípadov je možné správny CL kúpiť aj priamo na začiatku cesty (výhodou sú niektoré druhy CL u SL, ktoré buď vodič nemôže vydať, alebo často nevie - príhody s kupovaním 24h. CL v Lajnse sú menej než veselé :)).

Naopak, výhodou univerzálnej akceptácie je že keď už lístok máš, použiješ ho hocikde. Mne takto v servise auta dávajú pri každej návšteve 30-minútové lístky, ktoré v BA nevyužijem lebo mám električenku, tak to potom míňam v regióne 😁
Reply on: MatejBA #233220:
Moze 🙂
Reply on: 810zssk #233218:
Ja by som len upozornil na tú prvú červenú poznámku priamo pod nadpisom kapitoly 5 Štandardy vlakov, kde sa píše, že v priebehu roka 2020 budú ešte dopracované.
Reply on: 810zssk #233218:
Predpredajove papierové jednorazové lístky aj tak moc v regióne ľudia nepoužívajú, lebo ich predaj okrem automatov ci pokladnic na veľkých staniciach neprebieha nikde. A sú drahšie, ako elektronické a ešte drahšie voči tarife ZSSK, takže vôbec nebudú chýbať.
Keď sa ma zaviesť check in/out, tak je naozaj jednoduchšie ujednotit systém, a cekovat sa vždy vo vozidlách ihneď po nástupe, a teda terminal mat vo vlakoch. Lenže to bude celkom finančne náročné, ak majú osadiť aj v klasických voznoch. A aj tak ten obeh vozňov klasických sú také, že z Sgka to ide na R do BB, odtiaľ do ZA a RR naspäť do BA. ZSSK by mala teda pouvažovať na sprístupnenie terminálov aj pre ich tarifu, nech to ma svoje využitie aj inde.
Reply on: 3pa3ck3 #233219:
Ako som pisal, preco to nemoze byt "Final stop, please exit the vehicle"? Urcite to nie je dlhsie ako "Konecna zastavka, prosime vystupte" na vyslovenie a je to v "simple english" ktorej by mal porozumiet ktokolvek aj s anglictinou urovne A1/A2 🙂
Reply on: Viko #233217:
Len to, čo hlási v DPB, je zbytočne dlhé
Reply on: S499.1023 #233216:
Označovače papierový CL mimo Bratislavy tak či tak končia. Budú len čítačky kariet.

Inak je to zaujímavé, lebo štandardy síce spomínajú kartový terminál ako výbavu vlaku, ale už nie OCL. Čiže na staniciach má byť OCL (potenciálne v kombinácií s terminálmi) a vo vlakoch čítačky kariet. Celé je to nejake divné.

Jediné vysvetlenie čo mi napadá je nasledovné:
- Označovače (BA), resp. kartové terminály (región) budú na všetkých väčších staniciach, kde zastavujú aj vlaky kategórie REX a vyššie + na všetkých staniciach a zastávkach v Bratislave.
- Na menších staniciach a najmä zastávkach označovače/terminály nebudú - tým by sa riešil napr. večný problém v Sv. Jure. Namiesto toho sa terminálmi vybavia vlaky kategórie Os.

Ale bol by to dosť veľký bordel, ak sa na niektoré vlaky bude karta označovať vo vlaku a na iné v označovači... 😕

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.