Reply on: MatejBA #238579:
Áno, tiež si myslím, že by takéto riešenie by bolo úplne najlepšie, len neviem, či vie ten e-ink zobrazovať farby (na to by už bola podľa mňa lepšia nejaká klasická LCD obrazovka) pretože ak nie, tak schémy neprichádzajú do úvahy a po druhé neviem, či sa už vyrábajú/koľko stoja veľké obrazovky formátu A0 (približne také veľké sú tuším vitríny)? Myslím si ale, že medzi CP, schémami liniek/reálnou mapou a oznamami by sa mohlo preklikávať (príp. by bol displej formátu A2 a na každej strane by boli napr. 4 CP, na väčších zastávkach by boli dve A2-kové tabule) a tým pádom by nám stačilo aj menej menších obrazoviek.
I ked ten eInk displej je skvely napad. Teoreticky by to mohlo byt namiesto papiera vo vitrinach, kde by sa lahsie dalo aktualizovat info ako len prelepit (plus mas uz aj farebne eInky)
Ike
V porovnaní s tlačenými CP a tabuľami to prehráva na tom, že:
a) potrebuješ riešiť zdroj energie: solár? prípojka? (ok, to aj pre tabuľu)
b) v jednom momente si môžu cestujúci pozerať CP iba jedinej linky (pokiaľ toho nekúpiš viac),
c) stále sú to "len" statické informácie
d) tabuľa (ak sa umiestni dobre), je viditeľná pre podstatne viac ľudí a
e) kontrast je zďaleka neporovnateľný s normálnym papierom.
Otázka znie, na aký typ zastávky sa to hodí? Vo veľkom uzle máš tabule. Tie sú jednoznačne lepšie, čitateľnejšie, real-time. Na menších je toho zase škoda. Samozrejme, celé to hovorím v kontexte finančnej náročnosti.
Ak by to stálo 100 € jeden panel aj s montážou a zapojením, tak nech to je aj duplicitne s tabuľami všade tam, kde je el. prípojka. Ale súčasný stredoeurópsky trh okolo tejto ceny nešiel ani nechtiac.