Ja si myslím, že v súčasnosti je v našich podmienkach obyčajná vitrína s papierom lepšia voľba. Náklady na vybudovanie a údržbu e-ink riešenia vrátane jeho pripojenia do internetu a nahrádzania poškodených zariadení (čo by určite nebolo silnou stránkou dopravcu) by boli určite výrazne vyššie ako súčasné náklady na tlač, vylepovanie a údržbu papierových CP. Aj čitateľnosť papiera je zatiaľ stále výrazne lepšia ako e-ink displejov.
Príkladom nech je maloobchod, ktorý je vysoko konkurenčný a zároveň cenovo a nákladovo senzitívny a v ktorom je rozšírenosť e-ink cenoviek úplne minoritná.
Ako alternatívu by mohol DPB na každú zastávku vylepiť QR kód s odkazom na infotabuľu príslušného nástupišťa, to by malo výrazný efekt.
Príkladom nech je maloobchod, ktorý je vysoko konkurenčný a zároveň cenovo a nákladovo senzitívny a v ktorom je rozšírenosť e-ink cenoviek úplne minoritná.
Ako alternatívu by mohol DPB na každú zastávku vylepiť QR kód s odkazom na infotabuľu príslušného nástupišťa, to by malo výrazný efekt.
Ike
V porovnaní s tlačenými CP a tabuľami to prehráva na tom, že:
a) potrebuješ riešiť zdroj energie: solár? prípojka? (ok, to aj pre tabuľu)
b) v jednom momente si môžu cestujúci pozerať CP iba jedinej linky (pokiaľ toho nekúpiš viac),
c) stále sú to "len" statické informácie
d) tabuľa (ak sa umiestni dobre), je viditeľná pre podstatne viac ľudí a
e) kontrast je zďaleka neporovnateľný s normálnym papierom.
Otázka znie, na aký typ zastávky sa to hodí? Vo veľkom uzle máš tabule. Tie sú jednoznačne lepšie, čitateľnejšie, real-time. Na menších je toho zase škoda. Samozrejme, celé to hovorím v kontexte finančnej náročnosti.
Ak by to stálo 100 € jeden panel aj s montážou a zapojením, tak nech to je aj duplicitne s tabuľami všade tam, kde je el. prípojka. Ale súčasný stredoeurópsky trh okolo tejto ceny nešiel ani nechtiac.