Reply on: Ike #238570:
Tak zastávkové tabule tiež nestoja €100 aj s montážou a zapojením (v ostatnom tendri na tabule vychádzala priemerná cena za jednu na €12 000)... Ja by som povedal, že tieto e-ink displeje sú práveže veľmi perspektívne vo VHD a prinášajú veľkú pridanú hodnotu pre cestujúcich. Statické CP sú pre cestujúcich samozrejme tým najmenej atraktívnym feature na nich - tá funkcionalita je skôr zaujímava pre dopravcu, ktorý môže v prípade potreby oveľa ľahšie a operatívnejšie zabezpečovať výmenu CP. Z pohľadu cestujúceho ide hlavne o možnosť zobrazovania real-time odchodov a prípadných dynamických informácií o výlukách a mimoriadnostiach, a to aj cielene, len na konkrétne displeje alebo na displeje na nejakej trase/oblasti. Zdroj energie mi príde ako najmenší problém - pri tej minimálnej spotrebe menších e-ink panelov si vystačíš s malým solárnym panelom.
I ked ten eInk displej je skvely napad. Teoreticky by to mohlo byt namiesto papiera vo vitrinach, kde by sa lahsie dalo aktualizovat info ako len prelepit (plus mas uz aj farebne eInky)
Ike
V porovnaní s tlačenými CP a tabuľami to prehráva na tom, že:
a) potrebuješ riešiť zdroj energie: solár? prípojka? (ok, to aj pre tabuľu)
b) v jednom momente si môžu cestujúci pozerať CP iba jedinej linky (pokiaľ toho nekúpiš viac),
c) stále sú to "len" statické informácie
d) tabuľa (ak sa umiestni dobre), je viditeľná pre podstatne viac ľudí a
e) kontrast je zďaleka neporovnateľný s normálnym papierom.
Otázka znie, na aký typ zastávky sa to hodí? Vo veľkom uzle máš tabule. Tie sú jednoznačne lepšie, čitateľnejšie, real-time. Na menších je toho zase škoda. Samozrejme, celé to hovorím v kontexte finančnej náročnosti.
Ak by to stálo 100 € jeden panel aj s montážou a zapojením, tak nech to je aj duplicitne s tabuľami všade tam, kde je el. prípojka. Ale súčasný stredoeurópsky trh okolo tejto ceny nešiel ani nechtiac.