Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Neviete niekto ako je to s tymi novymi Otakarmi? Kedy maju realne dorazit?
Reply on: Urbanway 2423 #237799:
Áno, som presvedčený že cieľom by mala byť tá polhodina aj v noci. Opäť, ide o zabezpečenie základnej obsluhy ktorá umožní v meste fungovať aj bez auta. Hodina je veľa.
Reply on: AndyNO #237802:
Ja by som osobne použil ten 20-minútový, aj keď by nesedel s električkami, ale ok ako mi už "si" vysvetlil, tak sa tam stavajú nové bytovky, takže hádam počet cestujúcich vzrastie (nehovorím, že spoje majú byť plné, ale kvôli 1-2 cestujúcim sa asi ten 15-minútový interval neoplatí držať, takých min. 5 cestujúcich by už bolo podľa mňa ok na 15-minútový interval). 729 je trochu iný prípad, keďže zabezpečuje základnú obsluhu a jedinečné spojenie niektorých obcí a 2-hodinový interval je skutočne to najväčšie minimum a toto je ten prípad, kedy by sa malo zabudnúť na ekonomickú otázku.
Reply on: Urbanway 2423 #237799:
Tak aký interval potom navrhuješ? 15-minút je veľa, si za 20-minútový ale ten nesedí s električkami a 30-minútový je zas málo. Ja nepopieram, že to tam vozí jednotky cestujúcich ale tým, že tam zrušíš 6 spojov tak ďalších cestujúcich získaš ťažko, skôr ešte prídeš aj o to málo čo tým cestuje teraz.
Takouto logikou by si mohol zrušiť xy regionálnych liniek, napr. taká 729 cez víkend odvezie sotva 20 ľudí za celý deň ale určite nie je riešenie zrušiť ďalšie spoje.
Reply on: Urbanway 2423 #237799:
na druhej strane, na nobelovej pribudaju bytovky, je cielom naucit ich obyvatelov ze vsade treba ist autom ?
(polhodinovy interval k tomu vedie)
Reply on: david1 #237798:
Aké veľké meškania tam bývajú? Stíhajú sa kvôli nim prestávky (aj keď sú striedané)?
Reply on: AndyNO #237796:
Ja netvrdím, že chcem aby sa na Nobelovu (ale aj inde) jazdilo raz za hodinu aj to vždy v inej minúte, podľa toho ako to, ale ťahať spoje do každej okrajovej časti v 15-minútovom takte do polnoci mi príde ako príliš veľké plytvanie peniazmi, ešte 20-minútový interval by sa dal (tu nie, lebo by nesedel s električkami), ale 15-minútový mi stále príde trochu prestrelený (obzvlášť na Nobelovej, najprv sa mala posilniť doprava do Jar., Rus. a Čun., ZB, až potom tu).

Ešte tu 810zssk v #237789 píše, že: "okrem noci kedy je akceptovateľný interval 30 minút." Ak Ti správne rozumiem, tak chceš, aby sa aj v noci jazdilo každých 30 minút? Do tej 1-ej to zmysel má, ale po 1-ej by to už podľa mňa veľmi nemalo zmysel (spojmi o 01:30, 02:30 sa okrem vodičov nevozí veľa ľudí).
Reply on: Urbanway 2423 #237797:
Aj tak by sa dalo..
Kedysi aj chodila po Kutuzovovej ešte ako L48.
Priamo po Tehelnej by to bolo dosť tesné.. muselo by sa obmedziť parkovanie.
Už teraz v špičke nestíha obraty..
Jazdia skoro bez prestávok.
Ešte , že tam majú striedača..
Som zvedavý s akým trasovaním prídu.. Tá poliklinika má dosť neštastnú polohu.
Z Račianskej je to 200 m no chýba prechod cez filiálku a zastávka na Račianskej pred cca. Filozofickou fakultou..

Reply on: david1 #237795:
Nedali by sa niektoré spoje L51 predĺžiť od Viva až na Tehelnú (po Vajnorskej - Tehelnej - Kukučínovej - Kutuzovovej a Vajnroskej, mohla by obslúžiť aj Novú dobu)? Ako tak pozerám na prestávky 51, tak momentálne sú 12 minútové (čo aj tak nestačí na BP), po predĺžení by mali (niektoré spoje) iba cca 7 minút, bolo by aj v takomto prípade potrebné pridať jeden voz?
Reply on: Urbanway 2423 #237787:
Odporúčam ti zamestnať sa v SAD Dunajská Streda alebo Slovak Lines alebo vlastne v hociktorej inej SAD-ke. Tam ľudí s podobnými názormi ako ty prijímajú s otvorenou náručou...a potom to tam aj tak vyzerá. 🙂
Robilo sa kvázi referendum miestneho úradu formou hlas.lístkov.
L51
Súčasný režim
Pôvodný režim a interval
A mix oboch.
Vyhral mix o pár hlasov.

Má to byť dočasné riešenie. DPB by mal zmeniť trasy resp.linkovanie tak , aby sa stretli L51 a 151 aspoň v jednom bode a bol zabezpečený prestup na hrane.

V súčasnej podobe sa radikálne navýšil počet cestujúcich. Z Račianskej je už vyše troch rokov zatvorený nadchod pri Palme. Z Vinohradov je to už statočná prechádzka na Odborársku.
Večer a cez víkendy sa krásne chytajú prestupy na/ z L4.

Ak by L151 mala zastávku aj na začiatku Riazanskej v blízkosti električiek možno by nebolo toľko sťažností..
Stačilo , že padli rampy na Nobelke a už sa nechytali prestupy z L3 na 151..
Presun a čakanie na Slovanoch na zastávke bez lavičky a prístrešku fakt pohoda..

Predtým bola L51 pri 30 a neskoro večer a cez víkendy dokonca 60 min. intervale a večných zápchach v špičke na Odborárskej a Vajnorskej nepoužitelná..
L58 stojí pred školou. Nie spolu s L51.
Vozí tam decká z Mierovej kolónie . Tiež meškáva pre zápchy.




Reply on: TomJ #237793:
Robilo sa hlasovanie na Nobelovej formou hlasovacích lístkov.
L51 v novom režime 15 m
L51 v pôvodnom a v tom mixe , ktoré bude dočasne realizované.
To vyhralo o pár hlasov.


Reply on: 810zssk #237783:
Problém je, že starí ľudia musia na relatívne krátkej trase dvakrát prestupovať a ak si to zle vyrátajú, tak pri Slimáku alebo na Trnavskom musia 30 min čakať. Tehelnú by podľa mňa bolo treba lepšie obslúžiť ako len linkou 151. Sám sa oháňaš intervalmi a mne teda príde dosť biedne, aby k veľkej poliklinike jazdil spoj raz za 30 minút.
Reply on: Urbanway 2423 #237790:
22:00 určite za noc nepovažujem, po 22:00 kopa ľudí ešte len ide z práce. Ten zlomový bod je z môjho pohľadu polnoc.
Reply on: Valec #237777:
Z Trnavského asi nie 😎 .
Reply on: 810zssk #237789:
No dobre, ale čas po 22:00 do cca 05:30 by sa už podľa mňa dal považovať za noc a tým pádom by podľa mňa 30-minutový interval nebol úplne odveci.

#237788
Peší presun som určite nemyslel po Odborárskej, ale skôr od ŽST Vinohrady.
Reply on: Urbanway 2423 #237787:
Bohužiaľ prevážanie vzduchu k dobrej dopravnej obsluhe patrí. Ak má byť MHD atraktívna, tak musí jazdiť v použiteľnom intervale. Neviem si predstaviť že by som linku čo jazdí raz za polhodinu kedykoľvek uprednostnil pred autom.

Ten nepomer na ktorý poukazuješ sa má riešiť pridaním obsluhy v daných oblastiach, nie uberaním inde. V rámci územia s mestským charakterom by podľa mňa nemalo existovať nič čo jazdí menej ako raz za 15 minút (mimo účelových spojov a rôznych seniorvymetákov), okrem noci kedy je akceptovateľný interval 30 minút.
Reply on: Urbanway 2423 #237787:
Takže namiesto toho, aby sa zlepšilo spojenie aj do ZB a JaRuČo sa majú zoškrtať spoje na Nobelovu len aby si ľudia navzájom nezávideli?
Pri 15-minútovom intervale tam síce autobusy budú prevažne voziť vzduch, na aspoň budú použiteľné. Ak by to mala byť pol hodina (alebo nebodaj viac), veľká časť cestujúcich by sa na to vykašľala a radšej hľadala iný spôsob prepravy - nikto nemá rád keď sa musí fixovať na konkrétny odchod spoja a tomu prispôsobovať aj svoj program.

Inak peší presun po odpornej Odborárskej (a ešte k tomu za tmy) sa v nijakom prípade nedá považovať za alternatívu.
Reply on: Vladimír #237786:
Je rozdiel medzi dobrou dopravnou obsluhou a zbytočným prevážaním vzduchu v neskorých večerných hodinách (to je akoby si sa sťažoval, že prečo chodia v noci autobusy iba každú hodinu). Keď môžu mať o dosť väčšie MČ ako ZB (30-minútový int.), PB (20), Jarovce, Rusovce a Čunovo (všetky 30) cca dvakrát horší interval ako Nobelova, tak prečo musí mať zrovna tá Nobelova 15-minútový interval, navyše keď sa tam dá (aspoň teoreticky, do ZB sa pešo veľmi nedostaneš) dostať pešo do cca 15 minút?
Reply on: FFF13 #237784:
Ja zase nechápem, prečo je dobrá dopravná obsluha vnímaná ako zlo, zatiaľčo zlá dopravná obsluha ako štandard.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.