Aj ja osobne uprednostním L59 pred L3, pretože to je expres, má menej zastávok a býva tam menej ľudí. Osobne mám s Karosami problém len v lete, keď je tam strašne teplo, inak sú podľa mňa tiež v pohode (tým ale netvrdím, že by tu mali zostať na vždy, ale dá sa v nich celkom dobre cestovať, ak sa teda nepokazia), napr. sedadlá sú omnoho pohodlnejšie, ako v Soroch (nové Solarisy ich už majú dobré). Okrem toho na L59 jazdia aj najnovšie SOR-y. Od jej častejšieho využívania ma odrádza snáď len 20 až 30-minútový interval, príp. zápchy (poobede sa s nimi ale nestretávam).
Zdravím vás. Z Petržalky do Rače počas špičiek odporúčam radšej 59. Bez prestupu, rýchlejšia ako električka a 59 nemáva nehody! Napríklad ráno z Lúčanky na Púchovskú sa 59 dostanem do polhodiny, ale 95 a 3 až 50 minút! To, že sú tam Karosy, Urbiná 18 a tak si nechajte ako výhovorky. To furt vám musí chodiť niečo nové a neviete si sadnúť do niečoho staršieho? Karosy sú legendy! Radšej s Urbinom 18 kratšiu, spoľahlivejšiu a komfortnejšiu cestu než v prepchatej 30T.
Minimálne jeden (ale zrejme aj viac) dopravný príkaz bol v duchu, že upozorňujeme vodičov električiek na potrebu dodržiavania maximálnej rýchlosti 50 kmh aj na Ružinovskej.
Mali v BA niekedy električky MPR 60? Lebo pokiaľ si pamätám, tak asi nie. Ani za totáča, hoci (hovorím z vlastnej skúsenosti zo študentských čias) na rýchlosti sa vtedy oveľa viac kašľalo, trate boli v oveľa horšom stave ale inú, vyššiu rýchlosť na značke ako 50 som nikdy nevidel.
Sorry, ale asi nerozumiem tej logike... Kým bola MPR 60, dalo sa (vyjma technických obmedzení) jazdiť 60 všade, ale keď už je MPR 50, zrazu treba vyberať na 60ku bezkolízne úseky?
To je pravda, ale treba si uvedomiť aj širšie vzťahy že pri vyššej Vmax električka môže stihnúť na križovatke s pevným cyklom zelenú a tam je úspora/strata pokojne aj 2 min. (Zátišie, Zváračák, TrM, RM, Americké nám. (L3), tunel a donedávna aj Molecka) a keďže sa u nás s budovaním preferencie neponáhľajú tak musíme čakať do rekonštrukcie tratí.
Inak existuje u nás nejaká maximálna rýchlosť prejazdu zastávkami napr. pre služobné jazdy? Čo viem tak v Prahe sa môžu zastávky na znamenie prechádzať iba 15km/h (čo je strašne málo) a služobné jazdy tuším 30km/h.
keby Krčace spravia na znamenie a detto pár menej významných zastávok, konkrétne Kráľvovské údolie a aj Chatám (proste keď sú súbežné bus linky na znamenie, prečo by nemohli byť električky), v priestore zastvvky by bola rýchlosť 25km/h napríklad resp znížená aby sa dalo dať znamenie
Na 60 km/h sa dá rozbehnúť takmer medzi každými zastávkam na radiálach, ale správne konštatuješ že je to na pár sekúnd.
Tunel má dĺžku 792 metrov, takže pri rýchlosti 50 km/h by ho električka prešla za 57 sekúnd a pri 60 km/h za 47,5 sekundy. Teoretická úspora na tomto (bez pochyby dosť dlhom úseku) je 9,5 sekundy.
Tú hneď zníži skutočnosť, že na začiatku aj konci je potrebné ísť rýchlosťou 15 km/h na ktorú treba spomaliť resp. sa z nej rozbehnúť a tiež, že na dunajskej strane treba ísť touto rýchlosťou navyše ešte na dĺžku súpravy (kým prejde výhybkami).
Reálne tak na trase linky z jedného konca mesta na druhý zvýšením rýchlosti ušetríme možno minútu a pol pri 50 min. jazdnej dobe. Je preto na mieste otázka, či by plná preferencia na jednej križovatke neurobila rovnaký osoh.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Viko