Ak by MČ neboli, tak ich piesoček bude celé mesto. Aj doteraz mohol starosta uprednosťovať povedzme nejakú ulicu a pod. a nie zrovna presne mestskú časť.
Princíp je asi v tom, že aby neboli dve úrovne riadenia, ale len jedna. Teraz keď niečo chcú spraviť, často sa to musí riešiť aj v meste aj v MČ a je v tom bordel, zdržania a pod. Predpokladám, že keby sa MČ zrušili, tak mnoho zamestnancov ich úradov by prešlo pod magistrát, keďže určitú prácu reálne urobiť treba. Ale ubudlo by zopár zbytočných funkcií ako sú napr. starostovia a niektoré administratívne funkcie, ktoré existujú len kvôli MČ samotným.
Lenze ked bude iba magistrat tak sa kludne vsadim, ze vacsina primatorov, ak nie vsetci, sa budu hrat na svojom piesocku vo svojej casti a ignorovat zvysok, ako kedysi Brano Zahradnik v DPB a Karlova Ves/Dlhe Diely.
To je pravda. Starostku Čavojovú považujem za jednu z najlepších starotov v poslednej dobe (spolu s bývalým Števčíkom). Ale MČ pre občana nemajú význam.
No neviem, ci to bude najlepsie zrusit mestske casti uplne (skor ich zrusit v prospech okresov). Uz vidim, ako na magistrate sa venuju drobnostiam, ktore riesia mestske casti (napriklad taka karlovka sa o svoje cesty v zime stara vyrazne lepsie ako mesto), ked teraz nevedia dotiahnut ani niektore celomestske veci.
keď vidím ako súčasný predseda vlády po každom sebemenšom proteste proti jeho krokom ohne chrbát a robí ústupky, myslím si že sa to do konca nedotiahne a nič sa nezmení. Mestské časti by som ešte pochopil (aj keď si myslím že ich je tak v BA ako aj v KE veľa) ale načo sú nám obce so 7, 20, 50 a podobne obyvateľmi s vlastnou samosprávou (ktorá tým pádom zhltne celý obecný rozpočet) dodnes nechápem
V Petržalke chcú zmodernizovať riadenie niektorých križovatiek a preferovať MHD
„V bratislavskej mestskej časti Petržalka plánuje magistrát zmodernizovať riadenie niektorých križovatiek tak, aby boli preferované vozidlá MHD. V rámci stavebných prác sa majú realizovať aj bezbariérové úpravy na priľahlých priechodoch pre chodcov. O projekte rokoval v septembri bratislavský mestský parlament.
Obnova sa má týkať križovatiek Panónska cesta - Bratská, Osuského - Starohájska, Osuského - Hrobákova (priechod pre chodcov), Furdekova - Šustekova, Bosákova - Šustekova, Bratská - Jiráskova - Pajštúnska, Bratská - obchodné centrum (priechod pre chodcov), Budatínska - hypermarket, Panónska cesta - Ševčenkova, Panónska cesta - železničný podchod, Panónska cesta - obchodný dom.“
Gill Sans sa používal minimálne od vyhlášky z roku 1961, bol použitý aj na vyobrazeniach značiek. Realita bola ale často taká, že kopec značiek sa vyrábal "na kolene" niekde v JRD a na starých fotkách sa tak dá nájsť skutočne všetko možné (aj "fonty" ktoré ani neboli reálnymi fontami)
NDR tento font zaviedla paralelne s nami, tak kto vie, či šlo o náhodu alebo nejaký druh kooperácie.
Universal grotesk prišiel na v priebehu 80. rokov, ale výraznejšie sa rozšíril až po vyhláške platnej od 1.1.1990, keď sa o.i. oddelilo diaľničné a nediaľničné značenie a zrušila sa žltá farba písma na modrých tabuliach. A potom v priebehu 90. rokov, keď sa zrušili smerové tabule v tvare šípky. Staré značky s Gill Sans tak postupne zmizli zo sveta, ale v rôznych Horných Dolných nejaké jednotlivé relikty dali nájsť ešte aj na prelome milénií (a snáď niečo hrdzavé ešte aj dnes).
Písmo bolo k dispozícii na sadzbu textu od roku 1951 a v periodikách bolo v tom čase využívané skutočne masovo - najmä na nadpisy. Potom sa pridalo použitie na rôzne prebaly a obaly, výrobné štítky, všetko možné. Dodnes ale nerozumiem, komu a prečo napadlo to použiť na dopravné značenie a ešte v semibolde či rovno bolde Absolútne nevhodné. V 80. rokoch už bola k dispozícii aj Helvetica, ktorá mi príde oveľa vhodnejšia, aj keď z hľadiska dopravného značenia nedosahuje kvalít Ternu či DIN-u.
V Česku sa Universal grotesk používal až do roku 2001, ale aj po 20 rokoch sa ešte čo-to dá nájsť - napríklad na Wilsonovej pri hlaváku a potom ďalej na zjazde na križovatku U Bulhara.
Fíha Že to malo nepriamu súvislosť, som si nikdy nespojil. Toto socialistické "šturmovanie" či, pardón, dobovým slovníkom záväzkové hnutie (ak to mám dobre načítané) bolo fakt "super" - čo tam po tom, že dielo je ťažko použiteľné, najmä že sme splnili záväzok a boli fotky v tlači (a odmeny). Počul som podobné príbehy aj z iných oblastí. Smutné.
Ďakujem! Škoda len, že vôbec vzniklo toto prechodné obdobie, že staré už neplatí a na nové sa ešte čaká. Veľa vecí to komplikuje. Ale verím, že to už nebude trvať dlho.
Ak si dobre pamätám, otvorenie bolo k výročiu VOSR v 1980, hoci dokončovacie práce ešte neboli hotové (a na nenamontované stredové zvodidlá následne doplatila Gombitová).
D2 sa stavala ešte v 70. rokoch (myslím, že kompletne bola odovzdaná vrátane českého úseku už na jeseň 1980), ale to je detail. Ďakujem za zaujímavé info
ta paska z epidemiologickeho hladiska neriesi nic, je to pre pocit bezpecia soferov (ocividne uz z toho, ze cez leto ju nezrusili), zato vyrazne nahustuje ludi do zvysneho priestoru (2x si rozmyslis, ci budes v priestore, kde nemozes vystupit a medzitym sa bus zaplni), nuti ich vystupovat predieranim sa cez ostatnych, komplikuje prestupovanie na cakajuci spoj vpredu, atd.
Vladimír