Skusam si predstavit politiku DPB v takom Lidli - kasa s pokladnikom, k nej (z bezpecnostnych dovodov) veduci takmer az letiskovy batozinovy pas na nalozenie obsahu vozika, 2-3metrova snura od kasy k platobnemu terminalu na pipanie karty zakaznikom. Platbu v hotovosti by mohli riesit takou dlhou doskou, co nou hadzu do pece chlieb (polozit na nu peniaze a vydavok).
Absurdne? Alebo to je len rozdiel medzi tym, ked si obchod na seba realne musi zarobit vs. dotovana verejna institucia?
Jednak to, a potom aj prestupovanie je úplne úžasné. Hlavne z 10.5 hrboSORu, medveďa či tých nových zhoralisov letiskových do vozidla pred nim stojaceho na zastávke.
V čom je situácia vo vozidle špecická, vážnejšia ako v obchode kde pokladníkom stačí iba plexisklo z prednej strany a na poloche sa navyše musia pohybovať normálne medzi zákazníkmi?
Veď v autobuse má vodič navyše prúdenie čerstvého vzduchu rovno zvonku (čo v obchodoch nieje, tam je všade vzudchotechnika) a vzduch vo vozidle prúdi spredu do zadu – preč od vodiča, nie?
Minulý týždeň som ráno išiel ZV oranžovým citelisom na L63 z Trnavského mýta na Patrónku. Vo voze sme boli všetci natlačení na seba bez akéhokoľvek priestoru otočiť sa, na Račku sme nechali ľudí na zastávke, pretože už sa proste nevošli, na plošine nás stálo asi tak 7 - 10, ale hlavne že predná časť vozu bola ľudoprázdna vďaka koronapáske.
Ja teda neviem či ,,dostať rozum" znamená obnoviť nástup prvými dverami. V pozícii vodiča by som sa cítil o trochu bezpečnejšie so zablokovanými prednými dverami pre cestujúcich
no co, ak by na jeden vlak dali 4 sukafony so 6 vloznakmi, tak by to malo asi aj vyssiu kapacitu ako to co tam premava teraz
(druha vec je ze neviem ci je na trati v prevadzke z hladiska cestujuceho nepohodlnejsi voz)
Boli aspoň historické vozy, nefungujúci odbavovací systém bol riešený kulanciou, kraj samozrejme musel hroziť ale fakt, že ostalo pri hrozbách svedčí o tom, že to tak hrozné ako medializované nebolo. No a nakoniec, veľmi rýchle si to sadlo. Mmch., ja mám zamestnancov, ktorí tú Arrivu denne využívajú, nečítam len náreky modrých gúm, ktorým tam neplatí režimka.
Nedostatok suprav hradenych casto historickymi vozmi, velke meskania, nefungujuci odbavovaci system, hrozba zrusenim zmluvy zo strany kraja - mas pravdu, mega pruser to nebol
V posledných dňoch som si všimol niekoľko prípadov, kedy zastávkové tabule (virtuálne aj na zastávkach) neukazovali niektoré večerné spoje.
Napr. na virtuálnej tabuli zast. Starohájska bol vo štvrtok o 22:30 uvedený už iba jediný odchod L68, a to do vozovne. Alebo včera niekedy po 20:30 bol na zastávke Cintorín Rača na virtuálnej aj fyzickej tabuli uvedený najbližščí odchod L3 až o 40 minút.
Bude asi chyba v podkladovej databáze, z ktorej sa údaje čerpajú.
color