Reply on: Omg55 #235840:
dobre, tak skusme matematicky... na teoreticku zastavku ti za hodinu pride 600 ludi, t.j. kazdu minutu 10ak mame jednolinkovy variant, 5 minutovy prazdninovy interval, do kazdeho vozidla sa za 5 minut nazbiera 50 ludi....
ak mame dvojinkovy variant, linky A a B v 10 minutovom prazdninovom intervale, a nech polovici ludi je jedno ktoru linku pouzije a polovica si caka na tu svoju, tak:
I. za prvych 5 minut mas na zastavke 25 ludi ktori nastupia na hocico, 12.5 cloveka nastupi do vozidla linky A a 12.5 cloveka ostane cakat na spoj linky B (toto je uvodny stav skoro rano na zaciatku premavky ktory sa uz nikdy pocas dna nezopakuje)
II. za dalsich 5 minut ti pribudlo dalsich 50 ludi, dokopy mas na zastavke 62.5 cloveka, z toho 25 je jedno ktoru linku pouzije, potom tu mame 12.5 cloveka z predchadzajuceho 5 minutoveho intervalu cakajucich na linku B a novych 12.5 cakajucich na linku A a 12.5 cakajucich na linku B, do spoja B nastupi 25 + 12.5 + 12.5 = 50 ludi, na zastavke ostalo cakat 12.5 cloveka na spoj linky A
III. dalsich 5 minut, na zastavku pribudlo 50 ludi, z toho je 25 jedno ktora linka, 12.5 nam caka na linku A z predchadzajuceho casoveho intervalu, 12.5 pribudlo novych ktori chcu ist na linku A a 12.5 tych ktori chcu ist na linku B, pride spoj linky A a zoberie 25 + 12.5 + 12.5 = 50 ludi, na zastavke zostava 12.5 cloveka cakajucich na linku B
dalsich 5 minut je go to bod II. (situacia popisana v bode II. a III. sa bude vzdy po sebe opakovat
a teraz mi skus povedat ako sa lisi vytazenie jednotlivych vozidiel pri jednolinkovom modeli (kazdych 5 minut ide vozidlo jednej linky a zoberie 50 ludi) a dvojlinkovom modeli (kazdych 5 minut ide vozidlo jednej z 2 liniek a zoberie 50 ludi)
ja tam vidim rovnake zaplnenie vozidiel
ak ti niekde tych ludi pri jednolinkovom modeli pribudlo, tak to je len tym, ze to asi ludom viac vyhovuje a prisli z inych druhov dopravy (auto), ale to zrovna je dovod k tomu aby sa jednolinkovy model zachoval..... cielom dopravneho podniku a mesta je aby prep[ravil co najviac osob, nie co najmenej....

(a nemam teda dojem zeby sa situacia na ceste tento rok az tak dramaticky zlepsila)
MatejBA
2.) Tvoje dojmy vs. realne data sa tak trochu rozchadzaju, inak si myslis, zeby tam zo srandy MBCC boli?
3.) Podme sa pozriet na kapacitu liniek:
X5 ma spickovu kapacitu 12 vozov, pri kapacite 150 ludi u SORu (co by som realne povedal je mozno max 120 ale budis) mas 1800 ludi.
83 a 84 mas spolocnu spickovu kapacitu v spicke 16 vozov pri kapacite 177 ludi (znova si myslim, ze sa tam zmesti menej) cize 2832 ludi.
Dokopy ti tie linky davaju v rannej spicke kapacitu 4632 ludi za hodinu.
Kebyze jazdi elektricka 4 do Dubravky, tak to mas 12 suprav, ak si zoberieme 50:50 nove vs stare elektricky, tak to mas 6 novych (po cca 350 ludi) a 6 starych (po cca 325 ludi) - dokopy 4050 ludi za hodinu.
Cize ked nie je vyluka, mas celkovu maximalnu ponuku elektricky + 83/84 dokopy cez 6000+ ludi za hodinu. Teraz pocas vyluky mas dostupnu ponuku "iba" 4600+ ludi. To mas o takmer 25% horsiu obsluhu ako predtym. A nezabudaj, ze teraz mame prazdniny, cize dopyt je logicky nizsi. Ale co bude od 2 septembra? Ci vazne chces vyhnat viac ludi do aut?