Reply on: N/A #234049:
Nebolo by lepšie keby kúpili tie električky obojsmerné? Lebo ak je pri súčasnom stave vozového parku nejaká výluka s potrebou Kaliforňana tak sa hneď musí meniť pomaly celé linkové vedenie. Pretože aj po tejto kúpe by sme mali stále len 30 ks obojsmerných vozidiel, na druhej strane uznávam že ich nebude treba do Petržalky keď sa dokončí 2.etapa.
Valec
Jediný, kto taký plán nemá a ani nepripravuje je dnes MDV SR (resp. nejaký veľmi utajený vraj existuje), takže žiadny región ani mesto naň nemôžu zmysluplne nadviazať. Miesto toho, aby MDV SR takýto plán pripravilo (aj v spolupráci s krajmi) a následne ho aj dodržiavalo* radšej vykrikuje, že kraje nespolupracujú (pričom spoluprácou rozumej toto je náš návrh GVD a ty sa prispôsob) pri plánovaní dopravy a jazdia súbehy. No žiaľ, pokiaľ železničná doprava nebude atraktívna intervalmi a kapacitou, tak nie je možné niečo viac koordinovať.
Ak budeš mať jedného centrálneho objednávateľa s takýmto prístupom, nič to cestujúcim nepomôže.
* Už bolo viacero rôznych štúdií, ktoré hovorili, že v okolí BA by mali byť intervaly Os vlakov max. 20-30 minút. Ale ak to od MDV žiadaš, dostaneš odpoveď, že nemôžu posilovať vlaky v okolí BA, lebo čo na to povedia na východe. Tak sa vlkm radšej použijú na trate Zvolen - Šahy alebo Bánovce - Kapušany so 120 min. intervalom v špičke, kde sa vozí 5 režijnkárov a 4 zadarmsti. A popri tom musia jazdiť aj autobusy, lebo vlakmi sa dostaneš buď do práce alebo naspäť, a v "lepšom" prípade ani-ani.