Reply on: Solider #234058:
ak chces aby bola verejna doprava atraktivna, treba aby bola aj rozumne rychla, povedz mi ako atraktivny je jazdny cas z race na koniec karlovky alebo do dubravky blizky hodine, a skus mi prezradit ako tuto cestu zvladnem rychlejsie vlakom s prislusnymi casmi aj na navozne spoje MHDv casoch ked som pred cca ~5 rokmi takto dochadzal do prace (raca-borska), som to autom dvere-dvere vedel spravit za cca 25-30 minut jednym smerom
ci verejna doprava ma sluzit len na dochadzanie do centra; a inam len pre tych co nemaju auto alebo maju privela casu ?
Valec
Inak, aj tie príklady ako napr. Rača - Avion možno obslúžiť verejnou dopravou buď spojom s desiatimi cestujúcimi 2x za hodinu (teda neatraktívna ponuka), alebo sa bude musieť vytvoriť trasa tak, aby tá linka pozbierala čo najviac cestujúcich a zas bude neaktraktívna časom. Linka po obchvate má zmysel možno na trase Avion (veľké obchodné centrum, kancelárie, priemysel, teda celodenný dostatok ľudí) - Petržalka, aj to najmä v špičke a cez víkend. Inde to nemá veľmi zmysel, lebo tie relácie nie sú natoľko silné, aby po celý deň generovali taký dopyt, aby bolo možno zaviesť atraktívny interval.